研究者業績

Young Davey

ヨアング デイヴィッド  (Davey Young)

基本情報

所属
上智大学 外国語学部英語学科 講師
学位
BA in English Literature(2003年 University of Puget Sound)
学士(英文学)(2003年 ピュージェットサウンド大学)
MA in TESOL(2010年 Seatle Pacific University)
修士(英語教授法)(2010年 シアトルパシフィック大学)
際関係博士(2024年 早稲田大学)

研究者番号
20796643
ORCID ID
 https://orcid.org/0000-0002-8837-0924
J-GLOBAL ID
201201082820174232
researchmap会員ID
7000000786

論文

 12
  • Davey Young
    Renewing Governance Mechanism in Asia-Pacific 2024年3月  査読有り招待有り筆頭著者責任著者
  • Davey Young
    PanSIG 2022 Journal 66-74 2023年5月  査読有り筆頭著者
  • Davey Young
    Accessible Language Learning Review 2(3) 1-3 2022年12月  招待有り筆頭著者
  • Davey Young
    TESOL Guide for Critical Praxis in Teaching, Inquiry, and Advocacy 2021年9月17日  査読有り
    Considering the TESOL field's global presence, much more can be done to prepare TESOL practitioners to teach inclusively, particularly with regard for students with disabilities, and in line with international policy. This chapter begins by conceptualizing disability and inclusive education before providing an overview of concerns related to TESOL teacher training for inclusive practices. Complicating cognitive and affective factors commonly experienced by students with specific learning difficulties (SpLDs) are briefly outlined. The author then advocates for adopting a social justice definition of culture to be adopted within the field and provides three sets of discussion/reflection questions to help TESOL practitioners connect their understanding of existing models of cultural competence and language acquisition with an understanding of how students with disabilities may experience language learning. The chapter concludes by contemplating some impending challenges and potential solutions for securing inclusive education as a human right within and across the field.
  • Davey Young
    The Language Teacher 45(4) 11-14 2021年7月  査読有り
  • Davey Young
    Communities of teachers & learners 2021年  査読有り
  • Davey Young
    Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning 13(1) 26-42 2020年8月28日  査読有り
  • Davey Young, Matthew Y Schaefer, Jamie Lesley
    Journal of Postsecondary Education and Disability 32(3) 311-319 2019年9月  査読有り筆頭著者
  • Davey Young
    The Language Teacher 43(5) 9-9 2019年9月1日  査読有り
    As more and more students with disabilities (SWDs) are identified in postsecondary education in Japan, there is an increasing need for English language teachers, program administrators, and curriculum designers to create inclusive learning environments that provide reasonable accommodations for such students. This paper outlines the current landscape for SWDs in institutes of higher education in Japan, reviews approaches to systematizing support for SWDs within language departments, and outlines the challenges tertiary EFL program administrators and teachers are likely to face in providing such support. The paper concludes with a call for language educators to actively destigmatize disabilities in the classroom, as well as to continue bridging the gap between language teaching and special education through research and resource sharing. 日本の中等教育後の教育において,障がいのある学生(SWDs)が徐々に認められつつある中,英語教育者,プログラム管理者,カリキュラムデザイナーが,そのような学生に合理的な学びの場を提供することのできる包括的な学習環境をつくるニーズが高まっている。この論文は,日本の高等教育機関の現在のSWDsの状況の概要を述べた後,言語学部内でSWDs支援のシステム化を行うための様々なアプローチを提案し,また、そのような支援を提供する中で第三期のEFLプログラム管理者と教員が直面する可能性が高いと思われる課題をまとめている。この論文は、言語教育者が教室における障がいという汚名を積極的に返上することと,研究と情報共有を通して,言語教育と特別支援教育の間の橋渡しを続けるよう呼びかけ,締めくくりとする。
  • Davey Young, Matthew Schaeffer
    JALT2018—Diversity and Inclusion 2018(1) 136-136 2019年8月1日  査読有り筆頭著者
    The Act on the Elimination of Disability Discrimination, which took effect in 2016, stipulates that institutes of higher education in Japan should provide reasonable accommodations for students with disabilities (SWDs). Foreign language programs are no exception; however, language teaching professionals commonly lack the background, knowledge, or training to best serve SWDs. As the number of SWDs enrolled in higher education in Japan continues to rise, there is an ever-growing need for collaboration between program administrators, disability specialists, and teachers in order to meet a diversity of student needs. Rikkyo University’s Center for English Discussion Class employs an 8-stage framework modified from Ortiz & Yates (2001) that emphasizes collaboration within Multidisciplinary Teams to provide a continuum of services to SWDs. The nature of this collaboration and results from a questionnaire of the framework’s efficacy from the teachers’ standpoint are shared and discussed. 障害者差別解消法は2016年に施行され、日本の高等教育機関が障害学生(SWDs)に対し合理的配慮をすることを義務づけている。語学機関も例外ではない。しかし、語学教員は、SWDsに対応するための知識や訓練等を欠くことが多い。日本の高等教育機関のSWDsの入学率が上昇し続ける中、語学教育機関の管理職、障害のスペシャリスト、そして教員が協力し、学生の多様なニーズに答える必要性は高まりつつある。立教大学英語ディスカッション教育センターは、SWDsに途切れのないサービスを提供するために、学際的チーム内のコラボレーションを強調したOrtiz & Yates(2001)の8段階のフレームワークを修正し、用いた。このコラボレーションの特徴と教員の立場からのフレームワークの有効性に関するアンケートの結果を共有し、考察する。
  • Davey Young
    OnCUE Journal Special Issue 1 107-127 2019年  査読有り
  • Davey Young
    The Language Teacher 42(3) 9-9 2018年5月1日  査読有り
    Turn-taking remains an underemphasized aspect of foreign language instruction. As more is understood about this central component of interactional competence, foreign language teachers will need to consider the best ways to teach students how to take turns speaking and managing the floor in the target language. This paper provides a brief outline of turn-taking mechanics as originally defined by Sacks, Schegloff, & Jefferson (1974) before providing contrastive models for turn-taking in English and Japanese. Some recommendations for classroom instruction targeting turn-taking for EFL students in Japan, as well as a call for greater sensitivity to this fundamental aspect of communicative competence, are also provided. 外国語教育において、「話者交替」の重要性はまだ十分に注目されていない。相互行為能力の中心的構成要素である話者交替についての理解が深まるにつれ、外国語教育者は目標言語でどのように交替しながら話し、場の進行をすればいいかを教授するための最善の方法を考える必要が出てくるだろう。本論では、Sacks, Schegloff, & Jefferson (1974) によって定義された話者交替の働きについての概要を説明した後に、英語と日本語での話者交替の対照モデルについて述べる。日本の英語学習者に話者交替を教える際にクラス内で推奨されるいくつかの教授法と、話者交替というコミュニケーション能力の重要な一面に対するより細やかな配慮への必要性についても述べる。

講演・口頭発表等

 27

学術貢献活動

 9