研究者業績
基本情報
- 所属
- 上智大学 経済学部経営学科 教授
- 学位
- B.A.(Media Studies)(Queensland University of Technology)B.A.(Media Studies)(クイーンズランド工科大学)Bachelor of Business(Queensland University of Technology)Bachelor of Business(クイーンズランド工科大学)修士(商学)(早稲田大学)Ph.D.(Public Policy)(オーストラリア国立大学)
- 連絡先
- ajohns
sophia.ac.jp - 通称等の別名
- Adam Johns
- 研究者番号
- 00553075
- J-GLOBAL ID
- 201401054784831354
- researchmap会員ID
- 7000009846
経歴
3-
2018年4月 - 現在
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2014年4月 - 2018年3月
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2009年4月 - 2014年3月
論文
5-
Business and Politics 14(2) 2012年8月 査読有り
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Conference Proceedings of the 28th Euro-Asia Management Studies Association 2011年11月 査読有り筆頭著者責任著者
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Conference Proceedings of the 16th International Conference on Cultural Economics (ACEI) 2010年6月 筆頭著者
書籍等出版物
3-
Springer 2020年 (ISBN: 9789811530555)
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Palgrave Macmillan 2015年 (ISBN: 9781137467706)
講演・口頭発表等
16-
Annual Conference of the International Place Branding Association 2024年10月31日
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International Place Branding Association Conference 2019年11月28日
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International Place Branding Association Conference 2016年12月8日
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Academy of International Business - Australia & New Zealand Chapter Annual Symposium 2015年11月21日
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European Association of Japanese Studies 2014年8月
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International Conference on Cultural Economics 2014年6月
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17th Biennial Conference of the Association of Cultural Economics International 2012年6月 Association of Cultural Economics International (ACEI)
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国際ビジネス研究学会第18回大会 2011年10月
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10th annual conference of Asian Studies 2011年5月24日
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国際ビジネス研究学会第17回大会 2010年10月23日 国際ビジネス研究学会
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Association of Cultural Economics International Annual Conference 2010年6月9日 Association of Cultural Economics InternationalOver the last decade, considerable attention has been paid to the creative industries as drivers of innovation and economic development. Governments of varying policy persuasions have taken an interest in developing export-oriented media and digital content industries within their jurisdictions. While many governments see their role as directly intervening to provide industry-specific funding, the economic and institutional settings that firms operate within can also play a major role in shaping a country’s capacity for the creation of media content. This paper uses cross-national data to explore the effect these settings have on creative industry exports before examining two contrasting cases of government policy towards the media content industries in Japan and Korea. Findings indicate that while direct industry-specific support can assist where lack of market scale is a problem, governments can play a more vital role by ensuring economic, political, and educational infrastructure is in place before providing financial incentives.
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Rikkyo International Business Studies Symposium 2010年5月21日 Rikkyo University
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Rikkyo International Business Studies Symposium 2010年5月21日 Rikkyo University
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Euro-Asia Management Studies Association Annual Conference 2009年10月22日 Euro-Asia Management Studies Association (EAMSA)
担当経験のある科目(授業)
2-
2019年9月 - 現在Global Branding (上智大学)
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2018年4月 - 現在Global Marketing (上智大学)
所属学協会
6共同研究・競争的資金等の研究課題
3-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 若手研究(B) 2015年4月 - 2020年3月
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日本学術振興会 若手研究(B) 2011年5月 - 2013年3月
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日本学術振興会 科学研究費助成事業 若手研究(B) 2011年 - 2012年