研究者検索結果一覧 JOHNS Adam JOHNS Adamジョンズ アダム (Adam Johns) ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属上智大学 経済学部経営学科 教授学位B.A.(Media Studies)(Queensland University of Technology)B.A.(Media Studies)(クイーンズランド工科大学)Bachelor of Business(Queensland University of Technology)Bachelor of Business(クイーンズランド工科大学)修士(商学)(早稲田大学)Ph.D.(Public Policy)(オーストラリア国立大学)連絡先ajohnssophia.ac.jp通称等の別名Adam Johns研究者番号00553075J-GLOBAL ID201401054784831354researchmap会員ID7000009846 研究キーワード 7 プレース ブランディング 文化産業 公共政策 マーケティング クリエイティブ産業 国際マーケティング 国際経営 研究分野 3 人文・社会 / 経営学 / 人文・社会 / 商学 / 人文・社会 / 経済政策 / 経歴 3 2018年4月 - 現在 上智大学 経済学部 経営学科 教授 2014年4月 - 2018年3月 同志社大学 大学院ビジネス研究科 准教授 2009年4月 - 2014年3月 立教大学 経営学部 国際経営学科 助教 論文 5 Delocalized Production and Product Authenticity: A Firm-Level Exploratory Examination of the Importance of Origin in Supply Chains of Creative Industries 上智経済論集 LXVI 1-18 2021年3月 筆頭著者 Contested contestability: Competition policy and the development of communications satellite broadcasting in Japan Adam Johns Business and Politics 14(2) 2012年8月 査読有り The effect of production location on perceptions of product authenticity in creative industries Adam Johns, Scott Brenton Conference Proceedings of the 28th Euro-Asia Management Studies Association 2011年11月 査読有り筆頭著者責任著者 Government policy and the performance of content industries in East Asia Conference Proceedings of the 16th International Conference on Cultural Economics (ACEI) 2010年6月 筆頭著者 i-modeとそのビジネスモデル分析 アダム・ジョンズ 公益事業研究 55(2) 131-138 2003年12月 査読有り 書籍等出版物 3 Creative Context : Creativity and innovation in the media and cultural industries Otmazgin, Nissim, Ben-Ari, Eyal (担当:分担執筆, 範囲:Tradition or Innovation? Creativity and Internationalisation in Kyoto’s Craft Industries) Springer 2020年 (ISBN: 9789811530555) The Palgrave handbook of experiential learning in international business Taras, Vas, Gonzalez-Perez, Maria Alejandra (担当:分担執筆, 範囲:More food for thought: Experiential Learning Projects) Palgrave Macmillan 2015年 (ISBN: 9781137467706) Japan's future in East Asia and the Pacific Pangestu, Mari, Song, Ligang (担当:分担執筆, 範囲:Out of the Japanese Incubator: i-mode and the intellectual property imperative) ANU E Press 2007年 (ISBN: 9780731538157) 講演・口頭発表等 16 Staging Japan’s Nation Brand through Local and Regional Craft JOHNS, Adam Annual Conference of the International Place Branding Association 2024年10月31日 添付ファイル Crafting Place Brands: A cross-regional comparison of efforts to promote Japanese craft in international markets International Place Branding Association Conference 2019年11月28日 The Role of Place Brands in the Development and Marketing of Cultural Goods: A proposal for cross-regional examination of Japanese contemporary design projects Adam Johns International Place Branding Association Conference 2016年12月8日 Offshoring, Entry modes, and Country Brands - Do consumers care? An investigation into the perceived authenticity of European country-branded fashion and design products among Japanese consumers Academy of International Business - Australia & New Zealand Chapter Annual Symposium 2015年11月21日 Authenticated in Japan: Washoku in an era of global supply chains Adam Johns European Association of Japanese Studies 2014年8月 もっとみる 担当経験のある科目(授業) 2 2019年9月 - 現在 Global Branding (上智大学) 2018年4月 - 現在 Global Marketing (上智大学) 所属学協会 6 Association of Japanese Business Studies American Marketing Association European Marketing Academy Academy of International Business 国際ビジネス研究学会 もっとみる 共同研究・競争的資金等の研究課題 3 Place brands and the perceived authenticity of cultural and creative goods in international markets 日本学術振興会 科学研究費助成事業 若手研究(B) 2015年4月 - 2020年3月 JOHNS Adam クリエイティブ産業の生産拠点の海外移転と商品のオーセンティシティーに関する研究 日本学術振興会 若手研究(B) 2011年5月 - 2013年3月 ジョンズ アダム・ルカス クリエイティブ産業の生産拠点の海外移転と商品のオーセンティシティーに関する研究 日本学術振興会 科学研究費助成事業 若手研究(B) 2011年 - 2012年 ジョンズ・アダム
JOHNS Adamジョンズ アダム (Adam Johns) ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属上智大学 経済学部経営学科 教授学位B.A.(Media Studies)(Queensland University of Technology)B.A.(Media Studies)(クイーンズランド工科大学)Bachelor of Business(Queensland University of Technology)Bachelor of Business(クイーンズランド工科大学)修士(商学)(早稲田大学)Ph.D.(Public Policy)(オーストラリア国立大学)連絡先ajohnssophia.ac.jp通称等の別名Adam Johns研究者番号00553075J-GLOBAL ID201401054784831354researchmap会員ID7000009846 研究キーワード 7 プレース ブランディング 文化産業 公共政策 マーケティング クリエイティブ産業 国際マーケティング 国際経営 研究分野 3 人文・社会 / 経営学 / 人文・社会 / 商学 / 人文・社会 / 経済政策 / 経歴 3 2018年4月 - 現在 上智大学 経済学部 経営学科 教授 2014年4月 - 2018年3月 同志社大学 大学院ビジネス研究科 准教授 2009年4月 - 2014年3月 立教大学 経営学部 国際経営学科 助教 論文 5 Delocalized Production and Product Authenticity: A Firm-Level Exploratory Examination of the Importance of Origin in Supply Chains of Creative Industries 上智経済論集 LXVI 1-18 2021年3月 筆頭著者 Contested contestability: Competition policy and the development of communications satellite broadcasting in Japan Adam Johns Business and Politics 14(2) 2012年8月 査読有り The effect of production location on perceptions of product authenticity in creative industries Adam Johns, Scott Brenton Conference Proceedings of the 28th Euro-Asia Management Studies Association 2011年11月 査読有り筆頭著者責任著者 Government policy and the performance of content industries in East Asia Conference Proceedings of the 16th International Conference on Cultural Economics (ACEI) 2010年6月 筆頭著者 i-modeとそのビジネスモデル分析 アダム・ジョンズ 公益事業研究 55(2) 131-138 2003年12月 査読有り 書籍等出版物 3 Creative Context : Creativity and innovation in the media and cultural industries Otmazgin, Nissim, Ben-Ari, Eyal (担当:分担執筆, 範囲:Tradition or Innovation? Creativity and Internationalisation in Kyoto’s Craft Industries) Springer 2020年 (ISBN: 9789811530555) The Palgrave handbook of experiential learning in international business Taras, Vas, Gonzalez-Perez, Maria Alejandra (担当:分担執筆, 範囲:More food for thought: Experiential Learning Projects) Palgrave Macmillan 2015年 (ISBN: 9781137467706) Japan's future in East Asia and the Pacific Pangestu, Mari, Song, Ligang (担当:分担執筆, 範囲:Out of the Japanese Incubator: i-mode and the intellectual property imperative) ANU E Press 2007年 (ISBN: 9780731538157) 講演・口頭発表等 16 Staging Japan’s Nation Brand through Local and Regional Craft JOHNS, Adam Annual Conference of the International Place Branding Association 2024年10月31日 添付ファイル Crafting Place Brands: A cross-regional comparison of efforts to promote Japanese craft in international markets International Place Branding Association Conference 2019年11月28日 The Role of Place Brands in the Development and Marketing of Cultural Goods: A proposal for cross-regional examination of Japanese contemporary design projects Adam Johns International Place Branding Association Conference 2016年12月8日 Offshoring, Entry modes, and Country Brands - Do consumers care? An investigation into the perceived authenticity of European country-branded fashion and design products among Japanese consumers Academy of International Business - Australia & New Zealand Chapter Annual Symposium 2015年11月21日 Authenticated in Japan: Washoku in an era of global supply chains Adam Johns European Association of Japanese Studies 2014年8月 もっとみる 担当経験のある科目(授業) 2 2019年9月 - 現在 Global Branding (上智大学) 2018年4月 - 現在 Global Marketing (上智大学) 所属学協会 6 Association of Japanese Business Studies American Marketing Association European Marketing Academy Academy of International Business 国際ビジネス研究学会 もっとみる 共同研究・競争的資金等の研究課題 3 Place brands and the perceived authenticity of cultural and creative goods in international markets 日本学術振興会 科学研究費助成事業 若手研究(B) 2015年4月 - 2020年3月 JOHNS Adam クリエイティブ産業の生産拠点の海外移転と商品のオーセンティシティーに関する研究 日本学術振興会 若手研究(B) 2011年5月 - 2013年3月 ジョンズ アダム・ルカス クリエイティブ産業の生産拠点の海外移転と商品のオーセンティシティーに関する研究 日本学術振興会 科学研究費助成事業 若手研究(B) 2011年 - 2012年 ジョンズ・アダム