研究者業績
基本情報
- 所属
- 上智大学 理工学部機能創造理工学科 准教授
- 学位
- 学士(工学)(ワルシャワ工科大学)修士(工学)(ワルシャワ工科大学)博士(工学)(青山学院大学)
- 研究者番号
- 20737986
- J-GLOBAL ID
- 201401026091328493
- researchmap会員ID
- 7000007566
- 外部リンク
2013-2014: Aoyama Gakuin University, numerical research on detonation DDT
2014-present: Sophia University, Faculty of Science and Technology, Department of Engineering and Applied Science
(研究テーマ)
Rotating detonation engine for electricity generation - numerical and experimental study
Hypersonic shock waves in CO2 and air medium
Roughness influence on detonation initiation
Conceptual aircraft design
Morphing jet-flaps
(共同・受託研究希望テーマ)
Hypersonic shock waves (M>10) behavior in CO2 and air - experimental research
Rotating detonation engine for electricity production
論文
26-
AIAA SCITECH 2023 Forum 2023年1月19日 査読有り
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IFAC-PapersOnLine 56(2) 10690-10695 2023年 査読有り
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2022 International Conference on Electrical, Computer and Energy Technologies (ICECET) 1-7 2022年7月20日 査読有り
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AIAA SCITECH 2022 Forum 2022年1月3日 査読有り
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International Journal of Hydrogen Energy 46(75) 37487-37501 2021年10月 査読有り
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AIAA Scitech 2021 Forum 2021年1月4日 査読有り
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SAE Technical Papers 2020-01-1246 2020年4月 査読有り
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AIAA Journal 58(12) 5078-5094 2020年 査読有り
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Combustion Science and Technology 2019年4月 査読有り
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AIAA Scitech 2019 Forum 2019年1月1日 査読有り
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Science and Technology of Energetic Materials 80(3-4) 150-158 2019年 査読有り
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International Journal of Automotive Engineering 9(4) 338-345 2018年12月 査読有りOverall efficiency of internal combustion engines are heavily depended on intake air temperature which is directly related to the heat transfer inside an intake system. Previously, authors developed an equation by using port model setup to calculate Nusselt number with introduction of Graetz and Strouhal numbers. This study modified the port model equation to improve its accuracy in a real engine experimental setup. Predicted intake air temperature was compared to the measured data with a maximum error of 5.6%. Additionally, 100 K of temperature difference was found between the boost pressure values of 944hPa and 678hPa from 1-D engine simulation results.
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International Journal of Industrial Research and Applied Engineering 3(2) 51-60 2018年10月 査読有り
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Journal of Fluid Science and Technology 13(3) 1-14 2018年10月 査読有り
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Journal of Aerospace Engineering 232(14) 2627-2637 2018年9月 査読有り
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Combustion Science and Technology 659-675 2018年8月17日 査読有り
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International Journal of Hydrogen Energy 43(18) 9094-9109 2018年5月3日 査読有り
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Archivum Combustionis 37(2) 79-92 2017年 査読有り
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International Journal of Hydrogen Energy 38(10) 4185-4193 2013年4月 査読有り
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COMBUSTION SCIENCE AND TECHNOLOGY 184(10-11) 1608-1615 2012年 査読有り
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SCIENCE AND TECHNOLOGY OF ENERGETIC MATERIALS 73(3-4) 81-87 2012年 査読有り
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Archivum Combustionis 31(3) 187-196 2011年 査読有り
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AIAA 2009-0633 1-16 2009年 査読有り
MISC
1書籍等出版物
1講演・口頭発表等
22共同研究・競争的資金等の研究課題
2-
Sophia University Faculty of Science and Engineering Research Funding 2025年4月 - 2026年3月
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Sophia University 2021年9月