研究者検索結果一覧 林 菫 林 菫Sumire Hayashi ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属上智大学 言語教育研究センター 講師学位M.A. in Linguistics (TESOL)(上智大学)M.A. in Art History(University of Chicago)B.A. in Art History (cum laude)(Santa Clara University)J-GLOBAL ID202101014595986740researchmap会員IDR000019250 研究キーワード 7 Course Design CLIL Instructional Design Information Literacy Learner Development Pedagogy Higher Education 研究分野 2 人文・社会 / 外国語教育 / 人文・社会 / 教育工学 / 経歴 4 2021年4月 - 現在 上智大学 言語教育研究センター 講師 2021年4月 - 2022年3月 聖学院中学校・高等学校 英語非常勤講師 2020年4月 - 2021年3月 工学院大学附属中学校・高等学校 英語非常勤講師 2018年1月 - 2018年6月 University of Chicago Academic Writing Instructor 学歴 3 2019年4月 - 2021年3月 上智大学 言語科学研究科 M.A. in Linguistics (TESOL) 2015年9月 - 2018年12月 University of Chicago Division of the Humanities M.A. in Art History 2009年9月 - 2013年6月 Santa Clara University Department of the Arts and Sciences B.A. in Art History 受賞 11 2023年12月 教員活動推進奨励手当支給対象者 上智大学 林菫 2023年11月 2023年度春学期「学生が選ぶGood Practice」 Academic Communication 1 (Advanced II) 上智大学 林菫 2023年4月 2022年度秋学期「学生が選ぶGood Practice」 Academic Communication 2 (Intermediate II) 上智大学 林菫 2022年11月 2022年度春学期「学生が選ぶGood Practice」 Academic Communication 1 (Intermediate II) 上智大学 林菫 2018年6月 Kathleen J. Shelton Memorial Travel Fellowship University of Chicago もっとみる 論文 5 Exploring the Knowledge-Constructive Jigsaw Task in a CLIL EFL Classroom: A Qualitative Analysis of Japanese Students’ Spoken Interactions and Writing M.A. Thesis, Sophia University 2021年3月 Is Speaking with Native Speakers the Best Way to Improve Your English? A CLIL Lesson to Address Native-Speakerism and an Analysis of Students’ Writings Sumire Hayashi Sophia TESOL Forum: Working Papers in TESOL 13 150-173 2021年3月 査読有り Evaluating and Supplementing an ELT Textbook: Scaffolding Critical Engagements with Texts through Reading Questions Sumire Hayashi Sophia TESOL Forum: Working Papers in TESOL 12 119-133 2020年3月 査読有り Citing History at the 1893 World’s Columbian Exposition: Japanese Painters between Artistic Transmission and Creation M.A. Thesis, University of Chicago 2018年12月 Chen Jin: Bodies Blurring Boundaries – Bijinga and the Japanese Empire Modern Art Asia 17 2-36 2014年2月 査読有り 書籍等出版物 2 Grove Art Online (担当:分担執筆, 範囲:CHEN, Chin (CHEN, Jin)) Oxford University Press 2019年 Provoke: Between Protest and Performance: Photography in Japan 1960-1975 (担当:共訳) Steidl 2016年 (ISBN: 9783958291003) 講演・口頭発表等 11 The Fifth C: How to Integrate Creativity into CLIL lessons Sumire Hayashi J-CLIL Monthly Research Meeting 2024年7月27日 添付ファイル Collaborative exploration into language teachers’ lived experiences of CLIL implementation Aiko Minematsu, Sumire Hayashi, Mayumi Kawashima, Jennifer Morgan The 32nd International Symposium on English Language Teaching and Learning and Book Fair, ETA-ROC & National Taiwan Ocean University 2023年11月12日 How can teachers utilize surprise in designing a CLIL lesson? Sumire Hayashi Sophia TESOL Alumni Research & Practice Society 2023年3月10日 招待有り Is a comfortable chair a good design? Using essential questions to improve university students’ analytical thinking skills in a CLIL lesson on product design Sumire Hayashi The 5th J-CLIL Annual Bilingual Conference 2022年10月15日 Teaching Civic Online Reasoning to College Students in Japan through an English CLIL Course Sumire Hayashi 20th AsiaTEFL - 68th TEFLIN - 5th iNELTAL 2022 Indonesia 2022年8月7日 Learning Doesn’t Happen Alone: A Qualitative Analysis of Jigsaw Tasks in a Content-Based EFL Classroom Sumire Hayashi MA Thesis Interim Symposium, Sophia University 2020年12月10日 The Creation of Kokka's Color Woodblock Reproductions and the Competition with Chromolithography: 1889-1910 Looking Closely at Color in 19th-Century Nishiki-e Workshop, Columbia University 2017年10月20日 Citing History at the 1893 World’s Columbian Exposition: Japanese Painters between Artistic Transmission and Creation The 11th International Workshop on Japanese Art History for Graduate Students, Harvard University 2017年3月12日 「国華式木版画」と多色石版—複製図版としての技法とイデオロギー— The 3rd Joint Graduate Workshop on Japanese Studies The University of Chicago – The University of Tokyo, 東京大学 2016年10月18日 The Hōōden (Phoenix Pavilion) Screens from the 1893 World’s Columbian Exposition: An Object Biography Visual and Material Perspectives on East Asia Workshop, University of Chicago 2016年4月16日 Benesse on Naoshima: The Art Island and Its Corporate Patron Cultural Melting Bath: New Work on Art and Environment in Naoshima and Beyond, University of Chicago 2016年1月29日 1 担当経験のある科目(授業) 18 2024年9月 - 現在 Academic Communication 2 (Advanced 1) (上智大学) 2024年7月 - 現在 交換留学海外英語集中講座 University of Kansas (上智大学) 2024年4月 - 現在 Japanology (History) (上智大学) 2024年4月 - 現在 Academic Communication 1 (Advanced 1) (上智大学) 2023年9月 - 現在 Methods in Teaching English E (上智大学) もっとみる 所属学協会 5 2023年2月 - 現在 Teachers of Multilingual and Transcultural Orientation (TOMATO) 2022年7月 - 現在 日本CLIL教育学会 (J-CLIL) 2022年7月 - 現在 The Japan Association for Language Teaching (JALT) 2022年3月 - 現在 Sophia TESOL Alumni Research & Practice Society (STARPS) 2019年4月 - 現在 上智大学英語教員研究会 (ASTE) 学術貢献活動 1 (企画・司会)Faculty Development: Get a Bite of Collective Autoethnography! その他 上智大学 with Aiko Minematsu and Mayumi Kawashima 2024年7月24日 社会貢献活動 16 (審査員)第14回上智大学英語弁論大会「ジョン・ニッセル杯」予選審査 その他 上智大学 2024年9月12日 (編集協力)嶋津幸樹(著)『世界中で使える 超英会話コミュ力』 その他 ジャパンタイムズ出版 2024年6月12日 (インタビュー協力)インターン先で修論の研究!?英語教授法(TESOL)を学んだ元インターンに、リンガについて語ってもらいました! 取材協力 タクトピア株式会社 LinguaHackers(リンガハッカーズ)公式ウェブサイト 2023年12月29日 (審査員)第11回上智大学英語弁論大会「ジョン・ニッセル杯」予選審査 その他 上智大学 2021年9月15日 (インタビュー協力)世界観をガツンと揺さぶる英語の授業!大人気講師 Sandy さんに聞く、リンガハッカーズの授業のこだわり 取材協力 タクトピア株式会社 LinguaHackers(リンガハッカーズ)公式ウェブサイト 2021年6月17日 添付ファイル もっとみる その他 1 (資格)Cambridge English Level 5 Certificate in Teaching English to Speakers of Other Languages (CELTA) 2018年10月
林 菫Sumire Hayashi ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属上智大学 言語教育研究センター 講師学位M.A. in Linguistics (TESOL)(上智大学)M.A. in Art History(University of Chicago)B.A. in Art History (cum laude)(Santa Clara University)J-GLOBAL ID202101014595986740researchmap会員IDR000019250 研究キーワード 7 Course Design CLIL Instructional Design Information Literacy Learner Development Pedagogy Higher Education 研究分野 2 人文・社会 / 外国語教育 / 人文・社会 / 教育工学 / 経歴 4 2021年4月 - 現在 上智大学 言語教育研究センター 講師 2021年4月 - 2022年3月 聖学院中学校・高等学校 英語非常勤講師 2020年4月 - 2021年3月 工学院大学附属中学校・高等学校 英語非常勤講師 2018年1月 - 2018年6月 University of Chicago Academic Writing Instructor 学歴 3 2019年4月 - 2021年3月 上智大学 言語科学研究科 M.A. in Linguistics (TESOL) 2015年9月 - 2018年12月 University of Chicago Division of the Humanities M.A. in Art History 2009年9月 - 2013年6月 Santa Clara University Department of the Arts and Sciences B.A. in Art History 受賞 11 2023年12月 教員活動推進奨励手当支給対象者 上智大学 林菫 2023年11月 2023年度春学期「学生が選ぶGood Practice」 Academic Communication 1 (Advanced II) 上智大学 林菫 2023年4月 2022年度秋学期「学生が選ぶGood Practice」 Academic Communication 2 (Intermediate II) 上智大学 林菫 2022年11月 2022年度春学期「学生が選ぶGood Practice」 Academic Communication 1 (Intermediate II) 上智大学 林菫 2018年6月 Kathleen J. Shelton Memorial Travel Fellowship University of Chicago もっとみる 論文 5 Exploring the Knowledge-Constructive Jigsaw Task in a CLIL EFL Classroom: A Qualitative Analysis of Japanese Students’ Spoken Interactions and Writing M.A. Thesis, Sophia University 2021年3月 Is Speaking with Native Speakers the Best Way to Improve Your English? A CLIL Lesson to Address Native-Speakerism and an Analysis of Students’ Writings Sumire Hayashi Sophia TESOL Forum: Working Papers in TESOL 13 150-173 2021年3月 査読有り Evaluating and Supplementing an ELT Textbook: Scaffolding Critical Engagements with Texts through Reading Questions Sumire Hayashi Sophia TESOL Forum: Working Papers in TESOL 12 119-133 2020年3月 査読有り Citing History at the 1893 World’s Columbian Exposition: Japanese Painters between Artistic Transmission and Creation M.A. Thesis, University of Chicago 2018年12月 Chen Jin: Bodies Blurring Boundaries – Bijinga and the Japanese Empire Modern Art Asia 17 2-36 2014年2月 査読有り 書籍等出版物 2 Grove Art Online (担当:分担執筆, 範囲:CHEN, Chin (CHEN, Jin)) Oxford University Press 2019年 Provoke: Between Protest and Performance: Photography in Japan 1960-1975 (担当:共訳) Steidl 2016年 (ISBN: 9783958291003) 講演・口頭発表等 11 The Fifth C: How to Integrate Creativity into CLIL lessons Sumire Hayashi J-CLIL Monthly Research Meeting 2024年7月27日 添付ファイル Collaborative exploration into language teachers’ lived experiences of CLIL implementation Aiko Minematsu, Sumire Hayashi, Mayumi Kawashima, Jennifer Morgan The 32nd International Symposium on English Language Teaching and Learning and Book Fair, ETA-ROC & National Taiwan Ocean University 2023年11月12日 How can teachers utilize surprise in designing a CLIL lesson? Sumire Hayashi Sophia TESOL Alumni Research & Practice Society 2023年3月10日 招待有り Is a comfortable chair a good design? Using essential questions to improve university students’ analytical thinking skills in a CLIL lesson on product design Sumire Hayashi The 5th J-CLIL Annual Bilingual Conference 2022年10月15日 Teaching Civic Online Reasoning to College Students in Japan through an English CLIL Course Sumire Hayashi 20th AsiaTEFL - 68th TEFLIN - 5th iNELTAL 2022 Indonesia 2022年8月7日 Learning Doesn’t Happen Alone: A Qualitative Analysis of Jigsaw Tasks in a Content-Based EFL Classroom Sumire Hayashi MA Thesis Interim Symposium, Sophia University 2020年12月10日 The Creation of Kokka's Color Woodblock Reproductions and the Competition with Chromolithography: 1889-1910 Looking Closely at Color in 19th-Century Nishiki-e Workshop, Columbia University 2017年10月20日 Citing History at the 1893 World’s Columbian Exposition: Japanese Painters between Artistic Transmission and Creation The 11th International Workshop on Japanese Art History for Graduate Students, Harvard University 2017年3月12日 「国華式木版画」と多色石版—複製図版としての技法とイデオロギー— The 3rd Joint Graduate Workshop on Japanese Studies The University of Chicago – The University of Tokyo, 東京大学 2016年10月18日 The Hōōden (Phoenix Pavilion) Screens from the 1893 World’s Columbian Exposition: An Object Biography Visual and Material Perspectives on East Asia Workshop, University of Chicago 2016年4月16日 Benesse on Naoshima: The Art Island and Its Corporate Patron Cultural Melting Bath: New Work on Art and Environment in Naoshima and Beyond, University of Chicago 2016年1月29日 1 担当経験のある科目(授業) 18 2024年9月 - 現在 Academic Communication 2 (Advanced 1) (上智大学) 2024年7月 - 現在 交換留学海外英語集中講座 University of Kansas (上智大学) 2024年4月 - 現在 Japanology (History) (上智大学) 2024年4月 - 現在 Academic Communication 1 (Advanced 1) (上智大学) 2023年9月 - 現在 Methods in Teaching English E (上智大学) もっとみる 所属学協会 5 2023年2月 - 現在 Teachers of Multilingual and Transcultural Orientation (TOMATO) 2022年7月 - 現在 日本CLIL教育学会 (J-CLIL) 2022年7月 - 現在 The Japan Association for Language Teaching (JALT) 2022年3月 - 現在 Sophia TESOL Alumni Research & Practice Society (STARPS) 2019年4月 - 現在 上智大学英語教員研究会 (ASTE) 学術貢献活動 1 (企画・司会)Faculty Development: Get a Bite of Collective Autoethnography! その他 上智大学 with Aiko Minematsu and Mayumi Kawashima 2024年7月24日 社会貢献活動 16 (審査員)第14回上智大学英語弁論大会「ジョン・ニッセル杯」予選審査 その他 上智大学 2024年9月12日 (編集協力)嶋津幸樹(著)『世界中で使える 超英会話コミュ力』 その他 ジャパンタイムズ出版 2024年6月12日 (インタビュー協力)インターン先で修論の研究!?英語教授法(TESOL)を学んだ元インターンに、リンガについて語ってもらいました! 取材協力 タクトピア株式会社 LinguaHackers(リンガハッカーズ)公式ウェブサイト 2023年12月29日 (審査員)第11回上智大学英語弁論大会「ジョン・ニッセル杯」予選審査 その他 上智大学 2021年9月15日 (インタビュー協力)世界観をガツンと揺さぶる英語の授業!大人気講師 Sandy さんに聞く、リンガハッカーズの授業のこだわり 取材協力 タクトピア株式会社 LinguaHackers(リンガハッカーズ)公式ウェブサイト 2021年6月17日 添付ファイル もっとみる その他 1 (資格)Cambridge English Level 5 Certificate in Teaching English to Speakers of Other Languages (CELTA) 2018年10月