研究者業績
基本情報
- 所属
- 上智大学 文学部英文学科 教授
- 学位
- Psychology B.Sc.Hons.(Birmingham University)心理学学士(バーミンガム大学)Applied English Linguistics Ph.D.(Birmingham University)応用英語学博士(バーミンガム大学)
- 研究者番号
- 20317499
- J-GLOBAL ID
- 200901037836674889
- researchmap会員ID
- 1000212249
(研究テーマ)
児童英文学
研究キーワード
14論文
55-
The Routledge Handbook of Translation and Young Audiences, eds Michal Boroda and Jorge Díaz-Cintas 324-236 2025年 査読有り招待有り筆頭著者
-
The Reading Matrix 23(1) 50-66 2023年4月 査読有り筆頭著者
-
English Literature and Language 59 23-43 2023年 査読有り筆頭著者
-
Children's Literature in Education 2022年2月12日 査読有り筆頭著者
-
New Review of Children's Literature and Librarianship 26(1-2) 25-37 2021年7月27日 査読有り筆頭著者
-
The Translator 27(2) 238-240 2021年4月3日 査読有り招待有り筆頭著者
-
Dictionaries: Journal of the Dictionary Society of North America 40(1) 181-185 2019年 招待有り
-
English Language and Literature 54 1-20 2018年A discussion of different understandings of intelligence, with special attention the the idea that intelligence is i) not fixed, and ii) dependent upon outside factors such as availability of resources and effective tools.
-
Applied Linguistics Review 10(2) 179-200 2017年10月25日 査読有り
-
Advances in Language and Literary Studies 8(3) 126-132 2017年6月 査読有りA study of the rhetorical techniques in Shakespeare's Julius Caesar. The appear argues the Shakespeare intentionally introduced weaknesses into Brutus' forum speech in order to make Mark Antony's better by comparison.
-
English Language and Literature 53 29-63 2017年In this paper I make an analysis of Japanese and German translations of Terry Pratchett’s 'The Amazing Maurice and His Educated Rodents' in relation to, i) textual modifcation, ii) intertextual connection, iii) humour, iv) narrative and character voice. The paper uses Hollindale’s (1988) model of ideology as a framework to examine changes in translation as reflections of the personal, cultural and linguistic pressures which influence translator choices.
-
TRANSLATION STUDIES 9(3) 241-255 2016年9月 査読有り
-
CLELE Journal 3(2) 1-23 2015年11月 査読有りA review of vocabulary learning through extended reading taking data for first language learning and applying it to foreign and second language learning. Particularly analysing the features of children's literature which facilitate implicit learning of vocabulary.
-
English Literature and Language 51(51) 39-46 2015年2月
-
CHILDRENS LITERATURE IN EDUCATION 45(1) 17-32 2014年3月 査読有り
-
Children's Literature in Education 45(1) 17-32 2014年3月 査読有り
-
New Review of Children’s Literature and Librarianship 19(2) 153-173 2013年9月5日 査読有りStudying history in fiction, especially in children's fiction.
-
Hūlili: Multidiciplinary Research on Hawaiian Well-Being 9 283-304 2013年 査読有りLooking at the position of Hawaiian language children's literature in Hawaiian culture.
-
INTERNATIONAL RESEARCH IN CHILDRENS LITERATURE 5(1) 36-50 2012年7月 査読有り筆頭著者
-
META 56(3) 596-609 2011年9月 査読有り
-
International Research in Children’s Literature 3(1) 44-60 2010年7月 査読有り
-
英文学と英語学 (38) 107-123 2002年3月高柳俊一教授/佐藤正司教授退職記念号
書籍等出版物
9-
日本放送出版協会 2007年2月10日 (ISBN: 9784140350720)
-
ベレ出版 2005年1月 (ISBN: 4860640772)
講演・口頭発表等
11-
East Asian Academy for Liberal Arts. Across Cultures and Pages: The Landscape of Children’s Literature in East Asia Online Symposium 2024年 招待有り
-
ACLAR conference ‘Owning Our Voices’ Perth, Australia 2022年
-
IRSCL Congress, Santiago, Chile. 2021年
-
Hawaii International Conference on English Language and Literature Studies (HICELLS 2020). University of Hawai’i, Hilo 2020年
所属学協会
2共同研究・競争的資金等の研究課題
1-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 2020年4月 - 2023年3月