言語の選択:

経済学部 経営学科

研究者リスト >> JOHNS Adam
 

JOHNS Adam

 
アバター
研究者氏名JOHNS Adam
 
ジョンズ アダム
通称等の別名Adam Johns
所属上智大学
部署経済学部経営学科
職名教授
学位B.A.(Media Studies)(Queensland University of Technology), B.A.(Media Studies)(クイーンズランド工科大学), Bachelor of Business(Queensland University of Technology), Bachelor of Business(クイーンズランド工科大学), 修士(商学)(早稲田大学), Ph.D.(Public Policy)(オーストラリア国立大学)
科研費研究者番号00553075
J-Global ID201401054784831354

研究キーワード

 
文化産業 ,クリエイティブ産業 ,公共政策 ,マーケティング ,Creative Industries ,Public Policy ,International Marketing ,国際経営

研究分野

 
  • 人文・社会 / 経営学 / 
  • 人文・社会 / 商学 / 
  • 人文・社会 / 経済政策 / 

経歴

 
2018年4月
 - 
現在
上智大学 経済学部 経営学科 教授 
 
2014年4月
 - 
2018年3月
同志社大学 大学院ビジネス研究科 准教授 
 
2009年4月
 - 
2014年3月
立教大学 経営学部 国際経営学科 助教 
 

学歴

 
 
 - 
2002年3月
クイーンズランド工科大学 ビジネス学部 国際ビジネス
 
 
 - 
2001年2月
クイーンズランド工科大学 教養学部 メディア学
 

論文

 
 
Adam Johns   
Business and Politics   14(2)    2012年8月   [査読有り]
This paper analyses the application of competition policy regulation and its effect on market conduct and performance through the case study of communication satellite broadcasting in Japan. Focusing on structural regulations such as vertical sepa...
 
アダム・ジョンズ   
公益事業研究   55(2)    2003年12月   [査読有り]

書籍等出版物

 
 
Otmazgin, Nissim, Ben-Ari, Eyal(担当:分担執筆, 範囲:Tradition or Innovation? Creativity and Internationalisation in Kyoto’s Craft Industries)
Springer   2020年   (ISBN:9789811530555)
 
Taras, Vas, Gonzalez-Perez, Maria Alejandra(担当:分担執筆, 範囲:More food for thought: Experiential Learning Projects)
Palgrave Macmillan   2015年   (ISBN:9781137467706)
 
Pangestu, Mari, Song, Ligang(担当:分担執筆, 範囲:Out of the Japanese Incubator: i-mode and the intellectual property imperative)
ANU E Press   2007年   (ISBN:9780731538157)

講演・口頭発表等

 
 
Adam Johns   
17th Biennial Conference of the Association of Cultural Economics International   2012年6月   Association of Cultural Economics International (ACEI)   
 
Adam Johns   Scott Brenton   
28th Annual Conference of the Euro-Asian Management Studies Association   2011年11月   Euro-Asian Management Studies Association (EAMSA)   
 
Adam Johns   
国際ビジネス研究学会第18回大会   2011年10月   
 
 
Adam Johns   
国際ビジネス研究学会第17回大会   2010年10月23日   国際ビジネス研究学会   

所属学協会

 
 
   
 
Association of Japanese Business Studies
 
   
 
American Marketing Association
 
   
 
European Marketing Academy
 
   
 
Academy of International Business
 
   
 
国際ビジネス研究学会

共同研究・競争的資金等の研究課題

 
 
Place brands and the perceived authenticity of cultural and creative goods in international markets
日本学術振興会: 科学研究費助成事業 若手研究(B)
JOHNS Adam 
研究期間: 2015年4月 - 2020年3月
 
研究期間: 2011年5月 - 2013年3月
 
クリエイティブ産業の生産拠点の海外移転と商品のオーセンティシティーに関する研究
日本学術振興会: 科学研究費助成事業 若手研究(B)
ジョンズ・アダム 
研究期間: 2011年 - 2012年