Name Kawanaka Hitoshi Affiliation Sophia University Section Faculty of Theology, Department of Theology Job title Professor Degree Master of Theology(Sophia University), 神学士(上智大学), 修士(神学)(上智大学), Doctor of Theology(Philos.-Theol. Hochschule St.Georgen), 神学博士(ザンクトゲオルゲン哲学神学大学) Other Affiliation , Research funding number 60407343 J-Global ID 200901045745895982
Profile (Subject of research) The Spiritual Exercises of Ignatius Loyola The spirituality of the Soceity of Jesus Fundamentaltheologie
Research Interests
Fundamentaltheology
,Soceity of Jesus
,Spiritual Exercises
,Theology
,Ignatius Loyola
Research History
Apr 1989
-
Mar 1992
ROKKO GAKUIN JUNIOR/SENIOR HIGHT SCHOOL
Papers
川中 仁   
日本カトリック神学会誌 30 3-12 Aug 2019 [Refereed][Invited]
KAWANAKA HITOSHI   
Catholic Studies (84) 119-132 Aug 2015 [Refereed]
Hitoshi Kawanaka   
3(3) 3-16 Mar 2015 [Invited]
히토시 카와나카   
Theology and Philosophy 25 39-50 Nov 2014 [Refereed][Invited]
KAWANAKA HITOSHI   
Catholic Studies (81) 141-164 Aug 2012
Misc.
川中仁   
大法輪 81(3) 119-121 Mar 2014
Books and Other Publications
廣石望, 前川裕, 川中仁(Part:Edit, pp. 1-5: まえがき; pp. 159-212: 神の救いのわざの「しるし」としての奇跡)
リトン 3 Oct 2022 (ISBN:9784863760929)
川中 仁(Part:Joint author, 『霊操[暫定訳]』(2020)について、pp. 5-27)
イエズス会霊性センター「せせらぎ」 20 May 2022
川中 仁(Part:Joint author, 「わたしは主を見ました」、p. 7)
オリエンス宗教研究所 17 Apr 2022
Hitoshi Kawanaka(Part:Joint author, The Ignatian Year, p. 3)
Sophia University Overseas Offices Mar 2022
川中 仁(Part:Sole author, ニューマンの生き方に見られる「源泉回帰」と「現代化」、p. 3)
カトリック新聞社 14 Nov 2021
Presentations
川中 仁   
上智大学キリスト教文化研究所 2021年度聖書講座「新約聖書の奇跡物語」 13 Nov 2021 [Invited]
2018年度 第30回日本カトリック神学会学術大会 3 Sep 2018 [Invited]
2018年度 第65回上智大学夏期神学講習会 28 Jul 2018 [Invited]
田園調布雙葉学園 保護者研修会 23 Feb 2018 [Invited]
宗教改革500周年記念「ルターとイグナチオ―同世代を生きた二人の改革者」 21 Oct 2017 [Invited]
Research Projects
Project Year: 2006 - 2007
Social Activities
[Others] Jun 2010 - Dec 2018
[Others] May 2010 - Dec 2012
Other
「ソフィアの視点 イエスのまなざし」、「上智大学通信」第394号、p. 2。
2014
「ソフィアの視点 イエスのまなざし」、「上智大学通信」第394号、p. 2。
2014
神学部神学科一年生との担任面接、神学部一年生合宿の実施
The lecture attempts first of all to confirm the fundamental characteristics of Jesuit Pedagogy as presented in two recent documents dealing with the subject, namely, The Characteristics of Jesuit Education (1986), and Ignatian Pedagogy. A Practical Approach (1993), and second, it seeks to attain an overview of the theory of “Co-Active Coaching,” and to tackle the issue of the role expected of teachers in Jesuit pedagogy.
初年次に履修の義務づけられている必修人間学を担当し、受講者一人ひとりの授業への積極的参加を実現するため、授業のコンセプトと具体的な方法を詳細に説明したうえで、①プレゼンテーション②グループディスカッション③リアクションペーパーの三本柱で構成される学生参加型の授業運営をしている。