change language:

メニュー/MENU

Sophia UniversityGraduate School of HumanitiesGraduate School of Applied Religious StudiesGraduate School of LawGraduate School of EconomicsGraduate School of Languages and LinguisticsGraduate School of Global StudiesGraduate School of Science and TechnologyGraduate School of Global Environmental StudiesFaculty of TheologyFaculty of HumanitiesFaculty of Human SciencesFaculty of LawFaculty of EconomicsFaculty of Foreign StudiesFaculty of Global StudiesFaculty of Liberal ArtsFaculty of Science and TechnologyCenter for Liberal Education and LearningCenter for Language Education and ResearchCenter for Global Education and DiscoverySRO Research Institutes DivisionSRO Project Research DivisionAffiliated Research OrganizationsSophia University Junior College Division

外国語学部 フランス語学科

Researcher List >> Harada Sanae
 

Harada Sanae

 
Avatar
NameHarada Sanae
Degree文学士(上智大学), 文学修士(上智大学), Diplome d'Etudes Approfondies(Universite de Paris 3), D.E.A(博士論文提出資格)(パリ第Ⅲ大学), Diplome de docteur(Universite de Paris 3), 博士(言語文化教育)(パリ第Ⅲ大学)
Research funding number30286752
J-Global ID200901089415385101

Profile

(Subject of research)
Communicative effects of errors made by L2 learners
Foreign Language Learning Strategies

Research Interests

 
error analysis ,communication ,Strategies ,語用論 ,Learning ,フランス語

Research Areas

 
  • Humanities & social sciences / Linguistics / 
  • Humanities & social sciences / Foreign language education / 

Education

 
Apr 1989
 - 
Mar 1993
Sophia University Graduate School, Division of Foreign Language 
 

Papers

 
 
Sanae HARADA   
Le Langage et l'Homme   39-54   2020   [Refereed]
 
Sanae HARADA   
Les Langues Modernes   no.1 55-64   2019   [Refereed]
 
Sanae HARADA   
Etudes de Linguistique Appliquée   juin 2019    2019   [Refereed]
 
原田早苗   
『複言語・多言語教育研究』Journal of Plurilingual and Multilingual Education   5 53-68   2017   [Refereed]
 
Sanae HARADA   
Le français dans le monde. Recherches et applications   (54) 170-179   Jul 2013   [Refereed]

Misc.

 
 
原田早苗   
『上智版 多言語運用能力測定法、共通指標、および評価基準の開発』(2011年度教育イノベーション・プログラム報告書)   15-18   Mar 2012   
 
中村公子   西村亜子   原田早苗   
『獨協大学外国語教育研究』   27 25-27   2009   
 
常盤僚子   室井幾世子   原田早苗   
『獨協大学外国語教育研究』   26 33-35   2008   
 
原田早苗   
日本フランス語フランス文学会学会ニュース『書評特集』   8   2007   
 
田中幸子   原田早苗   
『新・地域研究のすすめ』   30-39   2004   

Books and Other Publications

 
 
2019   
秋山真一・木村護郎クリストフ・西村君代・原田早苗・渡辺良典\n上智大学国際言語情報研究所
 
 
2007   
小石悟、田中幸子、中村公子、フィリップ・ヴァネと共著.白水社、2007年、82 ページ。
 
2006   
2006年4月号~2007年3月号まで連載.
 

Presentations

 
 
原田早苗   
フランス語教授法研究会   13 Dec 2020   日本フランス語教育学会、在日フランス大使館   
 
8th International Conference on Intercultural Pragmatics & Communication INPRA   8 Jun 2018   
 
HARADA SANAE   
CEPFHI 2011   17 Jun 2011   Pluri-L, Centre de Recherche en Education de Nantes   
 
 
第21回フランス語教授法研究会   4 Nov 2007   

Professional Memberships

 
 
   
 
Japan Council on the Teaching of Foreign Language (JACTFL)
 
   
 
日本フランス語教育学会

Other

 
 
世界共通のフランス語能力テストであるTCF ( Test de Connaissance de Français ) をフランス語学科に導入。このテストは欧州評議会が制定した The Common European Framework of Reference for Languages に基づいており、これを利用することによって、学科のカリキュラム評価・改善がより多角的におこなえると考える。
 
 
自律学習をめざして、文法問題サイト(約1700問)を共同で作成。