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「上智大学教員教育研究情報データベース」について

上智大学は創立以来、学生本位の教育と研究を実践してきました。
本学での教育を受けた卒業生が広く社会で活躍しているのは、その成果の表われと考えています。

このような成果を上げている本学教員の教育と研究についての情報を、キャンパス内だけではなく、
広く学外にも発信するために、「上智大学教員教育研究情報データベース」を構築することとなりました。
本データベースの公開を通じて、情報の発信・交換を行なうことにより、更なる教育・研究活動の高揚を図ります。
発信者、受信者の両者にとって有益なデータベースになることを願っています。

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研究推進センター
 

研究者業績

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DESPREZ MICHAEL

 
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研究者氏名DESPREZ MICHAEL
 
デプレ ミカエル
所属上智大学
部署文学部フランス文学科
職名教授
学位Master of Philosophy(University of Oxford), 文学修士(オックスフォード大学), DEA(Univ. de Paris 3 Sorbonne Nouvelle), 高度研究課程証書(パリ第三大学ソルボンヌ・ヌーヴェル), DOC Lettres et sciences humaines(Universite Paris 10 Nanterre), 文学博士(パリ第10大学ナンテール)
科研費研究者番号80349026
J-Global ID200901089647511391

受賞

 
1996年
Entente Cordiale/John Major-Jacques Chirac Scholarship.
 
1990年
Laureat du concours General des Lycees
 

論文

 
 
 
 
Tetsuya Kumakawa K-BALLET COMPANY Winter 2018『くるみ割り人形』公演プログラム      2018年   
 
 

所属学協会

 
 
   
 
Societe Theophile Gautier
 
   
 
NASSCFL, North American Society for Seventeenth Century French Literature

その他

 
 
In order to give students better access to documents in French language, the following points have been adopted\n1) Questionnaires given in French \n2) working document taken from highschool documents\n3) Answers expected to be given also in French (this applied to courses of the 2second- History and Culture and the 3 third years - French literature)
 
 
The assessment of the students activity by the professor is focused on three points\n1) assessment of attendance: student attendance is checked at each course. Three injutifiable absence lead to a non-attendance grade, wich is taken up to 40% of the final grade\n2) assessment of active participation: in the classroom, as often as possible, collective work is given by the professor (questions to fill, prints)
 
 
Basic problem of recent education is to face student's large passivity in most of the tasks, and lack of initiative. A set of educationnal measures are tested, namelly:\n1) Reflexive rather than automatic (i.e. yes/no type) answers to questionnaires\n2) incentive to ask the student to give more often is own point fo view
 
 
Problem to education is very often concern with the habit of student's cramming, which is a failure concerning long-term gains. A set of measure is experienced, namelly\n1) very regular test (one every 10 days)\n2) short but complete revision (10%of the test )on previous point and on previous test \n3) occasionnal "surprise" tests
 
 
Language learning is based on a relationship of trust and disponibility between students and professor. To adress this point, the following as been experienced\n1) regular questions to the student, on a individual basis\n2) encitement to contact the professor when the student has the feeling of not mastering a particular point\n3) Frequent (twice a term) anonymous, free questionnaire asked to the student on the averall evaluation of the course \n4) Encouragement and also a clear explanation of the aims of the course at each state of the academic year, especially regarding the work already done
 

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