Researcher Search Results Kohei Otake Kohei Otake (大竹 恒平) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Faculty of Economics Department of Management, Sophia UniversityDegree博士(工学)(慶應義塾大学)J-GLOBAL ID201601002008737122researchmap Member ID7000017242External linkhttps://redb.cc.sophia.ac.jp/index.php?action=pages_view_main&active_action=cvclient_view_main_init&cvid=7000017242&display_type=cv&block_id=489#_489 Research Interests 3 消費者行動 データサイエンス マーケティング・サイエンス Research Areas 2 Humanities & social sciences / Commerce / Social infrastructure (civil Engineering, architecture, disaster prevention) / Social systems engineering / Research History 6 Apr, 2022 - Mar, 2024 実践女子大学 非常勤講師 Apr, 2022 - Mar, 2024 School of Information and Telecommunication Engineering, Tokai University Apr, 2022 - Mar, 2023 青山学院大学 経営学部 非常勤講師 Apr, 2018 - Mar, 2022 School of Information and Telecommunication Engineering, Department of Management Systems Engineering, Tokai University Apr, 2017 - Mar, 2018 東海大学 情報通信学部 非常勤講師 More Education 1 - 2016 School of Science for Open and Environmental Systems, Graduate School of Science and Technology, Keio University Committee Memberships 10 Apr, 2023 - Present ビッグデータを用いたマーケティング分析研究部会 幹事, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Apr, 2020 - Present 論文誌編集委員, 日本ソーシャルデータサイエンス学会 Apr, 2019 - Present 機関誌編集委員, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Apr, 2020 - Mar, 2023 データドリブンマーケティング研究部会 幹事, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Oct, 2020 - Mar, 2022 第六次長期総合計画審議会 委員(有識者), 羽村市 More Awards 13 Jul, 2023 Best Student Paper Award, 14th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (AHFE 2023) and the Affiliated Conferences 2023 令和4年度データ解析コンペティション, 奨励賞, 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2022 学会発表賞(口頭発表賞), 日本バスケットボール学会 2022 令和3年度データ解析コンペティション, 奨励賞, 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2020 ティーチングアワード, 東海大学 More Papers 91 Identifying Topics in the Community Related to Women’s Fashion Magazines Using the Topic Model Emi Iwanade, Kohei Otake Social Computing and Social Media, 278-291, Jun 1, 2024 Peer-reviewedLast author Identification of Important Products in Electronics Retail Stores Using a Product-To-Product Network Jin Nakashima, Takashi Namatame, Kohei Otake Social Computing and Social Media, 313-325, Jun 1, 2024 Peer-reviewedLast author Identification of Key Factors to Improve Click-Through Rates Related to Email Akito Kumazawa, Takashi Namatame, Kohei Otake Social Computing and Social Media, 292-303, Jun 1, 2024 Peer-reviewedLast author Relationship Between Consumers’ Circumstances and Food Consumption Behavior Aina Ishikawa, Takashi Namatame, Kohei Otake Social Computing and Social Media, 347-358, Jun 1, 2024 Peer-reviewedLast author Evaluation of Location Detecting Accuracy Using Smart Watch BLE Connection Takaaki Mimura, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media, 60-71, Jun 1, 2024 Peer-reviewed More Misc. 1 特集にあたって 大竹 恒平 日本オペレーションズ・リサーチ学会機関誌, 64(11) 644-644, Nov, 2019 Presentations 113 Predicting Player Conditions Using Sensing Data in Basketball Akito Kumazawa, Shunya Imaizumi, Takeshi Koyama, Kohei Otake The 13th International Multi-Conference on Engineering and Technology Innovation 2024, Oct, 2024 Visualization of Influencer Relationships Using User Comments - A Case Study of YouTube Videos Related to Cosmetics Emi Iwanade, Kohei Otake The 13th International Multi-Conference on Engineering and Technology Innovation 2024, Oct, 2024 Proposal of a Customer Loyalty Index Considering the Variety of Purchased Products Jin Nakashima, Masaya Kondo, Kohei Otake The 13th International Multi-Conference on Engineering and Technology Innovation 2024, Oct, 2024 絵文字を用いた感性情報の推定 津村大悟, 北嶋弓月,大竹恒平, 生田目崇 日本オペレーションズ・リサーチ学会2023年春季研究発表会, Mar, 2023 The Dynamic-pricing for Used Electrical Products with Deep Neural Network Shinnosuke Terasawa, Kohei Otake, Takashi Namatame Asia Pacific Industrial Engineering & Management Systems Conference 2022, Nov 8, 2022 Typification of Purchasing Behavior in Shopping Mall Using Customer Shopping Path Mei Nonaka, Kohei Otake and Takashi Namatame Asia Pacific Industrial Engineering and Management Systems Conference 2022, Nov, 2022 購買履歴に基づく顧客属性の推定 田畑智章, 大竹恒平, 生田目崇 日本経営工学会2022年秋季大会, Nov, 2022 Extraction of Consumer Emotion Using Diary Data on Purchasing Behavior Yuzuki Kitajima, Shunta Nakao, Kohei Otake and Takashi Namatame Computing Conference 2022, Jul, 2022 Study on Specifying Effective Keywords for Google Shopping Ads -Using Ad Impression Data and Social Media Information- Yuzuki Kitajima, Shunta Nakao, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2022, Jun, 2022 Analysis of Customer Purchasing Behavior in an Electronics Retail Store Using Eye Tracking Data Mei Nonaka, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2022, Jun, 2022 Clustering and Feature Analysis of Shoes Brands Using Questionnaire Data and Word-of-Mouth Review Data Haruki Yamaguchi, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2022, Jun, 2022 Resale Price Prediction Model for Used Electrical Products Using Deep Neural Network Shinnosuke Terasawa, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2022, Jun, 2022 Analysis of the Relationship Between Food and the Writer's Emotions Using a Meal Diary Shiki Eto, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2022, Jun, 2022 Proposal of a Conversion Prediction Model Considering Relationships among Topics Shunta Nakao, Yuzuki Kitajima, Takashi Namatame and Kohei Otake Human-Computer Interaction International 2022, Jun, 2022 Evaluating Store Features Using Consumer Reviews in Beauty Salons Ryo Morooka, Takashi Namatame and Kohei Otake Human-Computer Interaction International 2022, Jun, 2022 ヘアサロンにおける来店間隔と店販商品購買の同時分析 片桐優帆, 大竹恒平, 生田目崇 情報処理学会第84回全国大会, Mar, 2022 新型コロナウイルス流行前後におけるヘアサロン優良顧客の購買行動分析 堀辺晃太, 大竹恒平, 生田目崇 日本ソーシャルデータサイエンス学会2022シンポジウム, Mar, 2022 局所画像特徴量を考慮した中古ジュエリーの商品売値推定モデル 津村大悟, 大竹恒平, 生田目崇 日本ソーシャルデータサイエンス学会2022シンポジウム, Mar, 2022 ブランドを対象としたTwitter上の消費者ネットワーク構造の評価 北嶋弓月, 大竹恒平, 生田目崇 日本マーケティング・サイエンス学会第110回研究大会, Dec, 2021 ヘアサロンにおける来店間隔を考慮した店販商品購入予測 片桐優帆, 大竹恒平, 生田目崇 経営情報学会2021年全国研究発表大会, Nov, 2021 料理レシピの評価モデルにおける画像とテキストの表現方法についての検討 野中芽依, 大竹恒平, 生田目崇 経営情報学会2021年全国研究発表大会, Nov, 2021 学習塾における満足度の構造評価 北嶋弓月, 齋藤烈也, 大竹恒平, 生田目崇 日本オペレーションズ・リサーチ学会2021年秋季研究発表会, Sep, 2021 顧客の購買行動と購買傾向に着目した顧客来店予測 齋藤烈也, 大竹恒平, 生田目崇 日本オペレーションズ・リサーチ学会2021年秋季研究発表会, Sep, 2021 確率的潜在意味解析における初期値決定方法の提案 寺澤眞之介, 大竹恒平, 生田目崇 日本オペレーションズ・リサーチ学会2021年秋季研究発表会, Sep, 2021 Analysis of User Relationships on Cooking Recipe Site Using Network Structure Yuzuki Kitajima, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2021, Jul, 2021 Evaluation of Cooking Recipes Using Their Texts and Images Mei Nonaka, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2021, Jul, 2021 Prediction for Private Brand Items Purchase Behavior of Hair Salons Using Bayesian Survival Analysis Yuho Katagiri, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2021, Jul, 2021 Customer Visit Prediction Using Purchase Behavior and Tendency Retsuya Saito, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2021, Jul, 2021 Verification of Probabilistic Latent Semantic Analysis Clustering Solution Stability and Proposal of Optimal Initial Values Setting Method Shinnosuke Terasawa, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2021, Jul, 2021 Estimation of Consumer Needs Using Review Data in Hotel Industry Shin Miyake, Kohei Otake, Tomofumi Uetake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2021, Jul, 2021 生存時間解析を用いたヘアサロンにおける店販購入確率予測 片桐優帆, 大竹恒平, 生田目崇 日本オペレーションズ・リサーチ学会2021年春季研究発表会, Mar, 2021 食卓日記データを用いた書き手の感情推定に関する分析 北嶋弓月, 大竹恒平, 生田目崇 情報処理学会第83回全国大会, Mar, 2021 顧客の購買関連データを用いたレコメンデーション―ベイジアン・ネットワー クを用いたアプローチ― 生田目 崇, 大竹 恒平, 加藤 義明 第11回横幹連合コンファレンス, Oct 8, 2020 シングルソースデータを用いた自社サイト閲覧に影響を与える他サイト及びTV接触行動分析 片桐 優帆, 大竹 恒平, 生田目 崇 2020年度統計関連学会連合大会, Sep 12, 2020 ブランド選択行動を用いた消費者の価値観の違いに関する分析 北嶋 弓月, 大竹 恒平, 生田目 崇 2020年度統計関連学会連合大会, Sep 9, 2020 Comparison of the Purchasing Behavior for Oneself or Other Using Eye Tracking Gaze Data Mei Nonaka, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2020, Jul, 2020 Analysis of the Exposing Media Pattern that Affect Accessing Own Website Yuho Katagiri, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2020, Jul, 2020 A Study on the Similarity of Fashion Brands Using Consumer Relationship and Consumer Sense Yuzuki Kitajima, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2020, Jul, 2020 Analysis of Fashion Market Trend Using Advertising Data of Shopping Information Site Retsuya Saito, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2020, Jul, 2020 Analysis of Consumer Community Structure and Characteristic Within Social Media Shin Miyake, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2020, Jul, 2020 データ分析の理解のためのウェブ分析システム開発 蘇 悦, 生田目 崇, 大竹 恒平 情報処理学会 第82回全国大会, Mar 7, 2020 ロイヤルティプログラムが与える消費者行動への影響の分析 中里見 祐介, 生田目 崇, 大竹 恒平 情報処理学会 第82回全国大会, Mar 5, 2020 ゴルフポータルサイトにおけるユーザ行動データを用いた新規顧客の定着要因の特定 北澤 晃樹, 生田目 崇, 大竹 恒平 情報処理学会 第82回全国大会, Mar 5, 2020 ツイートデータを用いた消費者コミュニティの検出および特徴把握 三宅 伸, 大竹 恒平, 生田目 崇 情報処理学会 第82回全国大会, Mar 5, 2020 消費者のブランド遷移を促すキーブランドに関する研究 消費価値観アンケートを用いた分析を通じて 北嶋弓月, 大竹恒平, 生田目崇 経営情報学会 秋季全国研究発表大会 2019, Oct, 2019 ヘアサロンチェーンにおけるリピート顧客を対象とした離反要因の特定 野中芽依, 大竹恒平, 生田目崇 経営情報学会 秋季全国研究発表大会 2019, Oct, 2019 継続顧客価値に対するクーポン配信効果の分析 斉藤烈也, 大竹恒平, 生田目崇 経営情報学会 秋季全国研究発表大会 2019, Oct, 2019 ヘアサロンチェーンにおける店販購入顧客の特徴分析 片桐優帆, 大竹恒平, 生田目崇 経営情報学会 秋季全国研究発表大会 2019, Oct, 2019 ゴルフ用品ECサイトとゴルフ場予約サービスの相互送客に関する研究 廣田健人, 大竹恒平, 生田目崇 経営情報学会 秋季全国研究発表大会 2019, Oct, 2019 レビューデータを用いた商品評価に 関する特徴的な表現の抽出 三宅伸, 大竹恒平, 生田目崇 日本オペレーションズ・リサーチ学会2019年秋季研究発表会, Sep, 2019 123» Professional Memberships 6 一般社団法人電子情報通信学会 一般社団法人情報処理学会 一般社団法人人工知能学会 日本マーケティング学会 日本ソーシャルデータサイエンス学会 More Works 1 SNS上における特定のトピックに関するインフルエンサーの発見手法及び投稿の拡散パターンの特定 Aug, 2016 Research Projects 4 フィジカル空間における生体データを用いた消費者の意思決定プロセスの解明 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2024 - Mar, 2027 大竹 恒平 Examination of Consumer Behavior Model Using Social Media Information in Purchasing Action Process Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Early-Career Scientists, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2021 - Mar, 2024 Elucidation of consumer behavior process using social media information Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2017 - Mar, 2020 Otake Kohei ソーシャルメディアの情報を加味した実証分析による消費者の購買プロセスの解明 2013
Kohei Otake (大竹 恒平) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Faculty of Economics Department of Management, Sophia UniversityDegree博士(工学)(慶應義塾大学)J-GLOBAL ID201601002008737122researchmap Member ID7000017242External linkhttps://redb.cc.sophia.ac.jp/index.php?action=pages_view_main&active_action=cvclient_view_main_init&cvid=7000017242&display_type=cv&block_id=489#_489 Research Interests 3 消費者行動 データサイエンス マーケティング・サイエンス Research Areas 2 Humanities & social sciences / Commerce / Social infrastructure (civil Engineering, architecture, disaster prevention) / Social systems engineering / Research History 6 Apr, 2022 - Mar, 2024 実践女子大学 非常勤講師 Apr, 2022 - Mar, 2024 School of Information and Telecommunication Engineering, Tokai University Apr, 2022 - Mar, 2023 青山学院大学 経営学部 非常勤講師 Apr, 2018 - Mar, 2022 School of Information and Telecommunication Engineering, Department of Management Systems Engineering, Tokai University Apr, 2017 - Mar, 2018 東海大学 情報通信学部 非常勤講師 More Education 1 - 2016 School of Science for Open and Environmental Systems, Graduate School of Science and Technology, Keio University Committee Memberships 10 Apr, 2023 - Present ビッグデータを用いたマーケティング分析研究部会 幹事, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Apr, 2020 - Present 論文誌編集委員, 日本ソーシャルデータサイエンス学会 Apr, 2019 - Present 機関誌編集委員, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Apr, 2020 - Mar, 2023 データドリブンマーケティング研究部会 幹事, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Oct, 2020 - Mar, 2022 第六次長期総合計画審議会 委員(有識者), 羽村市 More Awards 13 Jul, 2023 Best Student Paper Award, 14th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (AHFE 2023) and the Affiliated Conferences 2023 令和4年度データ解析コンペティション, 奨励賞, 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2022 学会発表賞(口頭発表賞), 日本バスケットボール学会 2022 令和3年度データ解析コンペティション, 奨励賞, 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2020 ティーチングアワード, 東海大学 More Papers 91 Identifying Topics in the Community Related to Women’s Fashion Magazines Using the Topic Model Emi Iwanade, Kohei Otake Social Computing and Social Media, 278-291, Jun 1, 2024 Peer-reviewedLast author Identification of Important Products in Electronics Retail Stores Using a Product-To-Product Network Jin Nakashima, Takashi Namatame, Kohei Otake Social Computing and Social Media, 313-325, Jun 1, 2024 Peer-reviewedLast author Identification of Key Factors to Improve Click-Through Rates Related to Email Akito Kumazawa, Takashi Namatame, Kohei Otake Social Computing and Social Media, 292-303, Jun 1, 2024 Peer-reviewedLast author Relationship Between Consumers’ Circumstances and Food Consumption Behavior Aina Ishikawa, Takashi Namatame, Kohei Otake Social Computing and Social Media, 347-358, Jun 1, 2024 Peer-reviewedLast author Evaluation of Location Detecting Accuracy Using Smart Watch BLE Connection Takaaki Mimura, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media, 60-71, Jun 1, 2024 Peer-reviewed More Misc. 1 特集にあたって 大竹 恒平 日本オペレーションズ・リサーチ学会機関誌, 64(11) 644-644, Nov, 2019 Presentations 113 Predicting Player Conditions Using Sensing Data in Basketball Akito Kumazawa, Shunya Imaizumi, Takeshi Koyama, Kohei Otake The 13th International Multi-Conference on Engineering and Technology Innovation 2024, Oct, 2024 Visualization of Influencer Relationships Using User Comments - A Case Study of YouTube Videos Related to Cosmetics Emi Iwanade, Kohei Otake The 13th International Multi-Conference on Engineering and Technology Innovation 2024, Oct, 2024 Proposal of a Customer Loyalty Index Considering the Variety of Purchased Products Jin Nakashima, Masaya Kondo, Kohei Otake The 13th International Multi-Conference on Engineering and Technology Innovation 2024, Oct, 2024 絵文字を用いた感性情報の推定 津村大悟, 北嶋弓月,大竹恒平, 生田目崇 日本オペレーションズ・リサーチ学会2023年春季研究発表会, Mar, 2023 The Dynamic-pricing for Used Electrical Products with Deep Neural Network Shinnosuke Terasawa, Kohei Otake, Takashi Namatame Asia Pacific Industrial Engineering & Management Systems Conference 2022, Nov 8, 2022 Typification of Purchasing Behavior in Shopping Mall Using Customer Shopping Path Mei Nonaka, Kohei Otake and Takashi Namatame Asia Pacific Industrial Engineering and Management Systems Conference 2022, Nov, 2022 購買履歴に基づく顧客属性の推定 田畑智章, 大竹恒平, 生田目崇 日本経営工学会2022年秋季大会, Nov, 2022 Extraction of Consumer Emotion Using Diary Data on Purchasing Behavior Yuzuki Kitajima, Shunta Nakao, Kohei Otake and Takashi Namatame Computing Conference 2022, Jul, 2022 Study on Specifying Effective Keywords for Google Shopping Ads -Using Ad Impression Data and Social Media Information- Yuzuki Kitajima, Shunta Nakao, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2022, Jun, 2022 Analysis of Customer Purchasing Behavior in an Electronics Retail Store Using Eye Tracking Data Mei Nonaka, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2022, Jun, 2022 Clustering and Feature Analysis of Shoes Brands Using Questionnaire Data and Word-of-Mouth Review Data Haruki Yamaguchi, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2022, Jun, 2022 Resale Price Prediction Model for Used Electrical Products Using Deep Neural Network Shinnosuke Terasawa, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2022, Jun, 2022 Analysis of the Relationship Between Food and the Writer's Emotions Using a Meal Diary Shiki Eto, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2022, Jun, 2022 Proposal of a Conversion Prediction Model Considering Relationships among Topics Shunta Nakao, Yuzuki Kitajima, Takashi Namatame and Kohei Otake Human-Computer Interaction International 2022, Jun, 2022 Evaluating Store Features Using Consumer Reviews in Beauty Salons Ryo Morooka, Takashi Namatame and Kohei Otake Human-Computer Interaction International 2022, Jun, 2022 ヘアサロンにおける来店間隔と店販商品購買の同時分析 片桐優帆, 大竹恒平, 生田目崇 情報処理学会第84回全国大会, Mar, 2022 新型コロナウイルス流行前後におけるヘアサロン優良顧客の購買行動分析 堀辺晃太, 大竹恒平, 生田目崇 日本ソーシャルデータサイエンス学会2022シンポジウム, Mar, 2022 局所画像特徴量を考慮した中古ジュエリーの商品売値推定モデル 津村大悟, 大竹恒平, 生田目崇 日本ソーシャルデータサイエンス学会2022シンポジウム, Mar, 2022 ブランドを対象としたTwitter上の消費者ネットワーク構造の評価 北嶋弓月, 大竹恒平, 生田目崇 日本マーケティング・サイエンス学会第110回研究大会, Dec, 2021 ヘアサロンにおける来店間隔を考慮した店販商品購入予測 片桐優帆, 大竹恒平, 生田目崇 経営情報学会2021年全国研究発表大会, Nov, 2021 料理レシピの評価モデルにおける画像とテキストの表現方法についての検討 野中芽依, 大竹恒平, 生田目崇 経営情報学会2021年全国研究発表大会, Nov, 2021 学習塾における満足度の構造評価 北嶋弓月, 齋藤烈也, 大竹恒平, 生田目崇 日本オペレーションズ・リサーチ学会2021年秋季研究発表会, Sep, 2021 顧客の購買行動と購買傾向に着目した顧客来店予測 齋藤烈也, 大竹恒平, 生田目崇 日本オペレーションズ・リサーチ学会2021年秋季研究発表会, Sep, 2021 確率的潜在意味解析における初期値決定方法の提案 寺澤眞之介, 大竹恒平, 生田目崇 日本オペレーションズ・リサーチ学会2021年秋季研究発表会, Sep, 2021 Analysis of User Relationships on Cooking Recipe Site Using Network Structure Yuzuki Kitajima, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2021, Jul, 2021 Evaluation of Cooking Recipes Using Their Texts and Images Mei Nonaka, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2021, Jul, 2021 Prediction for Private Brand Items Purchase Behavior of Hair Salons Using Bayesian Survival Analysis Yuho Katagiri, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2021, Jul, 2021 Customer Visit Prediction Using Purchase Behavior and Tendency Retsuya Saito, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2021, Jul, 2021 Verification of Probabilistic Latent Semantic Analysis Clustering Solution Stability and Proposal of Optimal Initial Values Setting Method Shinnosuke Terasawa, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2021, Jul, 2021 Estimation of Consumer Needs Using Review Data in Hotel Industry Shin Miyake, Kohei Otake, Tomofumi Uetake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2021, Jul, 2021 生存時間解析を用いたヘアサロンにおける店販購入確率予測 片桐優帆, 大竹恒平, 生田目崇 日本オペレーションズ・リサーチ学会2021年春季研究発表会, Mar, 2021 食卓日記データを用いた書き手の感情推定に関する分析 北嶋弓月, 大竹恒平, 生田目崇 情報処理学会第83回全国大会, Mar, 2021 顧客の購買関連データを用いたレコメンデーション―ベイジアン・ネットワー クを用いたアプローチ― 生田目 崇, 大竹 恒平, 加藤 義明 第11回横幹連合コンファレンス, Oct 8, 2020 シングルソースデータを用いた自社サイト閲覧に影響を与える他サイト及びTV接触行動分析 片桐 優帆, 大竹 恒平, 生田目 崇 2020年度統計関連学会連合大会, Sep 12, 2020 ブランド選択行動を用いた消費者の価値観の違いに関する分析 北嶋 弓月, 大竹 恒平, 生田目 崇 2020年度統計関連学会連合大会, Sep 9, 2020 Comparison of the Purchasing Behavior for Oneself or Other Using Eye Tracking Gaze Data Mei Nonaka, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2020, Jul, 2020 Analysis of the Exposing Media Pattern that Affect Accessing Own Website Yuho Katagiri, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2020, Jul, 2020 A Study on the Similarity of Fashion Brands Using Consumer Relationship and Consumer Sense Yuzuki Kitajima, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2020, Jul, 2020 Analysis of Fashion Market Trend Using Advertising Data of Shopping Information Site Retsuya Saito, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2020, Jul, 2020 Analysis of Consumer Community Structure and Characteristic Within Social Media Shin Miyake, Kohei Otake and Takashi Namatame Human-Computer Interaction International 2020, Jul, 2020 データ分析の理解のためのウェブ分析システム開発 蘇 悦, 生田目 崇, 大竹 恒平 情報処理学会 第82回全国大会, Mar 7, 2020 ロイヤルティプログラムが与える消費者行動への影響の分析 中里見 祐介, 生田目 崇, 大竹 恒平 情報処理学会 第82回全国大会, Mar 5, 2020 ゴルフポータルサイトにおけるユーザ行動データを用いた新規顧客の定着要因の特定 北澤 晃樹, 生田目 崇, 大竹 恒平 情報処理学会 第82回全国大会, Mar 5, 2020 ツイートデータを用いた消費者コミュニティの検出および特徴把握 三宅 伸, 大竹 恒平, 生田目 崇 情報処理学会 第82回全国大会, Mar 5, 2020 消費者のブランド遷移を促すキーブランドに関する研究 消費価値観アンケートを用いた分析を通じて 北嶋弓月, 大竹恒平, 生田目崇 経営情報学会 秋季全国研究発表大会 2019, Oct, 2019 ヘアサロンチェーンにおけるリピート顧客を対象とした離反要因の特定 野中芽依, 大竹恒平, 生田目崇 経営情報学会 秋季全国研究発表大会 2019, Oct, 2019 継続顧客価値に対するクーポン配信効果の分析 斉藤烈也, 大竹恒平, 生田目崇 経営情報学会 秋季全国研究発表大会 2019, Oct, 2019 ヘアサロンチェーンにおける店販購入顧客の特徴分析 片桐優帆, 大竹恒平, 生田目崇 経営情報学会 秋季全国研究発表大会 2019, Oct, 2019 ゴルフ用品ECサイトとゴルフ場予約サービスの相互送客に関する研究 廣田健人, 大竹恒平, 生田目崇 経営情報学会 秋季全国研究発表大会 2019, Oct, 2019 レビューデータを用いた商品評価に 関する特徴的な表現の抽出 三宅伸, 大竹恒平, 生田目崇 日本オペレーションズ・リサーチ学会2019年秋季研究発表会, Sep, 2019 123» Professional Memberships 6 一般社団法人電子情報通信学会 一般社団法人情報処理学会 一般社団法人人工知能学会 日本マーケティング学会 日本ソーシャルデータサイエンス学会 More Works 1 SNS上における特定のトピックに関するインフルエンサーの発見手法及び投稿の拡散パターンの特定 Aug, 2016 Research Projects 4 フィジカル空間における生体データを用いた消費者の意思決定プロセスの解明 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2024 - Mar, 2027 大竹 恒平 Examination of Consumer Behavior Model Using Social Media Information in Purchasing Action Process Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Early-Career Scientists, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2021 - Mar, 2024 Elucidation of consumer behavior process using social media information Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2017 - Mar, 2020 Otake Kohei ソーシャルメディアの情報を加味した実証分析による消費者の購買プロセスの解明 2013