Researcher Search Results Kohei Otake Kohei Otake (大竹 恒平) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Faculty of Economics Department of Management, Sophia UniversityDegree博士(工学)(慶應義塾大学)J-GLOBAL ID201601002008737122researchmap Member ID7000017242External linkhttps://redb.cc.sophia.ac.jp/index.php?action=pages_view_main&active_action=cvclient_view_main_init&cvid=7000017242&display_type=cv&block_id=489#_489 Research Interests 3 消費者行動 データサイエンス マーケティング・サイエンス Research Areas 2 Humanities & social sciences / Commerce / Social infrastructure (civil Engineering, architecture, disaster prevention) / Social systems engineering / Research History 6 Apr, 2022 - Mar, 2024 実践女子大学 非常勤講師 Apr, 2022 - Mar, 2024 School of Information and Telecommunication Engineering, Tokai University Apr, 2022 - Mar, 2023 青山学院大学 経営学部 非常勤講師 Apr, 2018 - Mar, 2022 School of Information and Telecommunication Engineering, Department of Management Systems Engineering, Tokai University Apr, 2017 - Mar, 2018 東海大学 情報通信学部 非常勤講師 More Education 1 - 2016 School of Science for Open and Environmental Systems, Graduate School of Science and Technology, Keio University Committee Memberships 10 Apr, 2023 - Present ビッグデータを用いたマーケティング分析研究部会 幹事, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Apr, 2020 - Present 論文誌編集委員, 日本ソーシャルデータサイエンス学会 Apr, 2019 - Present 機関誌編集委員, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Apr, 2020 - Mar, 2023 データドリブンマーケティング研究部会 幹事, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Oct, 2020 - Mar, 2022 第六次長期総合計画審議会 委員(有識者), 羽村市 More Awards 13 Jul, 2023 Best Student Paper Award, 14th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (AHFE 2023) and the Affiliated Conferences 2023 令和4年度データ解析コンペティション, 奨励賞, 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2022 学会発表賞(口頭発表賞), 日本バスケットボール学会 2022 令和3年度データ解析コンペティション, 奨励賞, 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2020 ティーチングアワード, 東海大学 More Papers 85 商品属性情報と価値推移を考慮した売価推定モデルの提案 日本ソーシャルデータサイエンス学会論文誌, 8(1) 22-28, Mar, 2024 Peer-reviewed 新型コロナウイルス感染症発生前後における商品ジャンル需要の変化―非負値テンソル因数分解およびバースト検知による購買特徴抽出― 木村航大, 熊走怜大, 大竹恒平, 生田目崇 オペレーションズ・リサーチ, 69(2) 72-81, Feb, 2024 Peer-reviewed Analysis of Loyal Customers Considering Diversity of Customers Tomoki Yoshimi, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media, 622-634, Jul 9, 2023 Peer-reviewed Evaluating Differences in Consumer Behavior With and Without Planning and Predicting Unplanned Purchases Hiromi Tanabe, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media, 598-610, Jul 9, 2023 Peer-reviewed Evaluation of Consumer Behavior Focusing on the Change in Flow Line Impacted by Floor Renovation in a Fashion Department Store Jin Nakashima, Takashi Namatame, Kohei Otake Social Computing and Social Media, 567-580, Jul 9, 2023 Peer-reviewedLast authorCorresponding author More Misc. 1 特集にあたって 大竹 恒平 日本オペレーションズ・リサーチ学会機関誌, 64(11) 644-644, Nov, 2019 Presentations 110 ゲーミフィケーションを利用したアルバイトのモチベーション向上支援システムの提案 第76回全国大会講演論文集/情報処理学会, 2014 GoogleMapを利用した旅行疑似体験システムの提案 第76回全国大会講演論文集/情報処理学会, 2014 ファッションにおける買い物の“失敗”軽減サポートシステムの提案 第76回全国大会講演論文集/情報処理学会, 2014 A Proposal of a Support System for Motivation Improvement Using Gamification The 16th International Conference on Human-Computer Interaction, 2014 ゲーミフィケーションを利用したグループのモチベーション向上システムの提案 第75回全国大会講演論文集/情報処理学会, 2013 A Consideration of the Functions that Support to Find New Friends in Social Games The 15th International Conference on Human-Computer Interaction, 2013 ソーシャルゲームにおけるコミュニケーション活性化に向けた仲間検索手法の分析 電子情報通信学会情報・システムソサエティ特別企画学生ポスターセッション予稿集/電子情報通信学会, 2012 Consideration of the Function to Find Friends in Social Game The Second International Conference on Advanced Collaborative Networks, Systems and Applications, 2012 Quality of Community in Social Games The 13th International Conference on Human-Computer Interaction, 2011 ソーシャルゲームにおけるコミュニティ活性化へ向けての考察 第9回知識流通ネットワーク研究会/人工知能学会, 2011 «123 Professional Memberships 6 一般社団法人電子情報通信学会 一般社団法人情報処理学会 一般社団法人人工知能学会 日本マーケティング学会 日本ソーシャルデータサイエンス学会 More Works 1 SNS上における特定のトピックに関するインフルエンサーの発見手法及び投稿の拡散パターンの特定 Aug, 2016 Research Projects 4 フィジカル空間における生体データを用いた消費者の意思決定プロセスの解明 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2024 - Mar, 2027 大竹 恒平 Examination of Consumer Behavior Model Using Social Media Information in Purchasing Action Process Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Early-Career Scientists, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2021 - Mar, 2024 Elucidation of consumer behavior process using social media information Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2017 - Mar, 2020 Otake Kohei ソーシャルメディアの情報を加味した実証分析による消費者の購買プロセスの解明 2013
Kohei Otake (大竹 恒平) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Faculty of Economics Department of Management, Sophia UniversityDegree博士(工学)(慶應義塾大学)J-GLOBAL ID201601002008737122researchmap Member ID7000017242External linkhttps://redb.cc.sophia.ac.jp/index.php?action=pages_view_main&active_action=cvclient_view_main_init&cvid=7000017242&display_type=cv&block_id=489#_489 Research Interests 3 消費者行動 データサイエンス マーケティング・サイエンス Research Areas 2 Humanities & social sciences / Commerce / Social infrastructure (civil Engineering, architecture, disaster prevention) / Social systems engineering / Research History 6 Apr, 2022 - Mar, 2024 実践女子大学 非常勤講師 Apr, 2022 - Mar, 2024 School of Information and Telecommunication Engineering, Tokai University Apr, 2022 - Mar, 2023 青山学院大学 経営学部 非常勤講師 Apr, 2018 - Mar, 2022 School of Information and Telecommunication Engineering, Department of Management Systems Engineering, Tokai University Apr, 2017 - Mar, 2018 東海大学 情報通信学部 非常勤講師 More Education 1 - 2016 School of Science for Open and Environmental Systems, Graduate School of Science and Technology, Keio University Committee Memberships 10 Apr, 2023 - Present ビッグデータを用いたマーケティング分析研究部会 幹事, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Apr, 2020 - Present 論文誌編集委員, 日本ソーシャルデータサイエンス学会 Apr, 2019 - Present 機関誌編集委員, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Apr, 2020 - Mar, 2023 データドリブンマーケティング研究部会 幹事, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Oct, 2020 - Mar, 2022 第六次長期総合計画審議会 委員(有識者), 羽村市 More Awards 13 Jul, 2023 Best Student Paper Award, 14th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (AHFE 2023) and the Affiliated Conferences 2023 令和4年度データ解析コンペティション, 奨励賞, 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2022 学会発表賞(口頭発表賞), 日本バスケットボール学会 2022 令和3年度データ解析コンペティション, 奨励賞, 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2020 ティーチングアワード, 東海大学 More Papers 85 商品属性情報と価値推移を考慮した売価推定モデルの提案 日本ソーシャルデータサイエンス学会論文誌, 8(1) 22-28, Mar, 2024 Peer-reviewed 新型コロナウイルス感染症発生前後における商品ジャンル需要の変化―非負値テンソル因数分解およびバースト検知による購買特徴抽出― 木村航大, 熊走怜大, 大竹恒平, 生田目崇 オペレーションズ・リサーチ, 69(2) 72-81, Feb, 2024 Peer-reviewed Analysis of Loyal Customers Considering Diversity of Customers Tomoki Yoshimi, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media, 622-634, Jul 9, 2023 Peer-reviewed Evaluating Differences in Consumer Behavior With and Without Planning and Predicting Unplanned Purchases Hiromi Tanabe, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media, 598-610, Jul 9, 2023 Peer-reviewed Evaluation of Consumer Behavior Focusing on the Change in Flow Line Impacted by Floor Renovation in a Fashion Department Store Jin Nakashima, Takashi Namatame, Kohei Otake Social Computing and Social Media, 567-580, Jul 9, 2023 Peer-reviewedLast authorCorresponding author More Misc. 1 特集にあたって 大竹 恒平 日本オペレーションズ・リサーチ学会機関誌, 64(11) 644-644, Nov, 2019 Presentations 110 ゲーミフィケーションを利用したアルバイトのモチベーション向上支援システムの提案 第76回全国大会講演論文集/情報処理学会, 2014 GoogleMapを利用した旅行疑似体験システムの提案 第76回全国大会講演論文集/情報処理学会, 2014 ファッションにおける買い物の“失敗”軽減サポートシステムの提案 第76回全国大会講演論文集/情報処理学会, 2014 A Proposal of a Support System for Motivation Improvement Using Gamification The 16th International Conference on Human-Computer Interaction, 2014 ゲーミフィケーションを利用したグループのモチベーション向上システムの提案 第75回全国大会講演論文集/情報処理学会, 2013 A Consideration of the Functions that Support to Find New Friends in Social Games The 15th International Conference on Human-Computer Interaction, 2013 ソーシャルゲームにおけるコミュニケーション活性化に向けた仲間検索手法の分析 電子情報通信学会情報・システムソサエティ特別企画学生ポスターセッション予稿集/電子情報通信学会, 2012 Consideration of the Function to Find Friends in Social Game The Second International Conference on Advanced Collaborative Networks, Systems and Applications, 2012 Quality of Community in Social Games The 13th International Conference on Human-Computer Interaction, 2011 ソーシャルゲームにおけるコミュニティ活性化へ向けての考察 第9回知識流通ネットワーク研究会/人工知能学会, 2011 «123 Professional Memberships 6 一般社団法人電子情報通信学会 一般社団法人情報処理学会 一般社団法人人工知能学会 日本マーケティング学会 日本ソーシャルデータサイエンス学会 More Works 1 SNS上における特定のトピックに関するインフルエンサーの発見手法及び投稿の拡散パターンの特定 Aug, 2016 Research Projects 4 フィジカル空間における生体データを用いた消費者の意思決定プロセスの解明 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2024 - Mar, 2027 大竹 恒平 Examination of Consumer Behavior Model Using Social Media Information in Purchasing Action Process Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Early-Career Scientists, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2021 - Mar, 2024 Elucidation of consumer behavior process using social media information Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2017 - Mar, 2020 Otake Kohei ソーシャルメディアの情報を加味した実証分析による消費者の購買プロセスの解明 2013