Researcher Search Results Kohei Otake Kohei Otake (大竹 恒平) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Faculty of Economics Department of Management, Sophia UniversityDegree博士(工学)(慶應義塾大学)J-GLOBAL ID201601002008737122researchmap Member ID7000017242External linkhttps://redb.cc.sophia.ac.jp/index.php?action=pages_view_main&active_action=cvclient_view_main_init&cvid=7000017242&display_type=cv&block_id=489#_489 Research Interests 3 消費者行動 データサイエンス マーケティング・サイエンス Research Areas 2 Humanities & social sciences / Commerce / Social infrastructure (civil Engineering, architecture, disaster prevention) / Social systems engineering / Research History 6 Apr, 2022 - Mar, 2024 実践女子大学 非常勤講師 Apr, 2022 - Mar, 2024 School of Information and Telecommunication Engineering, Tokai University Apr, 2022 - Mar, 2023 青山学院大学 経営学部 非常勤講師 Apr, 2018 - Mar, 2022 School of Information and Telecommunication Engineering, Department of Management Systems Engineering, Tokai University Apr, 2017 - Mar, 2018 東海大学 情報通信学部 非常勤講師 More Education 1 - 2016 School of Science for Open and Environmental Systems, Graduate School of Science and Technology, Keio University Committee Memberships 10 Apr, 2023 - Present ビッグデータを用いたマーケティング分析研究部会 幹事, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Apr, 2020 - Present 論文誌編集委員, 日本ソーシャルデータサイエンス学会 Apr, 2019 - Present 機関誌編集委員, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Apr, 2020 - Mar, 2023 データドリブンマーケティング研究部会 幹事, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Oct, 2020 - Mar, 2022 第六次長期総合計画審議会 委員(有識者), 羽村市 More Awards 13 Jul, 2023 Best Student Paper Award, 14th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (AHFE 2023) and the Affiliated Conferences 2023 令和4年度データ解析コンペティション, 奨励賞, 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2022 学会発表賞(口頭発表賞), 日本バスケットボール学会 2022 令和3年度データ解析コンペティション, 奨励賞, 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2020 ティーチングアワード, 東海大学 More Papers 85 商品属性情報と価値推移を考慮した売価推定モデルの提案 日本ソーシャルデータサイエンス学会論文誌, 8(1) 22-28, Mar, 2024 Peer-reviewed 新型コロナウイルス感染症発生前後における商品ジャンル需要の変化―非負値テンソル因数分解およびバースト検知による購買特徴抽出― 木村航大, 熊走怜大, 大竹恒平, 生田目崇 オペレーションズ・リサーチ, 69(2) 72-81, Feb, 2024 Peer-reviewed Analysis of Loyal Customers Considering Diversity of Customers Tomoki Yoshimi, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media, 622-634, Jul 9, 2023 Peer-reviewed Evaluating Differences in Consumer Behavior With and Without Planning and Predicting Unplanned Purchases Hiromi Tanabe, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media, 598-610, Jul 9, 2023 Peer-reviewed Evaluation of Consumer Behavior Focusing on the Change in Flow Line Impacted by Floor Renovation in a Fashion Department Store Jin Nakashima, Takashi Namatame, Kohei Otake Social Computing and Social Media, 567-580, Jul 9, 2023 Peer-reviewedLast authorCorresponding author More Misc. 1 特集にあたって 大竹 恒平 日本オペレーションズ・リサーチ学会機関誌, 64(11) 644-644, Nov, 2019 Presentations 110 Construction of Support System for Demand Driven Design of Cocktail Recipes by Deep Learning Soichiro Ota, Kohei Otake, Takashi Namatame The 21st International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2019 Study on the Relationship Between Loyalty Program and Consumer Behavior on EC Site Yusuke Nakasatomi, Takashi Namatame, Kohei Otake The 21st International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2019 Analysis of the Characteristic Behavior of Loyal Customers on a Golf EC Site Yue Su, Kohei Otake, Takashi Namatame The 21st International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2019 Customer Preference and Latent Needs Analysis Using Data of TV Viewing and Web Browsing An Guo, Kohei Otake, Takashi Namatame The 21st International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2019 Analysis of the Characteristics of Customer Defection on a Hair Salon Considering Individual Differences Mana Iwata, Kohei Otake, Takashi Namatame The 21st International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2019 Reciprocal Customer Transfer Analysis at Golf Course Reservation Service and Golf Goods EC Site Kento Hirota, Kohei Otake, Takashi Namatame The 21st International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2019 Analysis of Review Text on a Golf Course Reservation Site Shin Miyake, Kohei Otake, Takashi Namatame The 21st International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2019 Extraction of Product Features from Customer’s Perspective Using User Review at the Golf EC Site Ryota Takahashi, Takashi Namatame, Kohei Otake The 21st International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2019 Analysis of Characteristics of Golf Course Using User Review at Golf Portal Site Mizuki Izawa, Takashi Namatame, Kohei Otake The 21st International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2019 Analysis of the Relation Between Price Range, Location and Reputation in Japanese Hotels Kohei Otake, Tomofumi Uetake The 21st International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2019 ゴルフ場の予約サイトにおけるレビューの分析 三宅伸, 宇佐美俊, 西條直哉, 佐藤由将, 大竹恒平, 生田目崇 経営情報学会 秋季全国研究発表大会 2018, Oct, 2018 ECサイトにおける優良顧客の特徴分析 蘇悦, 宇佐美俊, 西條直哉, 佐藤由将, 大竹恒平, 生田目崇 経営情報学会 秋季全国研究発表大会 2018, Oct, 2018 顧客の利便性を考慮したヘアサロンスタイリストの店舗再配置 宇佐美俊, 西條直哉, 佐藤由将, 橋本鴻, 大竹恒平, 生田目崇 日本オペレーションズ・リサーチ学会2018年秋季研究発表会, Sep, 2018 ファッションチェーン店におけるセール時期外のニーズに即した顧客分布と特徴分析 斉藤慎太郎, 大竹恒平, 生田目崇 日本オペレーションズ・リサーチ学会2018年秋季研究発表会, Sep, 2018 Evaluation of Network Structure Using Similarity of Posts on Twitter Yusuke Sato, Kohei Otake, Takashi Namatame The 20th International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2018 Evaluation of Store Layout Using Eye Tracking Data in Fashion Brand Store Naoya Saijo, Taiki Tosu, Kei Morimura, Kohei Otake, Takashi Namatame The 20th International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2018 Proposal of Learning Support SNS Utilizing Gamification Shun Usami, Kohei Otake, Takashi Namatame The 20th International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2018 視聴者分析を用いた番宣についての提案 日本ソーシャルデータサイエンス学会第4回シンポジウム, 2018 顧客の潜在的ニーズとチェーン間競合を考慮したブランド再配置 日本ソーシャルデータサイエンス学会第4回シンポジウム, 2018 社会ネットワーク分析とマーケティングへの活用 日本ソーシャルデータサイエンス学会第3回シンポジウム, 2017 ECサイトにおける「迷い」を考慮した探索行動に関する研究- 顧客の探索行動と購買商品の関係性に関する分析を通じて - 情報処理学会第79回全国大会, 2017 レビューを用いた児童向け絵本に関する情報表出の検討 情報処理学会第79回全国大会, 2017 ECサイトにおけるリピート顧客の特徴の分析 情報処理学会第79回全国大会, 2017 スーパーマーケットチェーンにおける店舗コーザルを用いた顧客特徴と購買行動の評価 情報処理学会第79回全国大会, 2017 ゴルフ場予約サイトにおけるゴルフ場の特性を加味したキャンセル要因の分析 情報処理学会第79回全国大会, 2017 Valuation of Customer and Purchase Behavior of a Supermarket Chain Using ID-POS and Store Causal Data The 19th International Conference on Human-Computer Interaction, 2017 Collaborative Learning Support System for Programming Education Using Gamification The 19th International Conference on Human-Computer Interaction, 2017 Analysis of Trade Area for Retail Industry Store Using Consumer Purchase Record The 19th International Conference on Human-Computer Interaction, 2017 Analysis of the Characteristics of Repeat Customer in a Golf EC Site The 19th International Conference on Human-Computer Interaction, 2017 Analysis of Cancellation Factors Based on the Characteristics of Golf Courses in Reservation Sites The 19th International Conference on Human-Computer Interaction, 2017 Twitter情報を用いた口コミ拡散の評価 2017年 日本オペレーションズリサーチ学会 秋季研究発表会, 2017 EVALUATION OF DIFFUSION PHENOMENON USING TWITTER INFORMATION International Multi-Conference on Engineering and Technology Innovation 2017, 2017 Evaluation of Purchasing Behavior Considering Customer's Various Searching Behavior on EC Site International Academy of Business and Economics, 2017 Analysis of the Diffusion Phenomenon of the Topic on Social Media – Case Study of Japanese Television Drama – International Academy of Business and Economics, 2017 A Study on Predicting Browsing and Purchasing Item Using Exploratory Behavior at EC Site International Academy of Business and Economics, 2017 Consideration of the Loyal Customer Sub-Communities in a Consumer Community through Analysis of Social Networking Services – A Case Study of a Fashion Brand – The 18th International Conference on Human-Computer Interaction, 2016 ゲーミフィケーションを用いた学習支援SNSの提案~プログラミング言語の学習を対象として~ ICTを活用した学習支援と教育の質保証/2016年度第2回研究会/教育システム情報学会, 2016 Twitter上の情報を用いた現実世界における対話支援システムの提案 電子情報通信学会ヒューマンコミュニケーション基礎(HCS)2016年9月研究会, 2016 SNS上の情報に見られる「かわいい」の多義性についての分析 第18回日本感性工学会大会, 2016 顧客の潜在的ニーズを考慮したファッションチェーンのブランド選択モデル 2016年 日本オペレーションズリサーチ学会 秋季研究発表会, 2016 Twitter上における「かわいい」の概念構造の可視化 電子情報通信学会、第9回Webインテリジェンスとインタラクション研究会, 2016 A Study of Recommendation Considering Cancellation –Case Study of Golf EC Website- Future Technologies Conference (FTC) 2016, 2016 Analysis of Impacts on the Purchasing Behavior Using Information on Social Networking Services Asia Pacific Industrial Engineering and Management Systems 2016, 2016 Loyal Customer Discriminant Model using Customer Features on EC Site Future Technologies Conference (FTC) 2016, 2016 Proposal of the Review Recommendation System using the Concurrent Network Future Technologies Conference (FTC) 2016, 2016 Proposal of the Visualization System of Simultaneous Purchasing Relation Using POS Data with the ID of the Supermarket Future Technologies Conference (FTC) 2016, 2016 Examination of the Effect of Social Login Through Analysis of User's Purchasing Tendency –Case study of golf portal site– The 12th Annual IEEE Consumer Communication & Networking Conference, 2015 Twitterを用いたインフォーマルコミュニケーション支援に利用可能な情報の抽出方法の検討 第77回全国大会講演論文集/情報処理学会, 2015 A Proposal of an SNS to Support Individual Practices in a Voluntary Community The 17th International Conference on Human-Computer Interaction, 2015 Proposal of a Visualization Method to Support Informal Communication Using Twitter Attribute The 17th International Conference on Human-Computer Interaction, 2015 «123» Professional Memberships 6 一般社団法人電子情報通信学会 一般社団法人情報処理学会 一般社団法人人工知能学会 日本マーケティング学会 日本ソーシャルデータサイエンス学会 More Works 1 SNS上における特定のトピックに関するインフルエンサーの発見手法及び投稿の拡散パターンの特定 Aug, 2016 Research Projects 4 フィジカル空間における生体データを用いた消費者の意思決定プロセスの解明 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2024 - Mar, 2027 大竹 恒平 Examination of Consumer Behavior Model Using Social Media Information in Purchasing Action Process Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Early-Career Scientists, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2021 - Mar, 2024 Elucidation of consumer behavior process using social media information Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2017 - Mar, 2020 Otake Kohei ソーシャルメディアの情報を加味した実証分析による消費者の購買プロセスの解明 2013
Kohei Otake (大竹 恒平) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Faculty of Economics Department of Management, Sophia UniversityDegree博士(工学)(慶應義塾大学)J-GLOBAL ID201601002008737122researchmap Member ID7000017242External linkhttps://redb.cc.sophia.ac.jp/index.php?action=pages_view_main&active_action=cvclient_view_main_init&cvid=7000017242&display_type=cv&block_id=489#_489 Research Interests 3 消費者行動 データサイエンス マーケティング・サイエンス Research Areas 2 Humanities & social sciences / Commerce / Social infrastructure (civil Engineering, architecture, disaster prevention) / Social systems engineering / Research History 6 Apr, 2022 - Mar, 2024 実践女子大学 非常勤講師 Apr, 2022 - Mar, 2024 School of Information and Telecommunication Engineering, Tokai University Apr, 2022 - Mar, 2023 青山学院大学 経営学部 非常勤講師 Apr, 2018 - Mar, 2022 School of Information and Telecommunication Engineering, Department of Management Systems Engineering, Tokai University Apr, 2017 - Mar, 2018 東海大学 情報通信学部 非常勤講師 More Education 1 - 2016 School of Science for Open and Environmental Systems, Graduate School of Science and Technology, Keio University Committee Memberships 10 Apr, 2023 - Present ビッグデータを用いたマーケティング分析研究部会 幹事, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Apr, 2020 - Present 論文誌編集委員, 日本ソーシャルデータサイエンス学会 Apr, 2019 - Present 機関誌編集委員, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Apr, 2020 - Mar, 2023 データドリブンマーケティング研究部会 幹事, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Oct, 2020 - Mar, 2022 第六次長期総合計画審議会 委員(有識者), 羽村市 More Awards 13 Jul, 2023 Best Student Paper Award, 14th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (AHFE 2023) and the Affiliated Conferences 2023 令和4年度データ解析コンペティション, 奨励賞, 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2022 学会発表賞(口頭発表賞), 日本バスケットボール学会 2022 令和3年度データ解析コンペティション, 奨励賞, 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2020 ティーチングアワード, 東海大学 More Papers 85 商品属性情報と価値推移を考慮した売価推定モデルの提案 日本ソーシャルデータサイエンス学会論文誌, 8(1) 22-28, Mar, 2024 Peer-reviewed 新型コロナウイルス感染症発生前後における商品ジャンル需要の変化―非負値テンソル因数分解およびバースト検知による購買特徴抽出― 木村航大, 熊走怜大, 大竹恒平, 生田目崇 オペレーションズ・リサーチ, 69(2) 72-81, Feb, 2024 Peer-reviewed Analysis of Loyal Customers Considering Diversity of Customers Tomoki Yoshimi, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media, 622-634, Jul 9, 2023 Peer-reviewed Evaluating Differences in Consumer Behavior With and Without Planning and Predicting Unplanned Purchases Hiromi Tanabe, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media, 598-610, Jul 9, 2023 Peer-reviewed Evaluation of Consumer Behavior Focusing on the Change in Flow Line Impacted by Floor Renovation in a Fashion Department Store Jin Nakashima, Takashi Namatame, Kohei Otake Social Computing and Social Media, 567-580, Jul 9, 2023 Peer-reviewedLast authorCorresponding author More Misc. 1 特集にあたって 大竹 恒平 日本オペレーションズ・リサーチ学会機関誌, 64(11) 644-644, Nov, 2019 Presentations 110 Construction of Support System for Demand Driven Design of Cocktail Recipes by Deep Learning Soichiro Ota, Kohei Otake, Takashi Namatame The 21st International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2019 Study on the Relationship Between Loyalty Program and Consumer Behavior on EC Site Yusuke Nakasatomi, Takashi Namatame, Kohei Otake The 21st International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2019 Analysis of the Characteristic Behavior of Loyal Customers on a Golf EC Site Yue Su, Kohei Otake, Takashi Namatame The 21st International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2019 Customer Preference and Latent Needs Analysis Using Data of TV Viewing and Web Browsing An Guo, Kohei Otake, Takashi Namatame The 21st International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2019 Analysis of the Characteristics of Customer Defection on a Hair Salon Considering Individual Differences Mana Iwata, Kohei Otake, Takashi Namatame The 21st International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2019 Reciprocal Customer Transfer Analysis at Golf Course Reservation Service and Golf Goods EC Site Kento Hirota, Kohei Otake, Takashi Namatame The 21st International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2019 Analysis of Review Text on a Golf Course Reservation Site Shin Miyake, Kohei Otake, Takashi Namatame The 21st International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2019 Extraction of Product Features from Customer’s Perspective Using User Review at the Golf EC Site Ryota Takahashi, Takashi Namatame, Kohei Otake The 21st International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2019 Analysis of Characteristics of Golf Course Using User Review at Golf Portal Site Mizuki Izawa, Takashi Namatame, Kohei Otake The 21st International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2019 Analysis of the Relation Between Price Range, Location and Reputation in Japanese Hotels Kohei Otake, Tomofumi Uetake The 21st International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2019 ゴルフ場の予約サイトにおけるレビューの分析 三宅伸, 宇佐美俊, 西條直哉, 佐藤由将, 大竹恒平, 生田目崇 経営情報学会 秋季全国研究発表大会 2018, Oct, 2018 ECサイトにおける優良顧客の特徴分析 蘇悦, 宇佐美俊, 西條直哉, 佐藤由将, 大竹恒平, 生田目崇 経営情報学会 秋季全国研究発表大会 2018, Oct, 2018 顧客の利便性を考慮したヘアサロンスタイリストの店舗再配置 宇佐美俊, 西條直哉, 佐藤由将, 橋本鴻, 大竹恒平, 生田目崇 日本オペレーションズ・リサーチ学会2018年秋季研究発表会, Sep, 2018 ファッションチェーン店におけるセール時期外のニーズに即した顧客分布と特徴分析 斉藤慎太郎, 大竹恒平, 生田目崇 日本オペレーションズ・リサーチ学会2018年秋季研究発表会, Sep, 2018 Evaluation of Network Structure Using Similarity of Posts on Twitter Yusuke Sato, Kohei Otake, Takashi Namatame The 20th International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2018 Evaluation of Store Layout Using Eye Tracking Data in Fashion Brand Store Naoya Saijo, Taiki Tosu, Kei Morimura, Kohei Otake, Takashi Namatame The 20th International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2018 Proposal of Learning Support SNS Utilizing Gamification Shun Usami, Kohei Otake, Takashi Namatame The 20th International Conference on Human-Computer Interaction, Jul, 2018 視聴者分析を用いた番宣についての提案 日本ソーシャルデータサイエンス学会第4回シンポジウム, 2018 顧客の潜在的ニーズとチェーン間競合を考慮したブランド再配置 日本ソーシャルデータサイエンス学会第4回シンポジウム, 2018 社会ネットワーク分析とマーケティングへの活用 日本ソーシャルデータサイエンス学会第3回シンポジウム, 2017 ECサイトにおける「迷い」を考慮した探索行動に関する研究- 顧客の探索行動と購買商品の関係性に関する分析を通じて - 情報処理学会第79回全国大会, 2017 レビューを用いた児童向け絵本に関する情報表出の検討 情報処理学会第79回全国大会, 2017 ECサイトにおけるリピート顧客の特徴の分析 情報処理学会第79回全国大会, 2017 スーパーマーケットチェーンにおける店舗コーザルを用いた顧客特徴と購買行動の評価 情報処理学会第79回全国大会, 2017 ゴルフ場予約サイトにおけるゴルフ場の特性を加味したキャンセル要因の分析 情報処理学会第79回全国大会, 2017 Valuation of Customer and Purchase Behavior of a Supermarket Chain Using ID-POS and Store Causal Data The 19th International Conference on Human-Computer Interaction, 2017 Collaborative Learning Support System for Programming Education Using Gamification The 19th International Conference on Human-Computer Interaction, 2017 Analysis of Trade Area for Retail Industry Store Using Consumer Purchase Record The 19th International Conference on Human-Computer Interaction, 2017 Analysis of the Characteristics of Repeat Customer in a Golf EC Site The 19th International Conference on Human-Computer Interaction, 2017 Analysis of Cancellation Factors Based on the Characteristics of Golf Courses in Reservation Sites The 19th International Conference on Human-Computer Interaction, 2017 Twitter情報を用いた口コミ拡散の評価 2017年 日本オペレーションズリサーチ学会 秋季研究発表会, 2017 EVALUATION OF DIFFUSION PHENOMENON USING TWITTER INFORMATION International Multi-Conference on Engineering and Technology Innovation 2017, 2017 Evaluation of Purchasing Behavior Considering Customer's Various Searching Behavior on EC Site International Academy of Business and Economics, 2017 Analysis of the Diffusion Phenomenon of the Topic on Social Media – Case Study of Japanese Television Drama – International Academy of Business and Economics, 2017 A Study on Predicting Browsing and Purchasing Item Using Exploratory Behavior at EC Site International Academy of Business and Economics, 2017 Consideration of the Loyal Customer Sub-Communities in a Consumer Community through Analysis of Social Networking Services – A Case Study of a Fashion Brand – The 18th International Conference on Human-Computer Interaction, 2016 ゲーミフィケーションを用いた学習支援SNSの提案~プログラミング言語の学習を対象として~ ICTを活用した学習支援と教育の質保証/2016年度第2回研究会/教育システム情報学会, 2016 Twitter上の情報を用いた現実世界における対話支援システムの提案 電子情報通信学会ヒューマンコミュニケーション基礎(HCS)2016年9月研究会, 2016 SNS上の情報に見られる「かわいい」の多義性についての分析 第18回日本感性工学会大会, 2016 顧客の潜在的ニーズを考慮したファッションチェーンのブランド選択モデル 2016年 日本オペレーションズリサーチ学会 秋季研究発表会, 2016 Twitter上における「かわいい」の概念構造の可視化 電子情報通信学会、第9回Webインテリジェンスとインタラクション研究会, 2016 A Study of Recommendation Considering Cancellation –Case Study of Golf EC Website- Future Technologies Conference (FTC) 2016, 2016 Analysis of Impacts on the Purchasing Behavior Using Information on Social Networking Services Asia Pacific Industrial Engineering and Management Systems 2016, 2016 Loyal Customer Discriminant Model using Customer Features on EC Site Future Technologies Conference (FTC) 2016, 2016 Proposal of the Review Recommendation System using the Concurrent Network Future Technologies Conference (FTC) 2016, 2016 Proposal of the Visualization System of Simultaneous Purchasing Relation Using POS Data with the ID of the Supermarket Future Technologies Conference (FTC) 2016, 2016 Examination of the Effect of Social Login Through Analysis of User's Purchasing Tendency –Case study of golf portal site– The 12th Annual IEEE Consumer Communication & Networking Conference, 2015 Twitterを用いたインフォーマルコミュニケーション支援に利用可能な情報の抽出方法の検討 第77回全国大会講演論文集/情報処理学会, 2015 A Proposal of an SNS to Support Individual Practices in a Voluntary Community The 17th International Conference on Human-Computer Interaction, 2015 Proposal of a Visualization Method to Support Informal Communication Using Twitter Attribute The 17th International Conference on Human-Computer Interaction, 2015 «123» Professional Memberships 6 一般社団法人電子情報通信学会 一般社団法人情報処理学会 一般社団法人人工知能学会 日本マーケティング学会 日本ソーシャルデータサイエンス学会 More Works 1 SNS上における特定のトピックに関するインフルエンサーの発見手法及び投稿の拡散パターンの特定 Aug, 2016 Research Projects 4 フィジカル空間における生体データを用いた消費者の意思決定プロセスの解明 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2024 - Mar, 2027 大竹 恒平 Examination of Consumer Behavior Model Using Social Media Information in Purchasing Action Process Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Early-Career Scientists, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2021 - Mar, 2024 Elucidation of consumer behavior process using social media information Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2017 - Mar, 2020 Otake Kohei ソーシャルメディアの情報を加味した実証分析による消費者の購買プロセスの解明 2013