研究者検索結果一覧 大竹 恒平 大竹 恒平オオタケ コウヘイ (Kohei Otake) ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属上智大学 経済学部 経営学科 准教授学位博士(工学)(慶應義塾大学)J-GLOBAL ID201601002008737122researchmap会員ID7000017242外部リンクhttps://redb.cc.sophia.ac.jp/index.php?action=pages_view_main&active_action=cvclient_view_main_init&cvid=7000017242&display_type=cv&block_id=489#_489 研究キーワード 3 消費者行動 データサイエンス マーケティング・サイエンス 研究分野 2 人文・社会 / 商学 / 社会基盤(土木・建築・防災) / 社会システム工学 / 経歴 6 2022年4月 - 2024年3月 実践女子大学 非常勤講師 2022年4月 - 2024年3月 東海大学 情報通信学部 情報通信学科 講師 2022年4月 - 2023年3月 青山学院大学 経営学部 非常勤講師 2018年4月 - 2022年3月 東海大学 情報通信学部 経営システム工学科 助教 2017年4月 - 2018年3月 東海大学 情報通信学部 非常勤講師 もっとみる 学歴 1 - 2016年 慶應義塾大学 理工学研究科 開放環境科学専攻 委員歴 10 2023年4月 - 現在 日本オペレーションズ・リサーチ学会 ビッグデータを用いたマーケティング分析研究部会 幹事 2020年4月 - 現在 日本ソーシャルデータサイエンス学会 論文誌編集委員 2019年4月 - 現在 日本オペレーションズ・リサーチ学会 機関誌編集委員 2020年4月 - 2023年3月 日本オペレーションズ・リサーチ学会 データドリブンマーケティング研究部会 幹事 2020年10月 - 2022年3月 羽村市 第六次長期総合計画審議会 委員(有識者) もっとみる 受賞 13 2023年7月 Best Student Paper Award 14th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (AHFE 2023) and the Affiliated Conferences 2023年 令和4年度データ解析コンペティション, 奨励賞 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2022年 学会発表賞(口頭発表賞) 日本バスケットボール学会 2022年 令和3年度データ解析コンペティション, 奨励賞 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2020年 ティーチングアワード 東海大学 もっとみる 論文 91 Customer Preference and Latent Needs Analysis Using Data of TV Viewing and Web Browsing An Guo, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media. Communication and Social Communities, Lecture Notes in Computer Science 11579 319-329 2019年7月 査読有り Analysis of the Characteristic Behavior of Loyal Customers on a Golf EC Site Yue Su, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media. Communication and Social Communities, Lecture Notes in Computer Science 11579 475-485 2019年7月 査読有り Study on the Relationship Between Loyalty Program and Consumer Behavior on EC Site Yusuke Nakasatomi, Takashi Namatame, Kohei Otake Social Computing and Social Media. Communication and Social Communities, Lecture Notes in Computer Science 11579 434-443 2019年7月 査読有り最終著者責任著者 Construction of Support System for Demand Driven Design of Cocktail Recipes by Deep Learning Soichiro Ota, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media. Design, Human Behavior and Analytics, Lecture Notes in Computer Science 11578 92-108 2019年7月 査読有り Purchase and Its Sign Analysis from Customer Behaviors Using Deep Convolutional Neural Networks Shintaro Saito, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media. Communication and Social Communities, Lecture Notes in Computer Science 11579 464-474 2019年7月 査読有り SNS 広告オークションにおける入札分析 白石諒, 大竹恒平, 生田目崇 日本ソーシャルデータサイエンス学会論文誌 3(1) 34-41 2019年3月 査読有り 顧客の利便性とニーズを考慮したヘアサロンスタイリストの店舗再配置 佐藤由将, 西條直哉, 宇佐美俊, 橋本鴻, 大竹恒平, 生田目崇 オペレーションズ・リサーチ 64(2) 79-86 2019年2月 査読有り Proposal of Learning Support SNS Utilizing Gamification Shun Usami, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media. Technologies and Analytics, Lecture Notes in Computer Science 10914 114-125 2018年7月 査読有り Evaluation of Store Layout Using Eye Tracking Data in Fashion Brand Store Naoya Saijo, Taiki Tosu, Kei Morimura, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media. User Experience and Behavior, Lecture Notes in Computer Science 10913 131-145 2018年7月 査読有り Evaluation of Network Structure Using Similarity of Posts on Twitter Yusuke Sato, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media. Technologies and Analytics, Lecture Notes in Computer Science 10914 315-329 2018年7月 査読有り 対談:機械学習の変遷と今後の展望 大竹恒平, 櫻井彰人 日本ソーシャルデータサイエンス学会論文誌 2(1) 2-9 2018年3月 顧客のライフスタイルを考慮したEC サイトにおけるリピート購買分析 深野剛正, 和田昌樹, 大竹恒平, 生田目崇 日本ソーシャルデータサイエンス学会論文誌 2(1) 19-26 2018年3月 査読有り Twitter上のバースト現象とコンテンツとの関係分析―テレビドラマを例として― 佐藤由将, 大竹恒平, 生田目崇 日本ソーシャルデータサイエンス学会論文誌 2(1) 32-38 2018年3月 査読有り Analysis of the Diffusion Phenomenon of the Topic on Social Media ? Case Study of Japanese Television Drama ? Yusuke Sato, Kohei Otake, Takashi Namatame Review of Business Research 17(4) 45-54 2017年12月 査読有り Evaluation of Purchasing Behavior Considering Customer's Various Searching Behavior on EC Site Hiroyuki Oikawa, Kohei Otake, Takashi Namatame International Journal of Strategic Management 17(3) 5-14 2017年12月 査読有り A Study on Predicting Browsing and Purchasing Item Using Exploratory Behavior at EC Site Ko Hashimoto, Kohei Otake, Takashi Namatame Journal of International Management Studies 17(3) 41-48 2017年12月 査読有り Proposal for a Visualization System of Purchase Relationship Using ID-POS Data Ko Hashimoto, Kohei Otake, Takashi Namatame Advances in Science, Technology and Engineering Systems Journal 2(3) 1290-1297 2017年8月 査読有り Proposal of the Support Tool for After-Class Work Based on the Online Threaded Bulletin Board Kohei Otake, Yoshihisa Shinozawa, Tomofumi Uetake International Journal of Advanced Computer Science and Applications 8(2) 219-226 2017年3月 査読有り EC サイトにおけるソーシャルログイン会員のサイト内行動分析 ―ゴルフ用品 EC サイトを対象とした会員の特徴と購買行動分析― 大竹恒平, 橋本鴻, 生田目崇 日本ソーシャルデータサイエンス論文誌 1(1) 58-69 2017年3月 査読有り Analysis of trade area for retail industry store using consumer purchase record Sachiko Iwasaki, Ko Hashimoto, Kohei Otake, Takashi Namatame Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) 10282(1) 177-189 2017年 査読有り Analysis of cancellation factors based on the characteristics of golf courses in reservation sites Naoya Saijo, Kohei Otake, Takashi Namatame Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) 10282(1) 210-222 2017年 査読有り Analysis of the characteristics of repeat customer in a golf EC site Yusuke Sato, Kohei Otake, Takashi Namatame Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) 10282(1) 223-233 2017年 査読有り Valuation of customer and purchase behavior of a supermarket chain using id-pos and store causal data Syun Usami, Kohei Otake, Takashi Namatame Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) 10282(1) 244-255 2017年 査読有り Collaborative learning support system for programming education using gamification Kohei Otake, Tomofumi Uetake Communications in Computer and Information Science 714(1) 160-166 2017年 査読有り Analysis of Impacts on the Purchasing Behavior Using Information on Social Networking Services Kohei Otake, Takashi Namatame Proceedings of the 17th Asia Pacific Industrial Engineering and Management Systems p.6pages 2016年12月 査読有り Analysis of Purchasing Tendency using ID-POS Data of Social Login User Kohei Otake, Takashi Namatame International Journal of Advanced Computer Science and Applications 7(9) 116-123 2016年10月 査読有り Twitter上の情報を用いた現実世界における対話支援システムの提案 大竹恒平, 笹嶋亮太, 岡誠, 櫻井彰人 電子情報通信学会技術研究報告書, ヒューマンコミュニケーション基礎 116(217) 23-28 2016年9月 Consideration of the Loyal Customer Sub-communities in a Consumer Community Through Analysis of Social Networking Services Kohei Otake, Tomofumi Uetake, Akito Sakurai HCI INTERNATIONAL 2016 - POSTERS' EXTENDED ABSTRACTS, PT II 618 77-81 2016年 査読有り A Study of Recommendation Considering Cancellation - Case Study of Golf EC Website Yoshiaki Kato, Kohei Otake, Takashi Namatame PROCEEDINGS OF 2016 FUTURE TECHNOLOGIES CONFERENCE (FTC) 274-280 2016年 査読有り Loyal Customer Discriminant Model using Customer Features on EC Site Hiroyuki Oikawa, Kohei Otake, Takashi Namatame PROCEEDINGS OF 2016 FUTURE TECHNOLOGIES CONFERENCE (FTC) 285-292 2016年 査読有り Proposal of the Visualization System of Simultaneous Purchasing Relation using POS Data with the ID of the Supermarket Ko Hashimoto, Kohei Otake, Takashi Namatame PROCEEDINGS OF 2016 FUTURE TECHNOLOGIES CONFERENCE (FTC) 610-615 2016年 査読有り Proposal of the Review Recommendation System using the Concurrent Network Ryo Shiraishi, Kohei Otake, Takashi Namatame PROCEEDINGS OF 2016 FUTURE TECHNOLOGIES CONFERENCE (FTC) 616-621 2016年 査読有り A Proposal of SNS to Improve Member’s Motivation in Voluntary Community Using Gamification Kohei Otake ほ International Journal of Advanced Computer Science and Applications 6(1) 107-112 2015年1月 査読有り Examination of the Effect of Social Login Through Analysis of User's Purchasing Tendency Kohei Otake, Yoshihisa Shinozawa, Akito Sakurai, Makoto Oka, Tomofumi Uetake, Motoya Suzuki 2015 12TH ANNUAL IEEE CONSUMER COMMUNICATIONS AND NETWORKING CONFERENCE 617-618 2015年 査読有り A Proposal of an SNS to Support Individual Practices in a Voluntary Community Kohei Otake, Masashi Komuro, Yoshihisa Shinozawa, Tomofumi Uetake, Akito Sakurai HCI INTERNATIONAL 2015 - POSTERS' EXTENDED ABSTRACTS, PT II 529 107-112 2015年 査読有り Proposal of a visualization method to support informal communication using twitter attributes Ryota Sasajima, Kohei Otake, Makoto Oka, Akito Sakurai Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) 9172 107-114 2015年 査読有り SNSにおける新たな友人関係の形成支援システムの提案‐ソーシャルゲームを対象として‐ 大竹 恒平ほか ヒューマンインタフェース 16(3) 43-56 2014年8月 査読有り A Proposal of a Support System for Motivation Improvement Using Gamification Kohei Otake, Ryosuke Sumita, Makoto Oka, Yoshihisa Shinozawa, Tomofumi Uetake, Akito Sakurai Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) 8531 571-580 2014年 査読有り A consideration of the functions that support to find new friends in social games Kohei Otake, Tomofumi Uetake, Akito Sakurai Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) 8029(4) 405-411 2013年 査読有り Consideration of the Function to Find Friends in Social Game Kohei Otake, Tomofumi Uetake Proceedings of The Second International Conference on Advanced Collaborative Networks, Systems and Applications 50-53 2012年6月 査読有り Quality of community in social games Kohei Otake, Tadakazu Fukutomi, Tomofumi Uetake Communications in Computer and Information Science 173(1) 464-468 2011年 査読有り «12 MISC 1 特集にあたって 大竹 恒平 日本オペレーションズ・リサーチ学会機関誌 64(11) 644-644 2019年11月 講演・口頭発表等 113 Predicting Player Conditions Using Sensing Data in Basketball Akito Kumazawa, Shunya Imaizumi, Takeshi Koyama, Kohei Otake The 13th International Multi-Conference on Engineering and Technology Innovation 2024 2024年10月 Visualization of Influencer Relationships Using User Comments - A Case Study of YouTube Videos Related to Cosmetics The 13th International Multi-Conference on Engineering and Technology Innovation 2024 2024年10月 Proposal of a Customer Loyalty Index Considering the Variety of Purchased Products The 13th International Multi-Conference on Engineering and Technology Innovation 2024 2024年10月 絵文字を用いた感性情報の推定 津村大悟, 北嶋弓月,大竹恒平, 生田目崇 日本オペレーションズ・リサーチ学会2023年春季研究発表会 2023年3月 The Dynamic-pricing for Used Electrical Products with Deep Neural Network Shinnosuke Terasawa, Kohei Otake, Takashi Namatame Asia Pacific Industrial Engineering & Management Systems Conference 2022 2022年11月8日 もっとみる 所属学協会 6 一般社団法人電子情報通信学会 一般社団法人情報処理学会 一般社団法人人工知能学会 日本マーケティング学会 日本ソーシャルデータサイエンス学会 もっとみる Works(作品等) 1 SNS上における特定のトピックに関するインフルエンサーの発見手法及び投稿の拡散パターンの特定 2016年8月 共同研究・競争的資金等の研究課題 4 フィジカル空間における生体データを用いた消費者の意思決定プロセスの解明 日本学術振興会 科学研究費助成事業 2024年4月 - 2027年3月 大竹 恒平 購買行動プロセスにおけるソーシャルメディア情報を用いた消費者行動モデルの検討 日本学術振興会 科学研究費助成事業 若手研究 2021年4月 - 2024年3月 大竹 恒平 ソーシャルメディア情報を用いた消費者行動プロセスの解明 日本学術振興会 科学研究費助成事業 2017年4月 - 2020年3月 大竹 恒平 ソーシャルメディアの情報を加味した実証分析による消費者の購買プロセスの解明 2013年
大竹 恒平オオタケ コウヘイ (Kohei Otake) ダウンロードする帳票の形式を下記より選択して下さい 「教育研究等環境」形式 「文科省帳票様式第4号 ①履歴書」形式 「文科省帳票様式第4号 ②教育研究業績書」形式 基本情報 所属上智大学 経済学部 経営学科 准教授学位博士(工学)(慶應義塾大学)J-GLOBAL ID201601002008737122researchmap会員ID7000017242外部リンクhttps://redb.cc.sophia.ac.jp/index.php?action=pages_view_main&active_action=cvclient_view_main_init&cvid=7000017242&display_type=cv&block_id=489#_489 研究キーワード 3 消費者行動 データサイエンス マーケティング・サイエンス 研究分野 2 人文・社会 / 商学 / 社会基盤(土木・建築・防災) / 社会システム工学 / 経歴 6 2022年4月 - 2024年3月 実践女子大学 非常勤講師 2022年4月 - 2024年3月 東海大学 情報通信学部 情報通信学科 講師 2022年4月 - 2023年3月 青山学院大学 経営学部 非常勤講師 2018年4月 - 2022年3月 東海大学 情報通信学部 経営システム工学科 助教 2017年4月 - 2018年3月 東海大学 情報通信学部 非常勤講師 もっとみる 学歴 1 - 2016年 慶應義塾大学 理工学研究科 開放環境科学専攻 委員歴 10 2023年4月 - 現在 日本オペレーションズ・リサーチ学会 ビッグデータを用いたマーケティング分析研究部会 幹事 2020年4月 - 現在 日本ソーシャルデータサイエンス学会 論文誌編集委員 2019年4月 - 現在 日本オペレーションズ・リサーチ学会 機関誌編集委員 2020年4月 - 2023年3月 日本オペレーションズ・リサーチ学会 データドリブンマーケティング研究部会 幹事 2020年10月 - 2022年3月 羽村市 第六次長期総合計画審議会 委員(有識者) もっとみる 受賞 13 2023年7月 Best Student Paper Award 14th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (AHFE 2023) and the Affiliated Conferences 2023年 令和4年度データ解析コンペティション, 奨励賞 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2022年 学会発表賞(口頭発表賞) 日本バスケットボール学会 2022年 令和3年度データ解析コンペティション, 奨励賞 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2020年 ティーチングアワード 東海大学 もっとみる 論文 91 Customer Preference and Latent Needs Analysis Using Data of TV Viewing and Web Browsing An Guo, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media. Communication and Social Communities, Lecture Notes in Computer Science 11579 319-329 2019年7月 査読有り Analysis of the Characteristic Behavior of Loyal Customers on a Golf EC Site Yue Su, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media. Communication and Social Communities, Lecture Notes in Computer Science 11579 475-485 2019年7月 査読有り Study on the Relationship Between Loyalty Program and Consumer Behavior on EC Site Yusuke Nakasatomi, Takashi Namatame, Kohei Otake Social Computing and Social Media. Communication and Social Communities, Lecture Notes in Computer Science 11579 434-443 2019年7月 査読有り最終著者責任著者 Construction of Support System for Demand Driven Design of Cocktail Recipes by Deep Learning Soichiro Ota, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media. Design, Human Behavior and Analytics, Lecture Notes in Computer Science 11578 92-108 2019年7月 査読有り Purchase and Its Sign Analysis from Customer Behaviors Using Deep Convolutional Neural Networks Shintaro Saito, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media. Communication and Social Communities, Lecture Notes in Computer Science 11579 464-474 2019年7月 査読有り SNS 広告オークションにおける入札分析 白石諒, 大竹恒平, 生田目崇 日本ソーシャルデータサイエンス学会論文誌 3(1) 34-41 2019年3月 査読有り 顧客の利便性とニーズを考慮したヘアサロンスタイリストの店舗再配置 佐藤由将, 西條直哉, 宇佐美俊, 橋本鴻, 大竹恒平, 生田目崇 オペレーションズ・リサーチ 64(2) 79-86 2019年2月 査読有り Proposal of Learning Support SNS Utilizing Gamification Shun Usami, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media. Technologies and Analytics, Lecture Notes in Computer Science 10914 114-125 2018年7月 査読有り Evaluation of Store Layout Using Eye Tracking Data in Fashion Brand Store Naoya Saijo, Taiki Tosu, Kei Morimura, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media. User Experience and Behavior, Lecture Notes in Computer Science 10913 131-145 2018年7月 査読有り Evaluation of Network Structure Using Similarity of Posts on Twitter Yusuke Sato, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media. Technologies and Analytics, Lecture Notes in Computer Science 10914 315-329 2018年7月 査読有り 対談:機械学習の変遷と今後の展望 大竹恒平, 櫻井彰人 日本ソーシャルデータサイエンス学会論文誌 2(1) 2-9 2018年3月 顧客のライフスタイルを考慮したEC サイトにおけるリピート購買分析 深野剛正, 和田昌樹, 大竹恒平, 生田目崇 日本ソーシャルデータサイエンス学会論文誌 2(1) 19-26 2018年3月 査読有り Twitter上のバースト現象とコンテンツとの関係分析―テレビドラマを例として― 佐藤由将, 大竹恒平, 生田目崇 日本ソーシャルデータサイエンス学会論文誌 2(1) 32-38 2018年3月 査読有り Analysis of the Diffusion Phenomenon of the Topic on Social Media ? Case Study of Japanese Television Drama ? Yusuke Sato, Kohei Otake, Takashi Namatame Review of Business Research 17(4) 45-54 2017年12月 査読有り Evaluation of Purchasing Behavior Considering Customer's Various Searching Behavior on EC Site Hiroyuki Oikawa, Kohei Otake, Takashi Namatame International Journal of Strategic Management 17(3) 5-14 2017年12月 査読有り A Study on Predicting Browsing and Purchasing Item Using Exploratory Behavior at EC Site Ko Hashimoto, Kohei Otake, Takashi Namatame Journal of International Management Studies 17(3) 41-48 2017年12月 査読有り Proposal for a Visualization System of Purchase Relationship Using ID-POS Data Ko Hashimoto, Kohei Otake, Takashi Namatame Advances in Science, Technology and Engineering Systems Journal 2(3) 1290-1297 2017年8月 査読有り Proposal of the Support Tool for After-Class Work Based on the Online Threaded Bulletin Board Kohei Otake, Yoshihisa Shinozawa, Tomofumi Uetake International Journal of Advanced Computer Science and Applications 8(2) 219-226 2017年3月 査読有り EC サイトにおけるソーシャルログイン会員のサイト内行動分析 ―ゴルフ用品 EC サイトを対象とした会員の特徴と購買行動分析― 大竹恒平, 橋本鴻, 生田目崇 日本ソーシャルデータサイエンス論文誌 1(1) 58-69 2017年3月 査読有り Analysis of trade area for retail industry store using consumer purchase record Sachiko Iwasaki, Ko Hashimoto, Kohei Otake, Takashi Namatame Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) 10282(1) 177-189 2017年 査読有り Analysis of cancellation factors based on the characteristics of golf courses in reservation sites Naoya Saijo, Kohei Otake, Takashi Namatame Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) 10282(1) 210-222 2017年 査読有り Analysis of the characteristics of repeat customer in a golf EC site Yusuke Sato, Kohei Otake, Takashi Namatame Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) 10282(1) 223-233 2017年 査読有り Valuation of customer and purchase behavior of a supermarket chain using id-pos and store causal data Syun Usami, Kohei Otake, Takashi Namatame Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) 10282(1) 244-255 2017年 査読有り Collaborative learning support system for programming education using gamification Kohei Otake, Tomofumi Uetake Communications in Computer and Information Science 714(1) 160-166 2017年 査読有り Analysis of Impacts on the Purchasing Behavior Using Information on Social Networking Services Kohei Otake, Takashi Namatame Proceedings of the 17th Asia Pacific Industrial Engineering and Management Systems p.6pages 2016年12月 査読有り Analysis of Purchasing Tendency using ID-POS Data of Social Login User Kohei Otake, Takashi Namatame International Journal of Advanced Computer Science and Applications 7(9) 116-123 2016年10月 査読有り Twitter上の情報を用いた現実世界における対話支援システムの提案 大竹恒平, 笹嶋亮太, 岡誠, 櫻井彰人 電子情報通信学会技術研究報告書, ヒューマンコミュニケーション基礎 116(217) 23-28 2016年9月 Consideration of the Loyal Customer Sub-communities in a Consumer Community Through Analysis of Social Networking Services Kohei Otake, Tomofumi Uetake, Akito Sakurai HCI INTERNATIONAL 2016 - POSTERS' EXTENDED ABSTRACTS, PT II 618 77-81 2016年 査読有り A Study of Recommendation Considering Cancellation - Case Study of Golf EC Website Yoshiaki Kato, Kohei Otake, Takashi Namatame PROCEEDINGS OF 2016 FUTURE TECHNOLOGIES CONFERENCE (FTC) 274-280 2016年 査読有り Loyal Customer Discriminant Model using Customer Features on EC Site Hiroyuki Oikawa, Kohei Otake, Takashi Namatame PROCEEDINGS OF 2016 FUTURE TECHNOLOGIES CONFERENCE (FTC) 285-292 2016年 査読有り Proposal of the Visualization System of Simultaneous Purchasing Relation using POS Data with the ID of the Supermarket Ko Hashimoto, Kohei Otake, Takashi Namatame PROCEEDINGS OF 2016 FUTURE TECHNOLOGIES CONFERENCE (FTC) 610-615 2016年 査読有り Proposal of the Review Recommendation System using the Concurrent Network Ryo Shiraishi, Kohei Otake, Takashi Namatame PROCEEDINGS OF 2016 FUTURE TECHNOLOGIES CONFERENCE (FTC) 616-621 2016年 査読有り A Proposal of SNS to Improve Member’s Motivation in Voluntary Community Using Gamification Kohei Otake ほ International Journal of Advanced Computer Science and Applications 6(1) 107-112 2015年1月 査読有り Examination of the Effect of Social Login Through Analysis of User's Purchasing Tendency Kohei Otake, Yoshihisa Shinozawa, Akito Sakurai, Makoto Oka, Tomofumi Uetake, Motoya Suzuki 2015 12TH ANNUAL IEEE CONSUMER COMMUNICATIONS AND NETWORKING CONFERENCE 617-618 2015年 査読有り A Proposal of an SNS to Support Individual Practices in a Voluntary Community Kohei Otake, Masashi Komuro, Yoshihisa Shinozawa, Tomofumi Uetake, Akito Sakurai HCI INTERNATIONAL 2015 - POSTERS' EXTENDED ABSTRACTS, PT II 529 107-112 2015年 査読有り Proposal of a visualization method to support informal communication using twitter attributes Ryota Sasajima, Kohei Otake, Makoto Oka, Akito Sakurai Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) 9172 107-114 2015年 査読有り SNSにおける新たな友人関係の形成支援システムの提案‐ソーシャルゲームを対象として‐ 大竹 恒平ほか ヒューマンインタフェース 16(3) 43-56 2014年8月 査読有り A Proposal of a Support System for Motivation Improvement Using Gamification Kohei Otake, Ryosuke Sumita, Makoto Oka, Yoshihisa Shinozawa, Tomofumi Uetake, Akito Sakurai Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) 8531 571-580 2014年 査読有り A consideration of the functions that support to find new friends in social games Kohei Otake, Tomofumi Uetake, Akito Sakurai Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) 8029(4) 405-411 2013年 査読有り Consideration of the Function to Find Friends in Social Game Kohei Otake, Tomofumi Uetake Proceedings of The Second International Conference on Advanced Collaborative Networks, Systems and Applications 50-53 2012年6月 査読有り Quality of community in social games Kohei Otake, Tadakazu Fukutomi, Tomofumi Uetake Communications in Computer and Information Science 173(1) 464-468 2011年 査読有り «12 MISC 1 特集にあたって 大竹 恒平 日本オペレーションズ・リサーチ学会機関誌 64(11) 644-644 2019年11月 講演・口頭発表等 113 Predicting Player Conditions Using Sensing Data in Basketball Akito Kumazawa, Shunya Imaizumi, Takeshi Koyama, Kohei Otake The 13th International Multi-Conference on Engineering and Technology Innovation 2024 2024年10月 Visualization of Influencer Relationships Using User Comments - A Case Study of YouTube Videos Related to Cosmetics The 13th International Multi-Conference on Engineering and Technology Innovation 2024 2024年10月 Proposal of a Customer Loyalty Index Considering the Variety of Purchased Products The 13th International Multi-Conference on Engineering and Technology Innovation 2024 2024年10月 絵文字を用いた感性情報の推定 津村大悟, 北嶋弓月,大竹恒平, 生田目崇 日本オペレーションズ・リサーチ学会2023年春季研究発表会 2023年3月 The Dynamic-pricing for Used Electrical Products with Deep Neural Network Shinnosuke Terasawa, Kohei Otake, Takashi Namatame Asia Pacific Industrial Engineering & Management Systems Conference 2022 2022年11月8日 もっとみる 所属学協会 6 一般社団法人電子情報通信学会 一般社団法人情報処理学会 一般社団法人人工知能学会 日本マーケティング学会 日本ソーシャルデータサイエンス学会 もっとみる Works(作品等) 1 SNS上における特定のトピックに関するインフルエンサーの発見手法及び投稿の拡散パターンの特定 2016年8月 共同研究・競争的資金等の研究課題 4 フィジカル空間における生体データを用いた消費者の意思決定プロセスの解明 日本学術振興会 科学研究費助成事業 2024年4月 - 2027年3月 大竹 恒平 購買行動プロセスにおけるソーシャルメディア情報を用いた消費者行動モデルの検討 日本学術振興会 科学研究費助成事業 若手研究 2021年4月 - 2024年3月 大竹 恒平 ソーシャルメディア情報を用いた消費者行動プロセスの解明 日本学術振興会 科学研究費助成事業 2017年4月 - 2020年3月 大竹 恒平 ソーシャルメディアの情報を加味した実証分析による消費者の購買プロセスの解明 2013年