研究者業績
基本情報
- 所属
- 上智大学 言語教育研究センター 講師
- 学位
- 学士(外国研究)(上智大学)Master of Arts(Columbia University)
- 研究者番号
- 40824983
- researchmap会員ID
- B000244407
研究分野
1委員歴
3受賞
4論文
6-
AsiaTEFL Proceedings 2023: Papers from the 21st AsiaTEFL Conference 641-654 2023年12月
-
International Journal of Qualitative Methods 2023年1月 査読有り
-
Intercultural Connector Special Edition: Inclusivity and Intercultural Competence in Online Spaces 2021年4月 査読有り
-
Bilingual Japan 28(1) 11-18 2019年
MISC
1書籍等出版物
10-
Routledge 2025年11月28日 (ISBN: 9781040550809)
-
-
-
講演・口頭発表等
18-
The 51st Japan Association for Language Teaching (JALT) International Conference 2025年11月1日 招待有り
-
9th International Conference on the Development and Assessment of Intercultural Competence: Intercultural Learning, Global Citizenship and Peacebuilding 2024年1月
-
32nd English Teachers’ Association of the Republic of China International Symposium on English Teaching 2023年11月
-
21st Asia TEFL International Conference: Celebrating ELT in Asia 2023年8月
-
Society for Intercultural Education Training and Research (SIETAR) Japan 37th Annual Conference: Living in the “in-between”: Exploring multicultural identities and belonging 2022年11月
-
Second Language Teacher Education Conference: Challenges and New Horizons 2022年9月
-
The 8th International Conference on the Development and Assessment of Intercultural Competence: Decentering Mobility in Intercultural Education: Engagement, Equity, and Access 2022年1月
-
The 28th Annual GSE Student Research Symposium: Springing Back and Moving Forward: Resiliency and Innovation in Education 2021年3月24日
-
Families in Global Transition 2021 Annual Conference 2021年3月11日
-
Families in Global Transition Annual Conference Research Forum 2019年4月
-
Language, Identity, Education in Multilingual Context Conference 2019年2月
-
TESOL International Convention 2018 2018年3月28日
-
TESOL Regional Conference 2015年12月3日Dornyeiのモチベーション理論と、それに基づき考案されたmotivational strategiesを外国語指導に活用する実践例、及びその効果検証結果を発表。TESOL Regional Conferences (Singapore)の参加者が対象。
-
CamTESOL 2015年3月1日WengerのCommunity of Practicesのフレームワークに基づき、中高の校内教科研修の実践と効果を発表。CamTESOL(Cambodia)で、アジア各国の語学教員養成に携わる参加者と意見交換した。
-
JALT International Conference 2012年10月29日FolseのTeachers' Loungeという教員の省察実践に基づき、中高英語科における校内研修及び教員省察を実践し、その成果について発表した。
所属学協会
3-
2022年9月 - 現在


