Researcher List Erika Atarashi Erika Atarashi (新 江梨佳) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationSpecial Appointed Assistant Professor, Sophia University, Sophia UniversityDegreeM.A. (Education)(The University of Tokyo)Bachelor of Science(Hokkaido University)J-GLOBAL ID202201007013949285researchmap Member IDR000042775 Research Interests 4 探究学習 学習者中心型教育 高大接続 高大連携 Research Areas 2 Humanities & social sciences / Education - general / 学習科学 Humanities & social sciences / Education - general / 教育開発 Research History 6 2022 - Present Sophia University 2019 - Present Education Program Director, Sophia Global Education and Discovery Co., Ltd. 2018 - 2019 インターン, Literacy and Lifelong Learning team, UNESCOアジア太平洋教育局(バンコク事務所) 2015 - 2018 スーパーグローバルハイスクール担当職員, 順天高等学校 2009 - 2015 Japan Weather Association More Education 3 Apr, 2018 - Mar, 2023 The University of Tokyo Apr, 2016 - Mar, 2018 The University of Tokyo Apr, 2005 - Mar, 2009 Biological Sciences, School of Science, Hokkaido University Papers 4 Enhancing Self-regulated Learning for High School Students through Inquiry-based Learning ATARASHI Erika 63 175-185, Mar 30, 2024 ラオスの職業訓練教育と労働市場との関係 : TVET(技術職業訓練教育機関)とその他の高等教育機関における教師と学生の経験に焦点を当てて 原田亜紀子, 梅村尚子, 新江梨佳, 森田怜, 小泉喜之介 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要, 4 150-165, Mar, 2019 マラウイ共和国における学習者中心型授業に関する研究−中等学校教師の認識および実践とその規定要因− 新江梨佳 東京大学大学院教育学研究科, Mar, 2018 Revitalizing Japanese Lesson Study;through Shared Tools Embedded in Design-Based Implementation Research Shinya Iikubo, Moegi Saito, Hajime Shirouzu, Erika Atarashi Rethinking learning in the digital age: Making the Learning Sciences count - Proceedings of the 13th International Conference of the Learning Sciences(ICLS), 2018 Misc. 1 高校生の海外フィールドワークにおける個別の課題研究を軸とした学習活動の可能性と課題 新江梨佳, カバリヤまほ SGHスーパーグローバルハイスクール2016年度研究報告書 順天高等学校, 141-145, 2017 Books and Other Publications 1 国際地域研究 V 「ICTを活用したフィールド教育の可能性―オンライン海外スタディツアーにおける学生の変容に着目して―」 有井晴香, 新江梨佳 (Role: Joint author, 97-113頁) 大学教育出版, Jun 12, 2023 (ISBN: 4866922516)
Erika Atarashi (新 江梨佳) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationSpecial Appointed Assistant Professor, Sophia University, Sophia UniversityDegreeM.A. (Education)(The University of Tokyo)Bachelor of Science(Hokkaido University)J-GLOBAL ID202201007013949285researchmap Member IDR000042775 Research Interests 4 探究学習 学習者中心型教育 高大接続 高大連携 Research Areas 2 Humanities & social sciences / Education - general / 学習科学 Humanities & social sciences / Education - general / 教育開発 Research History 6 2022 - Present Sophia University 2019 - Present Education Program Director, Sophia Global Education and Discovery Co., Ltd. 2018 - 2019 インターン, Literacy and Lifelong Learning team, UNESCOアジア太平洋教育局(バンコク事務所) 2015 - 2018 スーパーグローバルハイスクール担当職員, 順天高等学校 2009 - 2015 Japan Weather Association More Education 3 Apr, 2018 - Mar, 2023 The University of Tokyo Apr, 2016 - Mar, 2018 The University of Tokyo Apr, 2005 - Mar, 2009 Biological Sciences, School of Science, Hokkaido University Papers 4 Enhancing Self-regulated Learning for High School Students through Inquiry-based Learning ATARASHI Erika 63 175-185, Mar 30, 2024 ラオスの職業訓練教育と労働市場との関係 : TVET(技術職業訓練教育機関)とその他の高等教育機関における教師と学生の経験に焦点を当てて 原田亜紀子, 梅村尚子, 新江梨佳, 森田怜, 小泉喜之介 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要, 4 150-165, Mar, 2019 マラウイ共和国における学習者中心型授業に関する研究−中等学校教師の認識および実践とその規定要因− 新江梨佳 東京大学大学院教育学研究科, Mar, 2018 Revitalizing Japanese Lesson Study;through Shared Tools Embedded in Design-Based Implementation Research Shinya Iikubo, Moegi Saito, Hajime Shirouzu, Erika Atarashi Rethinking learning in the digital age: Making the Learning Sciences count - Proceedings of the 13th International Conference of the Learning Sciences(ICLS), 2018 Misc. 1 高校生の海外フィールドワークにおける個別の課題研究を軸とした学習活動の可能性と課題 新江梨佳, カバリヤまほ SGHスーパーグローバルハイスクール2016年度研究報告書 順天高等学校, 141-145, 2017 Books and Other Publications 1 国際地域研究 V 「ICTを活用したフィールド教育の可能性―オンライン海外スタディツアーにおける学生の変容に着目して―」 有井晴香, 新江梨佳 (Role: Joint author, 97-113頁) 大学教育出版, Jun 12, 2023 (ISBN: 4866922516)