研究者業績
基本情報
- 所属
- 上智大学 総合人間科学部 看護学科 助教
- 学位
- 修士(看護学)(2015年3月 自治医科大学)博士(看護学)(2024年3月 聖路加国際大学)
- J-GLOBAL ID
- 201701017196366904
- researchmap会員ID
- B000275385
研究分野
1経歴
2-
2022年4月 - 現在
-
2017年4月 - 2019年3月
学歴
2-
2019年4月 - 2024年3月
-
2013年4月 - 2015年3月
論文
3-
BMJ Open 11(12) 2021年12月 査読有り
-
Nursing open 9(6) 2572-2585 2021年7月13日 査読有りAIM: We conducted a scoping review of nursing ethics education to examine educational formats that go beyond traditional lectures. DESIGN: This study was a scoping review. METHODS: We used seven databases and relevant search terms, including nursing ethics, morals, values, nursing students and nursing ethics education. RESULTS: Of 5,190 papers, 14 quasi-experimental studies met the inclusion criteria. All papers examined practices and self-study added to traditional lecture styles (i.e. the control group). Five practices emerged as follows: combined web (i.e. Internet) and lecture, web-based self-study, simulation, group learning and analysing ethical issues. The purpose, method and evaluation method differed based on the country in which the study was conducted. These educational interventions yielded significant differences in knowledge and in nursing students' critical thinking and ethical sensitivity postintervention. Multi-faceted ethics education will lay the foundation for effective practical training and practice.
MISC
6-
小児看護 44(8) 1014-1021 2021年7月
書籍等出版物
6講演・口頭発表等
24担当経験のある科目(授業)
8-
2024年4月 - 現在看護研究方法ⅠA (上智大学)
-
2022年4月 - 現在卒業研究 (上智大学)
-
2022年4月 - 現在小児ヘルス看護学実習 (上智大学)
-
2022年4月 - 現在統合実習 (上智大学)
-
2022年4月 - 現在乳幼児助産診断・技術学 (上智大学)
所属学協会
8-
2025年4月 - 現在
-
2023年5月 - 現在
-
2022年5月 - 現在
-
- 現在
-
- 現在
共同研究・競争的資金等の研究課題
6-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 2025年4月 - 2030年3月
-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 2024年4月 - 2029年3月
-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 2023年4月 - 2027年3月
-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 研究活動スタート支援 2022年8月 - 2024年3月
-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(B) 2018年4月 - 2021年3月