研究者業績

ピナー リチャード

Pinner Richard S.  (Richard S. Pinner)

基本情報

所属
上智大学 文学部英文学科 准教授
学位
言語学・英語教育 博士号(2017年9月 ウォリック大学)
言語学・英語教育 修士号(2010年9月 キングスカレッジロンドン)
美術 ・ 英文学 BA(2003年9月 リーズ大学)

連絡先
rpinnersophia.ac.jp
通称等の別名
ピナー・リチャード
研究者番号
50742920
ORCID ID
 https://orcid.org/0000-0001-7920-7765
J-GLOBAL ID
201301096499286404
Researcher ID
M-2911-2013
researchmap会員ID
7000004643

外部リンク

(研究テーマ)
言語教育と学習における真正性とモチベーション


論文

 46

MISC

 1

書籍等出版物

 6
  • Sampson, Richard J., Pinner, Richard S.
    Multilingual Matters 2021年 (ISBN: 9781788923552)
  • Pinner, Richard S.
    Routledge 2019年 (ISBN: 9780815395188)
  • PINNER RICHARD
    Routledge 2019年
    Authenticity and motivation are very common collocates in discussions surrounding language learning. However, these two concepts have rarely been the focus of empirical inquiry, largely due to their ambiguity and the difficulty of gaining evidence-based insights into the complex nature of their relationship. Similarly, it is commonly acknowledged that teacher motivation is closely linked with student motivation, yet again this idea is hard to research and difficult to examine. This inquiry utilises practitioner research and autoethnography in order to gain rich insights into these phenomena from inside the classroom.
  • PINNER RICHARD
    Palgrave Macmillan 2018年 (ISBN: 9783030020798)
    This book explores the ways in which handheld networked devices can be used to enhance and augment interpersonal communication. The author examines in depth how the addition of visual and multimodal input, access to online search engines and the inclusion of participants from distant geographical locations (either synchronously or asynchronously) affects our face to face interactions. Presenting research data from several years of autoethnographic observation, this balanced work reveals the consequences, both positive and negative, of technology-dependent forms of discourse. In doing so, this sociolinguistic perspective fills a gap in the current literature and indicates possible future directions for the study of augmented communication. It will appeal in particular to students and scholars of sociolinguistics, applied linguistics and digital humanities.
  • PINNER RICHARD
    Multilingual Matters 2016年6月15日
    This book examines the concept of authentic English in today’s world, where cultures are in constant interaction and the English language works as a binding agent for many cross-cultural exchanges. It offers a comprehensive review of decades of debate around authenticity in language teaching and learning and attempts to synthesise the complexities by presenting them as a continuum. This continuum builds on the work of eminent scholars and combines them within a flexible framework that celebrates the process of interaction whilst acknowledging the complexity and individual subjectivity of authenticity. Authenticity is approached as a complex dynamic construct that can only be understood by examining it from social, individual and contextual dimensions, in relation to actual people. Authenticity is a problem not just for language acquisition but one which affects us as individuals belonging to society.
  • Pinner, Richard S.
    Multilingual Matters 2016年 (ISBN: 9781783095667)

講演・口頭発表等

 6

担当経験のある科目(授業)

 1

Works(作品等)

 1
  • ピナー・リチャー
    2024年11月24日 芸術活動
    The Bad Boys in the Attic はリチャード・ピナーのデビュー小説である。 幼い頃の恐怖は、目を背けられたまま、暗闇の中で待ち続け、成長していく。 オーリーの人生は普通だ。屋根裏の声を除いては。残酷で、嘲弄的で、あまりにも現実味を帯びている。擦り切れた安心毛布を握りしめる少年から、自分の子供を守ろうと苦闘する父親へと成長するにつれて、彼の過去の影は決して離れようとしない。時間が夢のようにずれ、歪む中、オーリーは屋根裏に潜むものと対峙する。彼は、物理的な恐怖と感情的な恐怖の両方に向き合うことを学ばなければならない。 記憶と時間が砂のように移り変わる中で、『屋根裏の悪い子たち』は、世代を超えて響くトラウマ、現実と想像の曖昧な境界線、そして内なる影に立ち向かうために必要な勇気を探求する。

共同研究・競争的資金等の研究課題

 2

学術貢献活動

 3

社会貢献活動

 1