研究者業績

ピナー リチャード

Pinner Richard S.  (Richard S. Pinner)

基本情報

所属
上智大学 文学部英文学科 准教授
学位
言語学・英語教育 博士号(2017年9月 ウォリック大学)
言語学・英語教育 修士号(2010年9月 キングスカレッジロンドン)
美術 ・ 英文学 BA(2003年9月 リーズ大学)

連絡先
rpinnersophia.ac.jp
通称等の別名
ピナー・リチャード
研究者番号
50742920
ORCID ID
 https://orcid.org/0000-0001-7920-7765
J-GLOBAL ID
201301096499286404
Researcher ID
M-2911-2013
researchmap会員ID
7000004643

外部リンク

(研究テーマ)
言語教育と学習における真正性とモチベーション


主要な受賞

 4

主要な論文

 46
  • Richard J Sampson, Richard S Pinner
    The Routledge Handbook of Language Teacher Action Research 219.0-228.0 2024年12月2日  査読有り
  • Richard S. Pinner
    Cambridge Handbooks in Language and Linguistics 2024年10月  査読有り招待有り筆頭著者
  • Richard Pinner
    Soft CLIL and English Language Teaching 103.0-120.0 2021年8月24日  筆頭著者
  • Makoto Ikeda, Richard Pinner
    Soft CLIL and English Language Teaching 1.0-8.0 2021年8月24日  
  • Darío Luis Banegas, Richard S. Pinner, Ignacio Daniel Larrondo
    TESOL Quarterly 56.0(2) 445.0-473.0 2021年8月4日  査読有り
    <jats:title>Abstract</jats:title><jats:p>This article describes the professional identity formation of a group of pre‐service English as a foreign language student‐teachers at an initial English language teacher education program in Argentina. To this effect, a four‐year longitudinal study was designed drawing on the concept of funds of identity. Participants’ drawing of significant circles and interviews were used to document the main components of their funds of professional identity and the factors which informed their construction. In this paper, we specifically describe three student‐teachers’ funds of professional identity to exemplify three trends identified across the participants: (1) knowledge as a constant fund, (2) a shift from past to present and future funds, and (3) a shift from external to internal funds. Drawing on Esteban‐Guitart’s (2014) typology of funds of identity, this study puts forward a typology of funds of professional identity which incorporates three new funds, valuative, disciplinary, and anticipatory, to understand student‐teachers’ trajectories in language teacher education.</jats:p>
  • Darío Luis Banegas, Richard S. Pinner
    The Psychological Experience of Integrating Content and Language 266-282 2021年1月1日  査読有り
  • Richard S. Pinner, Richard J. Sampson
    TESOL Quarterly 55.0(2) 633.0-642.0 2020年7月2日  査読有り筆頭著者
    <jats:p>Humanizing complexity research is already strongly advocated by much of the literature on complexity (Kramsch, 2011; Larsen‐Freeman, 2011; Sampson, 2016) and yet there is a recent trend towards a potentially alienating approach, which could confound readers, utilising a dense vocabulary and overly technical methods. We advocate a more practical approach to complexity thinking, which continues on from McKinley’s (2019) paper on the teaching‐research nexus by advocating more practitioner‐based research which can provide emic and contextually situated insights into the language classroom.</jats:p>
  • Richard S. Pinner
    Educational Action Research 26(1) 91-105 2017年4月10日  査読有り筆頭著者
    AbstractThis inquiry had two primary aims; firstly to evaluate the feasibility of using autoethnography to gain an informed and more descriptive view of past teaching experiences and secondly to understand more about the experience of a teacher’s professional development in order to become a more reflective practitioner. This paper presents a narrative examining my experience of one of the high-points of my professional career as a language teacher. Through this inquiry I came to realise that I had begun a process of ‘mythologising’ this particular class, specifically by inadvertently foregrounding the final video project produced by one group of learners at the expense of a more holistic reflection. Autoethnography was employed as a means of re-examining the experience more methodically, thus benefiting my current practice whilst also exploring the usefulness of the research method. The findings highlight both the advantages and potential problems of narrative methods of inquiry and self-reflection.

主要な書籍等出版物

 5

主要な講演・口頭発表等

 6
  • Richard S. Pinner
    ELT Research In Action Conference 2024年5月 University of Barcelona  招待有り

主要な担当経験のある科目(授業)

 17

Works(作品等)

 1
  • ピナー・リチャー
    2024年11月24日 芸術活動
    The Bad Boys in the Attic はリチャード・ピナーのデビュー小説である。 幼い頃の恐怖は、目を背けられたまま、暗闇の中で待ち続け、成長していく。 オーリーの人生は普通だ。屋根裏の声を除いては。残酷で、嘲弄的で、あまりにも現実味を帯びている。擦り切れた安心毛布を握りしめる少年から、自分の子供を守ろうと苦闘する父親へと成長するにつれて、彼の過去の影は決して離れようとしない。時間が夢のようにずれ、歪む中、オーリーは屋根裏に潜むものと対峙する。彼は、物理的な恐怖と感情的な恐怖の両方に向き合うことを学ばなければならない。 記憶と時間が砂のように移り変わる中で、『屋根裏の悪い子たち』は、世代を超えて響くトラウマ、現実と想像の曖昧な境界線、そして内なる影に立ち向かうために必要な勇気を探求する。

共同研究・競争的資金等の研究課題

 2

主要な学術貢献活動

 3
  • 監修, 審査・評価
    国際言語学習心理学協会(IAPLL) 2024年6月1日 - 2026年6月30日

社会貢献活動

 1