言語の選択:

「上智大学教員教育研究情報データベース」について

上智大学は創立以来、学生本位の教育と研究を実践してきました。
本学での教育を受けた卒業生が広く社会で活躍しているのは、その成果の表われと考えています。

このような成果を上げている本学教員の教育と研究についての情報を、キャンパス内だけではなく、
広く学外にも発信するために、「上智大学教員教育研究情報データベース」を構築することとなりました。
本データベースの公開を通じて、情報の発信・交換を行なうことにより、更なる教育・研究活動の高揚を図ります。
発信者、受信者の両者にとって有益なデータベースになることを願っています。

お問合せ
研究推進センター
 

研究者業績

研究者検索結果一覧 >> CHEETHAM DOMINIC
 

CHEETHAM DOMINIC

 
アバター
研究者氏名CHEETHAM DOMINIC
 
チータム ドミニク
所属上智大学
部署文学部英文学科
職名教授
学位Psychology B.Sc.Hons.(Birmingham University), 心理学学士(バーミンガム大学), Applied English Linguistics Ph.D.(Birmingham University), 応用英語学博士(バーミンガム大学)
科研費研究者番号20317499
J-Global ID200901037836674889

プロフィール

(研究テーマ) 児童英文学

研究キーワード

 
Literature ,Narrative function ,Implied reader ,Audience ,Hawaiian ,Children ,児童文学 ,Translation theory ,Sub-culture / Minority culture ,Narrative theory ,Language Preservation ,Stylistics ,Culture ,Class and Power

研究分野

 
  • 人文・社会 / 実験心理学 / 
  • 人文・社会 / 教育心理学 / 
  • 人文・社会 / 社会学 / 
  • 人文・社会 / 言語学 / 
  • 人文・社会 / 文学一般 / 

論文

 
 
Dominic Cheetham   
English Literature and Language   55 65-87   2019年
 
Dominic Cheetham   
Dictionaries: Journal of the Dictionary Society of North America   40(1) 181-185   2019年   [招待有り]
 
Dominic Cheetham   
English Language and Literature   54 1-20   2018年   
A discussion of different understandings of intelligence, with special attention the the idea that intelligence is i) not fixed, and ii) dependent upon outside factors such as availability of resources and effective tools.
 
Dominic Cheetham   
Applied Linguistics Review   10(2) 179-200   2017年10月   [査読有り]
Review of psychological and language acquisition research into seeing faces while listening, seeing gesture while listening, illustrated text, reading while listening, and same language subtitled video, confirms that bi-modal input has a consisten...
 
Dominic Cheetham   
Advances in Language and Literary Studies   8(3) 126-132   2017年6月   [査読有り]
A study of the rhetorical techniques in Shakespeare's Julius Caesar. The appear argues the Shakespeare intentionally introduced weaknesses into Brutus' forum speech in order to make Mark Antony's better by comparison.

書籍等出版物

 
 
CHEETHAM DOMINIC(担当:単著)
日本放送出版協会   2010年6月   (ISBN:9784140395226)   
 
CHEETHAM DOMINIC(担当:単著)
日本放送出版協会   2007年2月10日   (ISBN:9784140350720)   
 
CHEETHAM DOMINIC(担当:単著)
洋泉社   2005年10月19日   (ISBN:4896919580)   
 
 
CHEETHAM DOMINIC(担当:単訳)
筑摩書房   2004年5月   (ISBN:4480061711)   

講演・口頭発表等

 
 
Japanese Children’s Literature
Dominic Cheetham   
Asian Children’s Literature Symposium   2020年10月16日   [招待有り]
 
Extensive Reading of Children’s Literature and Language Learning; First, Second and Foreign
Dominic Cheetham   
Challenging Reading: English-Language Education with Children and Teenagers.   2016年   University of Münster, Germany.   [招待有り]
A discussion of the learning likelihood's for children learning language through extended reading.
 
Translating Children's Literature Into Minority Languages
Dominic Cheetham   
IBBY Conference   2016年   IBBY   
Looking at the role of minority translations for a translation theory perspective.
 
The Stylistics of Memory
Dominic Cheetham   
Pedagogy, Language, Arts & Culture in Education Seminars   2014年   Cambridge University, Faculty of Education.   [招待有り]
A discussion of the stylistic choices used by authors of children's literature to encourage greater learning of new vocabulary.
 
Victorian ‘Street Arabs’ in Modern Children’s Literature, Starring The Baker Street Irregulars
CHEETHAM DOMINIC   
20th Biennial Congress for the International Research Society for Children Literature   2011年7月7日   International Research Society for Children Literature (IRSCL)   
A paper looking at the social class of children supposed to be 'Street Arabs' or street children, in modern Neo-Victorian stories based on the Sherlock Holmes stories.

所属学協会

 
 
   
 
IRSCL (International Research Society for Children's Literature)
 
   
 
Australasian Children’s Literature Association for Research

上智大学研究シーズ集

上智大学の研究シーズを紹介しています。