Researcher Search Results Kohei Otake Kohei Otake (大竹 恒平) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Faculty of Economics Department of Management, Sophia UniversityDegree博士(工学)(慶應義塾大学)J-GLOBAL ID201601002008737122researchmap Member ID7000017242External linkhttps://redb.cc.sophia.ac.jp/index.php?action=pages_view_main&active_action=cvclient_view_main_init&cvid=7000017242&display_type=cv&block_id=489#_489 Research Interests 3 消費者行動 データサイエンス マーケティング・サイエンス Research Areas 2 Humanities & social sciences / Commerce / Social infrastructure (civil Engineering, architecture, disaster prevention) / Social systems engineering / Research History 6 Apr, 2022 - Mar, 2024 実践女子大学 非常勤講師 Apr, 2022 - Mar, 2024 School of Information and Telecommunication Engineering, Tokai University Apr, 2022 - Mar, 2023 青山学院大学 経営学部 非常勤講師 Apr, 2018 - Mar, 2022 School of Information and Telecommunication Engineering, Department of Management Systems Engineering, Tokai University Apr, 2017 - Mar, 2018 東海大学 情報通信学部 非常勤講師 More Education 1 - 2016 School of Science for Open and Environmental Systems, Graduate School of Science and Technology, Keio University Committee Memberships 10 Apr, 2023 - Present ビッグデータを用いたマーケティング分析研究部会 幹事, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Apr, 2020 - Present 論文誌編集委員, 日本ソーシャルデータサイエンス学会 Apr, 2019 - Present 機関誌編集委員, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Apr, 2020 - Mar, 2023 データドリブンマーケティング研究部会 幹事, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Oct, 2020 - Mar, 2022 第六次長期総合計画審議会 委員(有識者), 羽村市 More Awards 13 Jul, 2023 Best Student Paper Award, 14th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (AHFE 2023) and the Affiliated Conferences 2023 令和4年度データ解析コンペティション, 奨励賞, 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2022 学会発表賞(口頭発表賞), 日本バスケットボール学会 2022 令和3年度データ解析コンペティション, 奨励賞, 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2020 ティーチングアワード, 東海大学 2020 令和元年度データ解析コンペティション, 奨励賞, 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2018 平成29年度データ解析コンペティション,殊勲賞, 日本オペレーションズ・リサーチ学会,データサイエンスとマーケティング分析研究部会 2017 平成28年度データ解析コンペティション,敢闘賞, 日本オペレーションズ・リサーチ学会,データサイエンスとマーケティング分析研究部会 2017 第5回データビジネス創造コンテスト,入賞, 慶應義塾大学SFC研究所データビジネス創造・ラボ 2016 Best Practice Paper Award, The 17th Asia Pacific Industrial Engineering and Management Systems Conference, 2016 2015 平成27年度藤原奨学基金奨学生, 慶應義塾大学理工学研究科 2014 平成26年度藤原奨学基金奨学生, 慶應義塾大学理工学研究科 2012 学生研究奨励賞佳作, 株式会社NTTデータ数理システム 1 Papers 91 Identifying Topics in the Community Related to Women’s Fashion Magazines Using the Topic Model Emi Iwanade, Kohei Otake Social Computing and Social Media, 278-291, Jun 1, 2024 Peer-reviewedLast author Identification of Important Products in Electronics Retail Stores Using a Product-To-Product Network Jin Nakashima, Takashi Namatame, Kohei Otake Social Computing and Social Media, 313-325, Jun 1, 2024 Peer-reviewedLast author Identification of Key Factors to Improve Click-Through Rates Related to Email Akito Kumazawa, Takashi Namatame, Kohei Otake Social Computing and Social Media, 292-303, Jun 1, 2024 Peer-reviewedLast author Relationship Between Consumers’ Circumstances and Food Consumption Behavior Aina Ishikawa, Takashi Namatame, Kohei Otake Social Computing and Social Media, 347-358, Jun 1, 2024 Peer-reviewedLast author Evaluation of Location Detecting Accuracy Using Smart Watch BLE Connection Takaaki Mimura, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media, 60-71, Jun 1, 2024 Peer-reviewed More Misc. 1 特集にあたって 大竹 恒平 日本オペレーションズ・リサーチ学会機関誌, 64(11) 644-644, Nov, 2019 Presentations 113 Predicting Player Conditions Using Sensing Data in Basketball Akito Kumazawa, Shunya Imaizumi, Takeshi Koyama, Kohei Otake The 13th International Multi-Conference on Engineering and Technology Innovation 2024, Oct, 2024 Visualization of Influencer Relationships Using User Comments - A Case Study of YouTube Videos Related to Cosmetics Emi Iwanade, Kohei Otake The 13th International Multi-Conference on Engineering and Technology Innovation 2024, Oct, 2024 Proposal of a Customer Loyalty Index Considering the Variety of Purchased Products Jin Nakashima, Masaya Kondo, Kohei Otake The 13th International Multi-Conference on Engineering and Technology Innovation 2024, Oct, 2024 絵文字を用いた感性情報の推定 津村大悟, 北嶋弓月,大竹恒平, 生田目崇 日本オペレーションズ・リサーチ学会2023年春季研究発表会, Mar, 2023 The Dynamic-pricing for Used Electrical Products with Deep Neural Network Shinnosuke Terasawa, Kohei Otake, Takashi Namatame Asia Pacific Industrial Engineering & Management Systems Conference 2022, Nov 8, 2022 More Professional Memberships 6 一般社団法人電子情報通信学会 一般社団法人情報処理学会 一般社団法人人工知能学会 日本マーケティング学会 日本ソーシャルデータサイエンス学会 More Works 1 SNS上における特定のトピックに関するインフルエンサーの発見手法及び投稿の拡散パターンの特定 Aug, 2016 Research Projects 4 フィジカル空間における生体データを用いた消費者の意思決定プロセスの解明 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2024 - Mar, 2027 大竹 恒平 Examination of Consumer Behavior Model Using Social Media Information in Purchasing Action Process Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Early-Career Scientists, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2021 - Mar, 2024 Elucidation of consumer behavior process using social media information Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2017 - Mar, 2020 Otake Kohei ソーシャルメディアの情報を加味した実証分析による消費者の購買プロセスの解明 2013
Kohei Otake (大竹 恒平) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Faculty of Economics Department of Management, Sophia UniversityDegree博士(工学)(慶應義塾大学)J-GLOBAL ID201601002008737122researchmap Member ID7000017242External linkhttps://redb.cc.sophia.ac.jp/index.php?action=pages_view_main&active_action=cvclient_view_main_init&cvid=7000017242&display_type=cv&block_id=489#_489 Research Interests 3 消費者行動 データサイエンス マーケティング・サイエンス Research Areas 2 Humanities & social sciences / Commerce / Social infrastructure (civil Engineering, architecture, disaster prevention) / Social systems engineering / Research History 6 Apr, 2022 - Mar, 2024 実践女子大学 非常勤講師 Apr, 2022 - Mar, 2024 School of Information and Telecommunication Engineering, Tokai University Apr, 2022 - Mar, 2023 青山学院大学 経営学部 非常勤講師 Apr, 2018 - Mar, 2022 School of Information and Telecommunication Engineering, Department of Management Systems Engineering, Tokai University Apr, 2017 - Mar, 2018 東海大学 情報通信学部 非常勤講師 More Education 1 - 2016 School of Science for Open and Environmental Systems, Graduate School of Science and Technology, Keio University Committee Memberships 10 Apr, 2023 - Present ビッグデータを用いたマーケティング分析研究部会 幹事, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Apr, 2020 - Present 論文誌編集委員, 日本ソーシャルデータサイエンス学会 Apr, 2019 - Present 機関誌編集委員, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Apr, 2020 - Mar, 2023 データドリブンマーケティング研究部会 幹事, 日本オペレーションズ・リサーチ学会 Oct, 2020 - Mar, 2022 第六次長期総合計画審議会 委員(有識者), 羽村市 More Awards 13 Jul, 2023 Best Student Paper Award, 14th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (AHFE 2023) and the Affiliated Conferences 2023 令和4年度データ解析コンペティション, 奨励賞, 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2022 学会発表賞(口頭発表賞), 日本バスケットボール学会 2022 令和3年度データ解析コンペティション, 奨励賞, 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2020 ティーチングアワード, 東海大学 2020 令和元年度データ解析コンペティション, 奨励賞, 日本計算機統計学会スタディグループ部会 2018 平成29年度データ解析コンペティション,殊勲賞, 日本オペレーションズ・リサーチ学会,データサイエンスとマーケティング分析研究部会 2017 平成28年度データ解析コンペティション,敢闘賞, 日本オペレーションズ・リサーチ学会,データサイエンスとマーケティング分析研究部会 2017 第5回データビジネス創造コンテスト,入賞, 慶應義塾大学SFC研究所データビジネス創造・ラボ 2016 Best Practice Paper Award, The 17th Asia Pacific Industrial Engineering and Management Systems Conference, 2016 2015 平成27年度藤原奨学基金奨学生, 慶應義塾大学理工学研究科 2014 平成26年度藤原奨学基金奨学生, 慶應義塾大学理工学研究科 2012 学生研究奨励賞佳作, 株式会社NTTデータ数理システム 1 Papers 91 Identifying Topics in the Community Related to Women’s Fashion Magazines Using the Topic Model Emi Iwanade, Kohei Otake Social Computing and Social Media, 278-291, Jun 1, 2024 Peer-reviewedLast author Identification of Important Products in Electronics Retail Stores Using a Product-To-Product Network Jin Nakashima, Takashi Namatame, Kohei Otake Social Computing and Social Media, 313-325, Jun 1, 2024 Peer-reviewedLast author Identification of Key Factors to Improve Click-Through Rates Related to Email Akito Kumazawa, Takashi Namatame, Kohei Otake Social Computing and Social Media, 292-303, Jun 1, 2024 Peer-reviewedLast author Relationship Between Consumers’ Circumstances and Food Consumption Behavior Aina Ishikawa, Takashi Namatame, Kohei Otake Social Computing and Social Media, 347-358, Jun 1, 2024 Peer-reviewedLast author Evaluation of Location Detecting Accuracy Using Smart Watch BLE Connection Takaaki Mimura, Kohei Otake, Takashi Namatame Social Computing and Social Media, 60-71, Jun 1, 2024 Peer-reviewed More Misc. 1 特集にあたって 大竹 恒平 日本オペレーションズ・リサーチ学会機関誌, 64(11) 644-644, Nov, 2019 Presentations 113 Predicting Player Conditions Using Sensing Data in Basketball Akito Kumazawa, Shunya Imaizumi, Takeshi Koyama, Kohei Otake The 13th International Multi-Conference on Engineering and Technology Innovation 2024, Oct, 2024 Visualization of Influencer Relationships Using User Comments - A Case Study of YouTube Videos Related to Cosmetics Emi Iwanade, Kohei Otake The 13th International Multi-Conference on Engineering and Technology Innovation 2024, Oct, 2024 Proposal of a Customer Loyalty Index Considering the Variety of Purchased Products Jin Nakashima, Masaya Kondo, Kohei Otake The 13th International Multi-Conference on Engineering and Technology Innovation 2024, Oct, 2024 絵文字を用いた感性情報の推定 津村大悟, 北嶋弓月,大竹恒平, 生田目崇 日本オペレーションズ・リサーチ学会2023年春季研究発表会, Mar, 2023 The Dynamic-pricing for Used Electrical Products with Deep Neural Network Shinnosuke Terasawa, Kohei Otake, Takashi Namatame Asia Pacific Industrial Engineering & Management Systems Conference 2022, Nov 8, 2022 More Professional Memberships 6 一般社団法人電子情報通信学会 一般社団法人情報処理学会 一般社団法人人工知能学会 日本マーケティング学会 日本ソーシャルデータサイエンス学会 More Works 1 SNS上における特定のトピックに関するインフルエンサーの発見手法及び投稿の拡散パターンの特定 Aug, 2016 Research Projects 4 フィジカル空間における生体データを用いた消費者の意思決定プロセスの解明 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2024 - Mar, 2027 大竹 恒平 Examination of Consumer Behavior Model Using Social Media Information in Purchasing Action Process Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Early-Career Scientists, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2021 - Mar, 2024 Elucidation of consumer behavior process using social media information Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2017 - Mar, 2020 Otake Kohei ソーシャルメディアの情報を加味した実証分析による消費者の購買プロセスの解明 2013