Researcher List Kasumi Ban Kasumi Ban (伴 果純) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Graduate Degree Program of Applied Data Sciences, Sophia UniversityResearcher number90979535J-GLOBAL ID202301019042220990researchmap Member IDR000050025 Research Interests 20 Consumer Phycology Consumer Behavior Brand Strategy Marketing Strategy Business Strategy Japanese brand theory Japanese-style business theory Data Science by Social science Brand Management Marketing Management Consumer Behavior by SNS Digital Marketing Scent of Marketing Consumer behavior by scent and odour Marketing Mix Modeling Marketing for Return of Investment (M-ROI) Consumer Research Marketing Research public opinion survey Data Science Research Areas 5 Humanities & social sciences / Social psychology / 消費者心理学・消費者行動論 Humanities & social sciences / Business administration / ブランド戦略論及びマネジメント Humanities & social sciences / Business administration / マーケティング戦略論及びマネジメント Humanities & social sciences / Social psychology / 被服心理学 Other / Other / データサイエンス Research History 8 2023 - Present 上智大学大学院 Oct, 2022 - Present CEO / Chief of Institute, BETT Environmental Think Tanks 2017 - 2023 General Manager, AD & Marketing Company, Marketing&Communication Division 兼 Data-driven Marketing Division, 楽天グループ株式会社 2016 - 2017 General Manager, マーケティング本部 兼 CRM本部, 株式会社アダストリア 2014 - 2016 Executive Director, Strategic Service Division, APAC(Asia‐Pacific Region), Neustar MarketShare LCC More Education 3 1997 - 1999 Graduate School of Economics, Shiga University 1994 - 1997 Department of Sociology, School of Sociology, Kwansei Gakuin University 1991 - 1993 Nanzan Junior College Books and Other Publications 3 女性マーケターの眼:消費者インサイトを探す旅 日本マーケティング協会(Marketing HORIZON), Aug, 2018 データマイニングがマーケティングを変える: 経験とカンを科学する最新手法 SASインスティチュートジャパン (Role: Contributor) Apr, 2001 (ISBN: 4569615783) データマイニング手法ー営業、マーケティング、カスタマーサポートのための顧客分析 SASインスティチュートジャパン (Role: Joint translator) (Original Author(s): Array, Array) Sep, 1999 (ISBN: 4303734306) Presentations 2 ブランドマネジメントセミナー 朝日新聞社 マーケティング&ブランドマネジメント講座 朝日新聞社 Teaching Experience 10 2024 - Present Marketing Strategy by Data Science (Sophia University) 2024 - Present 演習B(Business) (上智大学大学院) 2023 - Present 応用データサイエンス特論 (上智大学大学院) 2023 - Present ブランド戦略マネジメント (上智大学大学院) 2023 - Present 導入演習 (上智大学大学院) More Professional Memberships 4 2023 - Present 日本行動計量学会 2023 - Present 日本マーケティング学会 2023 - Present 社会心理学会 2019 - Present 日本マーケティング・サイエンス学会 Industrial Property Rights 1 特許6899805 CHARACTERISTIC ESTIMATION DEVICE, CHARACTERISTIC ESTIMATION METHOD, AND CHARACTERISTIC ESTIMATION PROGRAM OR THE LIKE Social Activities 1 これからの時代に必須なデータ分析力を学ぶ Guest, Lecturer マスナビ, 職種研究セミナー, Jun, 2023 Media Coverage 1 仕事研究セミナー 宣伝会議グループ株式会社マスメディアン, マスナビ, Jun, 2023 Internet
Kasumi Ban (伴 果純) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Graduate Degree Program of Applied Data Sciences, Sophia UniversityResearcher number90979535J-GLOBAL ID202301019042220990researchmap Member IDR000050025 Research Interests 20 Consumer Phycology Consumer Behavior Brand Strategy Marketing Strategy Business Strategy Japanese brand theory Japanese-style business theory Data Science by Social science Brand Management Marketing Management Consumer Behavior by SNS Digital Marketing Scent of Marketing Consumer behavior by scent and odour Marketing Mix Modeling Marketing for Return of Investment (M-ROI) Consumer Research Marketing Research public opinion survey Data Science Research Areas 5 Humanities & social sciences / Social psychology / 消費者心理学・消費者行動論 Humanities & social sciences / Business administration / ブランド戦略論及びマネジメント Humanities & social sciences / Business administration / マーケティング戦略論及びマネジメント Humanities & social sciences / Social psychology / 被服心理学 Other / Other / データサイエンス Research History 8 2023 - Present 上智大学大学院 Oct, 2022 - Present CEO / Chief of Institute, BETT Environmental Think Tanks 2017 - 2023 General Manager, AD & Marketing Company, Marketing&Communication Division 兼 Data-driven Marketing Division, 楽天グループ株式会社 2016 - 2017 General Manager, マーケティング本部 兼 CRM本部, 株式会社アダストリア 2014 - 2016 Executive Director, Strategic Service Division, APAC(Asia‐Pacific Region), Neustar MarketShare LCC More Education 3 1997 - 1999 Graduate School of Economics, Shiga University 1994 - 1997 Department of Sociology, School of Sociology, Kwansei Gakuin University 1991 - 1993 Nanzan Junior College Books and Other Publications 3 女性マーケターの眼:消費者インサイトを探す旅 日本マーケティング協会(Marketing HORIZON), Aug, 2018 データマイニングがマーケティングを変える: 経験とカンを科学する最新手法 SASインスティチュートジャパン (Role: Contributor) Apr, 2001 (ISBN: 4569615783) データマイニング手法ー営業、マーケティング、カスタマーサポートのための顧客分析 SASインスティチュートジャパン (Role: Joint translator) (Original Author(s): Array, Array) Sep, 1999 (ISBN: 4303734306) Presentations 2 ブランドマネジメントセミナー 朝日新聞社 マーケティング&ブランドマネジメント講座 朝日新聞社 Teaching Experience 10 2024 - Present Marketing Strategy by Data Science (Sophia University) 2024 - Present 演習B(Business) (上智大学大学院) 2023 - Present 応用データサイエンス特論 (上智大学大学院) 2023 - Present ブランド戦略マネジメント (上智大学大学院) 2023 - Present 導入演習 (上智大学大学院) More Professional Memberships 4 2023 - Present 日本行動計量学会 2023 - Present 日本マーケティング学会 2023 - Present 社会心理学会 2019 - Present 日本マーケティング・サイエンス学会 Industrial Property Rights 1 特許6899805 CHARACTERISTIC ESTIMATION DEVICE, CHARACTERISTIC ESTIMATION METHOD, AND CHARACTERISTIC ESTIMATION PROGRAM OR THE LIKE Social Activities 1 これからの時代に必須なデータ分析力を学ぶ Guest, Lecturer マスナビ, 職種研究セミナー, Jun, 2023 Media Coverage 1 仕事研究セミナー 宣伝会議グループ株式会社マスメディアン, マスナビ, Jun, 2023 Internet