Curriculum Vitaes
Profile Information
- Affiliation
- Professor, Faculty of Global Studies, Department of Global Studies, Sophia University
- Degree
- 文学士(上智大学)国際学修士(上智大学)
- Researcher number
- 60286755
- researchmap Member ID
- 1000212210
(Subject of research)
Comparative Study of Democratization in Developing Countries
Research Interests
3Research Areas
1Research History
16-
Apr, 2011 - Mar, 2015
-
Apr, 2008 - Mar, 2010
-
Apr, 2007 - Mar, 2010
-
Apr, 2006 - Sep, 2006
-
Sep, 2002 - Mar, 2003
Papers
17-
Anales de Estudios Latinoamericanos, (42) 103-137, Jul, 2022 Peer-reviewedInvited
Books and Other Publications
26-
Editorial de la Sede del Pacífico, Universidad de Costa Rica, Jun, 2022
-
Iberoamerican Institute, Sophia University, Oct, 2016 (ISBN: 9784904704165)
-
Instituto Iberoamericano de la Universidad Sofía, Nov, 2014 (ISBN: 9784904704134)
-
Instituto Iberoamericano de Universidad Sofia, Jan, 2012 (ISBN: 9784904704059)
-
Sophia University Press, Mar, 2010 (ISBN: 9784324088906)
-
Instituto Iberoamericano de Universidad Sofia, Mar, 2010 (ISBN: 9784904704035)
-
Sophia University Press, Mar, 2008 (ISBN: 9784324083970)
-
Sophia University Press上智大学出版 , ぎょうせい (発売), Aug, 2007 (ISBN: 9784324082423)
-
TheJapan Institute of International Affairs, Mar, 1994
-
Iberoamerican Institute of Sophia University, Oct, 1987
Presentations
28-
Centro de Estudios Asiáticos San Marcos (CEAS), Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Peru, Apr 20, 2022 Invited
Research Projects
11-
科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2023 - Mar, 2027
-
科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2023 - Mar, 2027
-
科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2023 - Mar, 2027
-
Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (B), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2017 - Mar, 2020
-
Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (B), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2015 - Mar, 2018
Other
3-
Apr, 2004 - Mar, 2009「演習(比較政治学)1・2」では、授業時間内で十分にカバーできない個別テーマや方法論に関しては、学生の要望も聞きながら、自由参加のサブゼミを実施している。
-
Apr, 2007「比較政治学1・2」では、講義内容に関するリアクション・ペーパーを実施し、その結果についてコメントをすることで、相互のコミュニケーションと授業への参加態度の促進を図っている。目下試行段階で、今後充実させていく予定。
-
Apr, 2005大教室で講義を行う「概説国際関係論Ⅰ・Ⅱ」「比較政治学1・2」では、専用ウェブサイトを設け、学生が授業前にレジュメ・資料をダウンロードできるようにしているほか、学生への各種連絡のために活用している。これにより資料配付や板書の時間が節約され、講義の時間をより有効に活用できるようになった。