Researcher Search Results Arai Noriko Arai Noriko (新井 範子) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationProfessor, Faculty of Economics, Department of Management, Sophia UniversityDegree学士(文学)(聖心女子大学)修士(社会学)(慶應義塾大学)博士(経営学)(専修大学)Contact informationn-araisophia.ac.jpJ-GLOBAL ID200901062708680650researchmap Member ID5000039244(Subject of research) entertainment marketing Research Interests 2 purpose driven マーケティング Research Areas 3 Humanities & social sciences / Social psychology / Humanities & social sciences / Sociology / Humanities & social sciences / Commerce / Committee Memberships 6 Apr, 2019 - Present 倫理委員, 一般社団法人日本ヘルスケア協会 Apr, 2019 - Present ISO TC 321 国内委員会委員長, ISO May, 2024 - Sep, 2024 第44回新聞広告賞予備選考会委員, 日本新聞広告協会 Apr, 2020 - Mar, 2021 知的財産戦略委員, 農林水産省知的財産戦略委員 Apr, 2015 - Mar, 2019 副会長, 日本ダイレクトマーケティング学会 More Awards 2 2018 出版学術賞, 「応援される会社」の出版, 日本説得交渉学会 2006 優秀発表, ブログからレピュテーション分析の可能性を探る -Web2.0時代の新しい方法論へのトライアル-., 日本広報学会 Papers 38 大義を掲げるマーケティング 新井範子 旬刊・経理情報, 1642 3-3, Apr, 2022 InvitedLead author ダイレクトマーケティングは今何を考えるべきか ダイレクトマーケティングレビュー, vol8, Mar, 2019 Invited 日本人女性自発的海外赴任者にお け るグローバルなキャリア発達とキャリア自律の関係 細萱伸子, 新井範子, 竹内明香 日本労務学会第48回 全国 大会 研究報告論集、, 27-34, Jun 30, 2018 学歴別にみた既婚女性の就業率にたいする家庭状況の影響 竹内(野木森, 明香, 細萱伸子, 新井範子, 大内 章子 Discussion Paper Series Economic Research Society of Sophia University., ERSS J17-03,, Mar, 2018 日本人女性自発的海外赴任者 の キャリア・コンピテンシー;企業派遣者との相違に着目して 細萱伸子, 新井範子, 竹内明香 日本マネジ メ ント学会第76回全国大会予稿集, 73-77, Oct, 2017 More Misc. 2 応援される会社はいかにしてつくられるのか 新井範子 理念と経営 VOL.152, Aug, 2018 熱いファンをつくる 新井範子 商業界, 2018年6月号 12-16, Jun, 2018 Invited Books and Other Publications 15 IDGs変容する組織 新井範子, 鬼木基行, 佐藤彰, 新宅剛, 水野みち (Role: Joint author, 第1章) (株)経済法令研究会, Jun, 2023 (ISBN: 9784766834895) マーケター理子の成長記~パーパスドリブン・マーケティングを学ぶ~ Nov 1, 2020 応援される会社 新井 範子 (Role: Joint author, P14-72p190-209) 光文社, Jan, 2018 (ISBN: 9784334043322) CHANGING THE MARKET OF ICECREAM Arai Noriko DIAMOND-FRIEDMAN CO, Mar 19, 2015 (ISBN: 9784478090428) マーケティングと広告の心理学 新井 範子 (Role: Joint author, pp055-168) 朝倉書店, May, 2013 foursquareマーケティング 位置情報の賢い使い方 新井 範子 (Role: Joint author) 池田書店, Dec 1, 2011 (ISBN: 9784262174556) コンテンツがブランドを創る―文化のコミュニケーションが生む可能性 新井 範子 (Role: Joint author) 同文館出版, Sep, 2011 (ISBN: 9784495644512) デジタル武装 新井 範子 (Role: Joint author, 四次元のデザイン) 富士フィルム, Jun 3, 2011 創発するマーケティング 新井 範子 (Role: Joint author) 日経BP企画, Mar 14, 2008 (ISBN: 9784861303104) 新たなマーケティングの枠組み みんな力 新井 範子 東洋経済新報社, Jun 14, 2007 (ISBN: 9784492555859) ソーシャルメディア時代の消費や企業コミュニケーションについて Dictionary of marketing and communication Arai Noriko (Role: Joint author) Sendenkaigi, Apr, 2006 (ISBN: 4883351351) 『基本マーケティング用語辞典 新版』 新井 範子 (Role: Joint author) 白桃書房, Nov, 2004 (ISBN: 4561641467) Contents marketing Arai Noriko (Role: Joint author) Jun 30, 2004 (ISBN: 4495640011) 『事典家族』 新井 範子 (Role: Joint author) 弘文堂, Feb, 1996 (ISBN: 4335550669) 『経営心理学トピックス100』 新井 範子 (Role: Joint author) 誠信書房, Mar, 1995 (ISBN: 4414303257) 1 Presentations 36 Extraction of work-life balance satisfaction factors using topic models NORIKO ARAI Aug 31, 2024 Japan's Self-expatriates;Transnational career Comptency of Business women Overseas Ⅳ ISA Forum of Sociology porto Alegre,Brazio, Feb 28, 2021, International Sociological Association Web調査データに基づく事後層化を用いた「あおぞら・上智シニア消費指数(原系列)」の算出 日本統計学会, Sep 11, 2018, 日本統計学会連合学会 Fan-based marketing in Japan market Shift form customer service to Fan participation Sep 7, 2018 高学歴女性におけるキャリアの自律 産業組織心理学会第34回大会, Sep 1, 2018, 産業組織心理学会第34回大会 More Professional Memberships 4 日本社会心理学会 日本消費者行動研究学会 日本ダイレクトマーケティング学会 日本マネジメント学会 Research Projects 18 ダイバーシティ環境の認識が就業決定に与える影響-業界別指標の開発とその応用から 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2022 - Mar, 2025 細萱 伸子, 新井 範子, 竹内 明香 住吉会商店街活性化のとりくみ 新宿区商店街大学連携事業, 新宿区, Jul, 2023 - Mar, 2024 新井範子 グローバルキャリア段階的成長モデルの構築:SIEsのコンピテンシーと心理特性より 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2018 - Mar, 2023 細萱 伸子, 新井 範子, 竹内 明香 Potential of ICT for selling the products made by people with disabilities Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2014 - Mar, 2020 Iwai Arei 新宿区和の魅力発信 新宿区大学連携事業, 新宿区, Apr, 2019 - Mar, 2020 新井範子 More Social Activities 22 日本ヘルスケア協会理事 Others 日本ヘルスケア協会倫理委員会理事, Jul 1, 2019 - Present 経済産業省 ISO/IEC国内委員会委員長 Others 国際標準化機関ISOのECサイトの国際標準化委員会委員長, Apr 1, 2019 - Present energy think together Others Jul 1, 1998 - Present 次元融合時代のマーケティングを考える Lecturer 日本小売業協会, Jun 6, 2022 SNSマーケティングにおけるインフルエンサー Official expert 朝日新聞, アエラ, Apr 25, 2022 More Media Coverage 1 IDGsで実現する持続可能な未来 個人の内面的成長と企業の発展に生かすには 朝日新聞, 朝日新聞SDGs ACTION!, Jun, 2024 Other 13 エネルギー政策にゲー... Dec, 2017 - Dec, 2017 エネルギー政策にゲームの力を利用する 月刊「エネルギーレビュー」 (No title) Dec, 2017 - Dec, 2017 エネルギー政策にゲームの力を利用する 月刊「エネルギーレビュー」 行動継続のためにゲー... Jun, 2017 - Jun, 2017 行動継続のためにゲーム感覚を取り入れる フォーラムエネルギーを考える「私はこう思う」 (No title) Jun, 2017 - Jun, 2017 行動継続のためにゲーム感覚を取り入れる フォーラムエネルギーを考える「私はこう思う」 デマンドレスポンスの... Mar, 2015 - Mar, 2015 デマンドレスポンスの反応における消費者意識について けいはんなエコシティ次世代エネルギー・社会システム実証プロジェクト More
Arai Noriko (新井 範子) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationProfessor, Faculty of Economics, Department of Management, Sophia UniversityDegree学士(文学)(聖心女子大学)修士(社会学)(慶應義塾大学)博士(経営学)(専修大学)Contact informationn-araisophia.ac.jpJ-GLOBAL ID200901062708680650researchmap Member ID5000039244(Subject of research) entertainment marketing Research Interests 2 purpose driven マーケティング Research Areas 3 Humanities & social sciences / Social psychology / Humanities & social sciences / Sociology / Humanities & social sciences / Commerce / Committee Memberships 6 Apr, 2019 - Present 倫理委員, 一般社団法人日本ヘルスケア協会 Apr, 2019 - Present ISO TC 321 国内委員会委員長, ISO May, 2024 - Sep, 2024 第44回新聞広告賞予備選考会委員, 日本新聞広告協会 Apr, 2020 - Mar, 2021 知的財産戦略委員, 農林水産省知的財産戦略委員 Apr, 2015 - Mar, 2019 副会長, 日本ダイレクトマーケティング学会 More Awards 2 2018 出版学術賞, 「応援される会社」の出版, 日本説得交渉学会 2006 優秀発表, ブログからレピュテーション分析の可能性を探る -Web2.0時代の新しい方法論へのトライアル-., 日本広報学会 Papers 38 大義を掲げるマーケティング 新井範子 旬刊・経理情報, 1642 3-3, Apr, 2022 InvitedLead author ダイレクトマーケティングは今何を考えるべきか ダイレクトマーケティングレビュー, vol8, Mar, 2019 Invited 日本人女性自発的海外赴任者にお け るグローバルなキャリア発達とキャリア自律の関係 細萱伸子, 新井範子, 竹内明香 日本労務学会第48回 全国 大会 研究報告論集、, 27-34, Jun 30, 2018 学歴別にみた既婚女性の就業率にたいする家庭状況の影響 竹内(野木森, 明香, 細萱伸子, 新井範子, 大内 章子 Discussion Paper Series Economic Research Society of Sophia University., ERSS J17-03,, Mar, 2018 日本人女性自発的海外赴任者 の キャリア・コンピテンシー;企業派遣者との相違に着目して 細萱伸子, 新井範子, 竹内明香 日本マネジ メ ント学会第76回全国大会予稿集, 73-77, Oct, 2017 More Misc. 2 応援される会社はいかにしてつくられるのか 新井範子 理念と経営 VOL.152, Aug, 2018 熱いファンをつくる 新井範子 商業界, 2018年6月号 12-16, Jun, 2018 Invited Books and Other Publications 15 IDGs変容する組織 新井範子, 鬼木基行, 佐藤彰, 新宅剛, 水野みち (Role: Joint author, 第1章) (株)経済法令研究会, Jun, 2023 (ISBN: 9784766834895) マーケター理子の成長記~パーパスドリブン・マーケティングを学ぶ~ Nov 1, 2020 応援される会社 新井 範子 (Role: Joint author, P14-72p190-209) 光文社, Jan, 2018 (ISBN: 9784334043322) CHANGING THE MARKET OF ICECREAM Arai Noriko DIAMOND-FRIEDMAN CO, Mar 19, 2015 (ISBN: 9784478090428) マーケティングと広告の心理学 新井 範子 (Role: Joint author, pp055-168) 朝倉書店, May, 2013 foursquareマーケティング 位置情報の賢い使い方 新井 範子 (Role: Joint author) 池田書店, Dec 1, 2011 (ISBN: 9784262174556) コンテンツがブランドを創る―文化のコミュニケーションが生む可能性 新井 範子 (Role: Joint author) 同文館出版, Sep, 2011 (ISBN: 9784495644512) デジタル武装 新井 範子 (Role: Joint author, 四次元のデザイン) 富士フィルム, Jun 3, 2011 創発するマーケティング 新井 範子 (Role: Joint author) 日経BP企画, Mar 14, 2008 (ISBN: 9784861303104) 新たなマーケティングの枠組み みんな力 新井 範子 東洋経済新報社, Jun 14, 2007 (ISBN: 9784492555859) ソーシャルメディア時代の消費や企業コミュニケーションについて Dictionary of marketing and communication Arai Noriko (Role: Joint author) Sendenkaigi, Apr, 2006 (ISBN: 4883351351) 『基本マーケティング用語辞典 新版』 新井 範子 (Role: Joint author) 白桃書房, Nov, 2004 (ISBN: 4561641467) Contents marketing Arai Noriko (Role: Joint author) Jun 30, 2004 (ISBN: 4495640011) 『事典家族』 新井 範子 (Role: Joint author) 弘文堂, Feb, 1996 (ISBN: 4335550669) 『経営心理学トピックス100』 新井 範子 (Role: Joint author) 誠信書房, Mar, 1995 (ISBN: 4414303257) 1 Presentations 36 Extraction of work-life balance satisfaction factors using topic models NORIKO ARAI Aug 31, 2024 Japan's Self-expatriates;Transnational career Comptency of Business women Overseas Ⅳ ISA Forum of Sociology porto Alegre,Brazio, Feb 28, 2021, International Sociological Association Web調査データに基づく事後層化を用いた「あおぞら・上智シニア消費指数(原系列)」の算出 日本統計学会, Sep 11, 2018, 日本統計学会連合学会 Fan-based marketing in Japan market Shift form customer service to Fan participation Sep 7, 2018 高学歴女性におけるキャリアの自律 産業組織心理学会第34回大会, Sep 1, 2018, 産業組織心理学会第34回大会 More Professional Memberships 4 日本社会心理学会 日本消費者行動研究学会 日本ダイレクトマーケティング学会 日本マネジメント学会 Research Projects 18 ダイバーシティ環境の認識が就業決定に与える影響-業界別指標の開発とその応用から 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2022 - Mar, 2025 細萱 伸子, 新井 範子, 竹内 明香 住吉会商店街活性化のとりくみ 新宿区商店街大学連携事業, 新宿区, Jul, 2023 - Mar, 2024 新井範子 グローバルキャリア段階的成長モデルの構築:SIEsのコンピテンシーと心理特性より 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2018 - Mar, 2023 細萱 伸子, 新井 範子, 竹内 明香 Potential of ICT for selling the products made by people with disabilities Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2014 - Mar, 2020 Iwai Arei 新宿区和の魅力発信 新宿区大学連携事業, 新宿区, Apr, 2019 - Mar, 2020 新井範子 More Social Activities 22 日本ヘルスケア協会理事 Others 日本ヘルスケア協会倫理委員会理事, Jul 1, 2019 - Present 経済産業省 ISO/IEC国内委員会委員長 Others 国際標準化機関ISOのECサイトの国際標準化委員会委員長, Apr 1, 2019 - Present energy think together Others Jul 1, 1998 - Present 次元融合時代のマーケティングを考える Lecturer 日本小売業協会, Jun 6, 2022 SNSマーケティングにおけるインフルエンサー Official expert 朝日新聞, アエラ, Apr 25, 2022 More Media Coverage 1 IDGsで実現する持続可能な未来 個人の内面的成長と企業の発展に生かすには 朝日新聞, 朝日新聞SDGs ACTION!, Jun, 2024 Other 13 エネルギー政策にゲー... Dec, 2017 - Dec, 2017 エネルギー政策にゲームの力を利用する 月刊「エネルギーレビュー」 (No title) Dec, 2017 - Dec, 2017 エネルギー政策にゲームの力を利用する 月刊「エネルギーレビュー」 行動継続のためにゲー... Jun, 2017 - Jun, 2017 行動継続のためにゲーム感覚を取り入れる フォーラムエネルギーを考える「私はこう思う」 (No title) Jun, 2017 - Jun, 2017 行動継続のためにゲーム感覚を取り入れる フォーラムエネルギーを考える「私はこう思う」 デマンドレスポンスの... Mar, 2015 - Mar, 2015 デマンドレスポンスの反応における消費者意識について けいはんなエコシティ次世代エネルギー・社会システム実証プロジェクト More