Curriculum Vitaes
Profile Information
- Affiliation
- Assistant Professor, Faculty of Human Sciences Department of Nursing, Sophia University
- Degree
- Master(Mar, 2015, Jichi Medical University)Docter(Mar, 2024, St. Luke's International University)
- J-GLOBAL ID
- 201701017196366904
- researchmap Member ID
- B000275385
Research Areas
1Research History
2-
Apr, 2022 - Present
-
Apr, 2017 - Mar, 2019
Education
2-
Apr, 2019 - Mar, 2024
-
Apr, 2013 - Mar, 2015
Papers
3-
BMJ Open, 11(12), Dec, 2021 Peer-reviewed
-
Nursing open, 9(6) 2572-2585, Jul 13, 2021 Peer-reviewedAIM: We conducted a scoping review of nursing ethics education to examine educational formats that go beyond traditional lectures. DESIGN: This study was a scoping review. METHODS: We used seven databases and relevant search terms, including nursing ethics, morals, values, nursing students and nursing ethics education. RESULTS: Of 5,190 papers, 14 quasi-experimental studies met the inclusion criteria. All papers examined practices and self-study added to traditional lecture styles (i.e. the control group). Five practices emerged as follows: combined web (i.e. Internet) and lecture, web-based self-study, simulation, group learning and analysing ethical issues. The purpose, method and evaluation method differed based on the country in which the study was conducted. These educational interventions yielded significant differences in knowledge and in nursing students' critical thinking and ethical sensitivity postintervention. Multi-faceted ethics education will lay the foundation for effective practical training and practice.
Misc.
6-
小児看護, 45(11) 1334-1339, Nov, 2022
-
小児看護, 44(8) 1014-1021, Jul, 2021
Books and Other Publications
6Presentations
24-
自治医科大学看護学ジャーナル, Mar, 2015, 自治医科大学看護学部公立小学校2校より依頼を受けて,小学5・6年生67名を対象とした健康教育を行った。この2校では児童に対して同一内容の生活習慣に関するアンケートを実施しておりその結果,就寝時刻が遅いことなど生活リズムの乱れが見えてきた。健康教育は,講義形式と自己の生活の振り返りと目標設定の機会を設ける構成とした。児童の学習目標を,心身ともに健康に成長していくための望ましい生活習慣について児童が考え理解することができるとし,教育計画を立案しパワーポイントを用いて講義を行った。健康教育後は,生活習慣に関する知識の習得につながり,生活リズムの改善に至った。看護職と小学校教諭が,健康教育のテーマやねらいを共有し,健康に関する専門的知識の基盤をもつ看護職が,学校教育関係者とは異なる立場から健康教育を行うことよって,児童の健康に対する興味・関心や態度に変化を与え,知識の習得および生活リズムの改善につながったと考えられる。(著者抄録)
Teaching Experience
8-
Apr, 2024 - Present看護研究方法ⅠA (上智大学)
-
Apr, 2022 - PresentNURSING RESEARCH FOR GRADUATION (Sophia University)
-
Apr, 2022 - Presentchild health (Sophia University)
-
Apr, 2022 - Presenttotal (Sophia University)
-
Apr, 2022 - Presentchild (Sophia University)
Professional Memberships
8-
Apr, 2025 - Present
-
May, 2023 - Present
-
May, 2022 - Present
-
- Present
-
- Present
Research Projects
6-
科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2025 - Mar, 2030
-
科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2024 - Mar, 2029
-
科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2023 - Mar, 2027
-
科学研究費助成事業 研究活動スタート支援, 日本学術振興会, Aug, 2022 - Mar, 2024
-
Grants-in-Aid for Scientific Research, Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2018 - Mar, 2021