Faculty of Theology Department of Theology

Kawanaka Hitoshi

  (川中 仁)

Profile Information

Affiliation
Professor (Dean), Faculty of Theology, Department of Theology, Sophia University
(Concurrent)Dean of the Faculty of Theology
(Concurrent)Chairperson of the Department of Theology
Degree
Master of Theology(Sophia University)
神学士(上智大学)
修士(神学)(上智大学)
Doctor of Theology(Philos.-Theol. Hochschule St.Georgen)
神学博士(ザンクトゲオルゲン哲学神学大学)

Contact information
PHKSJaol.com
Researcher number
60407343
J-GLOBAL ID
200901045745895982
researchmap Member ID
5000102678

(Subject of research)
The Spiritual Exercises of Ignatius Loyola
The spirituality of the Soceity of Jesus
Fundamentaltheologie


Research History

 1

Papers

 23

Books and Other Publications

 30
  • (Role: Editor, pp. 1-5: まえがき)
    リトン, Oct 16, 2023 (ISBN: 9784863760974)
  • (Role: Sole translator) (Original Author(s): Array)
    Jul 31, 2023 (ISBN: 9784764267602)
  • 廣石望, 前川裕, 川中仁 (Role: Editor, pp. 1-5: まえがき; pp. 159-212: 神の救いのわざの「しるし」としての奇跡)
    リトン, Oct 3, 2022 (ISBN: 9784863760929)
  • 川中 仁 (Role: Joint author, 『霊操[暫定訳]』(2020)について、pp. 5-27)
    イエズス会霊性センター「せせらぎ」, May 20, 2022
  • 川中 仁 (Role: Joint author, 「わたしは主を見ました」、p. 7)
    オリエンス宗教研究所, Apr 17, 2022

Presentations

 25

Social Activities

 4

Other

 42
  • Nov, 2014 - Nov, 2014
    「ソフィアの視点 イエスのまなざし」、「上智大学通信」第394号、p. 2。 2014
  • Nov, 2014 - Nov, 2014
    「ソフィアの視点 イエスのまなざし」、「上智大学通信」第394号、p. 2。 2014
  • Apr, 2009
    神学部神学科一年生との担任面接、神学部一年生合宿の実施
  • Jan, 2008
    The lecture attempts first of all to confirm the fundamental characteristics of Jesuit Pedagogy as presented in two recent documents dealing with the subject, namely, The Characteristics of Jesuit Education (1986), and Ignatian Pedagogy. A Practical Approach (1993), and second, it seeks to attain an overview of the theory of “Co-Active Coaching,” and to tackle the issue of the role expected of teachers in Jesuit pedagogy.
  • Apr, 2004
    初年次に履修の義務づけられている必修人間学を担当し、受講者一人ひとりの授業への積極的参加を実現するため、授業のコンセプトと具体的な方法を詳細に説明したうえで、①プレゼンテーション②グループディスカッション③リアクションペーパーの三本柱で構成される学生参加型の授業運営をしている。