Researcher Search Results Sugitani Yoko Sugitani Yoko (杉谷 陽子) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Faculty of Economics, Department of Management, Sophia UniversityDegreeMaster (Social Sciences)(Mar, 2004, Hitotsubashi University)Ph.D. (Social Sciences)(Mar, 2008, Hitotsubashi University)J-GLOBAL ID200901093288587597researchmap Member ID6000011100External linkhttp://pweb.sophia.ac.jp/sugitani/english.htmlDr. Yoko Sugitani is a professor of consumer psychology at Sophia University. She got her Ph.D. (Social Science) from Hitotsubashi University in 2008 and joined the Faculty of Economics, Sophia University. Research Interests 4 Social Psychology Consumer psychology Consumer behavior brand management Research Areas 2 Humanities & social sciences / Social psychology / Humanities & social sciences / Commerce / Education 3 Apr, 2004 - Mar, 2008 Graduate School, Division of Sociology, Hitotsubashi University Apr, 2002 - Mar, 2004 Graduate School, Division of Sociology, Hitotsubashi University Apr, 1998 - Mar, 2002 Faculty of Commerce, Keio University Committee Memberships 14 Sep, 2024 - Present Judge for the Japan Branding Awards 2024, Interbrand Apr, 2023 - Present Senior editor, Japan Marketing Journal, Japan Marketing Association Apr, 2023 - Present 常任理事, 日本マーケティング学会 2021 - Present Board member, Japan Society for Marketing and Distribution 2020 - Present Board member, Japanese Association for Consumer Studies More Awards 7 Oct, 2021 Jun Yoshida Hideo Award, Yoshida Hideo Memorial Foundation Yoko Sugitani, Taku Togawa, Minoru Karasawa Oct, 2018 マーケティングジャーナル・ヤングスカラー賞, 日本マーケティング学会 杉谷 陽子 Nov, 2016 the Encouragement Award of Japan Association for Consumer Studies, Japan association for consumer studies Yoko Sugitani Oct, 2016 the Young Scholar Award of Japan Marketing Academy, Japan Marketing Academy Yoko Sugitani May, 2007 平成19年度産業組織心理学会研究支援 More Papers 18 How do consumers evaluate companies with sustainable marketing? The moderating role of moral foundations Yoko Sugitani, Minoru Karasawa 27(1-2) 3-18, Sep, 2024 Peer-reviewedLead authorCorresponding author Looks Far Beyond My Reach: The Zoom Effect in Product Videos Influences Luxury Perception and Purchase Intention Taku Togawa, Yoko Sugitani Journal of Consumer Psychology, Sep 9, 2021 Peer-reviewed From Affect to Action: How Pleasure Shapes Everyday Decisions in Japan and the U.S. Quoidbach, Jordi, Yoko Sugitani, James Gross, Maxime Taquet, Satoshi Akutsu Motivation and Emotion, 43 948-955, Jul, 2019 Peer-reviewed ブランド研究の現状と課題 久保田進彦, 阿久津聡, 余田拓郎, 杉谷陽子 マーケティングジャーナル, 39(1) 61-74, Jun 28, 2019 Invited The Effect of Self- and Public-Based Evaluations on Brand Purchasing: The Interplay of Independent and Interdependent Self-Construal Yoko Sugitani Journal of International Consumer Marketing, 30(4) 235-243, Aug 8, 2018 Peer-reviewedLead authorCorresponding author More Misc. 7 BXによって変わるもの、変わらないもの 杉谷陽子 博報堂The Central Dot Magazine, Sep, 2022 InvitedLead author 書評「eクチコミと消費者行動:情報取得・製品評価プロセスにおけるeクチコミの多様な影響」 杉谷 陽子 消費者行動研究, Mar, 2022 InvitedLead author Cognitive Order Theory; the effect of zoom-in/zoom-out perception and advertising Yoko Sugitani, Taku Togawa, Minoru Karasawa Yoshida Hideo Memorial Foundation Report, 69-84, Mar, 2021 Lead author 対面とオンラインの長所・短所を知り上手に組み合わせればいい 杉谷陽子 RMS Message:リモート時代の職場の信頼, 60, Nov, 2020 どちらが『伝わる』? ―― 対面vsオンライン・コミュニケーション 杉谷陽子 LEADERS, 9, Oct, 2020 Lead author More Books and Other Publications 17 Brand Strategy in the Digital Age (Role: Contributor) Nov, 2023 (ISBN: 9784641166226) 「持続可能性」の言説分析 : 知識社会学の視点を中心として 山田, 肖子, 仁平, 典宏, 大賀, 哲, 中藤, 哲也, 唐沢, 穣, 杉谷, 陽子, 柳田, 航一, 松浦, 良充, 久木田, 水生 (Role: Joint author, pp. 81-97) 東信堂, Jun, 2023 (ISBN: 9784798918303) マーケティングの力: 最重要概念・理論枠組み集 恩藏直人, 坂下玄哲 (Role: Contributor, ブランドアタッチメント; ソーシャル・ネットワーキング・サービス(pp.148-150; pp. 194-196)) 有斐閣, May 9, 2023 (ISBN: 4641166137) 消費者行動の心理学: 消費者と企業のよりよい関係性 (産業・組織心理学講座 第5巻) 永野 光朗, 杉本 徹雄, 花尾 由香里, 新井 範子, 上市 秀雄, 田中 知恵, 鎌田 晶子, 前田 洋光, 杉谷 陽子, 池内 裕美, 竹村 和久, 西原 彰宏, 金井 篤子 (Role: Contributor) 北大路書房, Oct 3, 2019 (ISBN: 4762830828) 産業と組織の心理学 (ライブラリ心理学を学ぶ) 池田 浩, 服部泰宏, 柳澤さおり, 吉原克枝, 森永雄太菊地, 藤村まこと, 田原直美, 池田 浩, 三沢 良, 杉谷陽子 (Role: Contributor, 201-225) サイエンス社, Nov 1, 2017 (ISBN: 4781914101) More Presentations 68 Soft-colored harmony: Interdependent self-construal enhances preference for low-saturation colors. Yoko Sugitani, Taku Togawa Sep 6, 2024 『持続可能性』の概念と道徳基盤:持続可能な開発目標(SDGs)に対する潜在的態度の検討 杉谷陽子, 唐沢穣 日本社会心理学会第65回大会, Sep 1, 2024 How Social Exclusion Hinders Sustainable Fashion Consumption: Moderating Role of Interdependent Self-construal Yoko Sugitani, Taku Togawa 2024 Global Fashion Management Conference, Jul 12, 2024 集団からの排除が向社会的購買行動に及ぼす影響:集団成員性と集団規範の調整効果 杉谷陽子, 外川拓 第74回日本商業学会全国大会, May 26, 2024 課題の特性と文化差がAI忌避傾向(AI aversion)に与える影響 杉谷陽子, 外川拓, 元木康介 第68回消費者行動研究コンファレンス, May 19, 2024 AIと消費者行動 綿貫 真也, 土方 嘉徳, 石井 裕明, 杉谷陽子 第68回消費者行動研究コンファレンス, May 18, 2024 Brand strategy in the digital age Jan 30, 2024 デジタル時代に「ブランド」と「ブランド戦略」はどう変わるか? 杉谷 陽子, 青木 幸弘, 菅野 佐織, 久保田 進彦, 高田 敦史, 田中 洋, 外川 拓 日本マーケティング学会ブランド&コミュニケーション研究会, Jan 28, 2024 The Effect of Social Inclusion on Prosocial Consumer Behavior Yoko Sugitani, Taku Togawa Japan Association for Marketing and Distribution, May 28, 2023 価値共創時代の新しいブランド経営を推進するBX(ブランド・トランスフォーメーション) 宮澤 正憲, 水越 康介, 杉谷 陽子 日本マーケティング学会カンファレンス, Oct 16, 2022 Social Behavior is Sustainable Behavior: How Social Inclusion Enhances Conscious Consumption Yoko Sugitani, Taku Togawa 2022 AMA Summer Academic Conference, Aug 12, 2022 SDGsへの取り組みが企業評価に与える影響:個人の道徳基盤との関連性 杉谷陽子, 唐沢穣 第72回日本商業学会全国研究大会, May 27, 2022 ブランド選択における自己vs.他者 ー 態度と行動意図の乖離について 杉谷陽子 日本マーケティング学会コンファレンス, Oct 17, 2021 企業ブランディングとしてのSDGs関連活動が消費者の認知・行動に及ぼす影響:社会心理学的な実証研究に向けて 唐沢穣, 杉谷陽子 第73回教育社会学会, Sep 12, 2021 Invited What do we pursue by brand purchasing: abstract mindset leads consumers value self-brand connection Yoko Sugitani, Taku Togawa Japan Society of Marketing and Distribution, May 30, 2021 認知順序理論(Cognitive Order Theory):ズームイン/ズームアウト型言語と認知的選好 杉谷陽子, 外川拓, 唐沢穣 日本社会心理学会第61回大会, Nov, 2020 I won't listen to you because you are like me: The "backfire effect" in human-robot interactions. Hector Gonzalez Jimenez, Taku Togawa, Yoko Sugitani AIRSI2020 International Conference, Sep 3, 2020 Cognitive Order Theory: "Zoom-in" vs. "Zoom-out" Cognitions Affect Preference for Visual Information. Yoko Sugitani, Taku Togawa, Minoru Karasawa Society for Consumer Psychology, Mar 6, 2020 The Effect of Social Exclusion on Attitudes Toward Ingroup and Outgroup Brands: The Role of Affiliation Motive and Self-Construal Yoko Sugitani, Fu Tian Association for Consumer Research, Oct 18, 2019 Centrality of Self-based Evaluation in Attitude: Effects of Construal-level and Self-consciousness Sugitani Yoko American Psychological Association meeting, Aug 10, 2019 Abstract Mindsets Lead Consumers to Value Self-based Evaluation in Purchase Decision Making Sugitani Yoko International Convention of Psychological Science, Mar 9, 2019 社会的孤立がブランドの購買意図に与える影響:日米伊の3カ国比較 杉谷 陽子 第57回日本消費者行動研究コンファレンス, Oct 28, 2018 The Interactive Moderating Role of Self-Esteem and Independent Self-Construal on Brand Evaluations: A Cross-National Study. Sugitani, Yoko, Riccardo Rialti Global Marketing Conference, Jul 26, 2018 Psychological Distance and Gender of Endorsers in Advertising: Moderating Effect of Self-relevance Yoko Sugitani, Taku Togawa European Congress of Psychology, Jul 13, 2017 Self-based and Public-based Evaluations in Global Brand Building: A Comparison between Independent and Interdependent Cultures Global Fashion Management Conference, Jul 7, 2017 The Impact of Brand Attachment and Social-oriented Evaluation on Brand Attitude Formation: A Cross-cultural Comparison of the United States and Japan SCP-JACS Collaborative Conference, May 19, 2017 The Role of Personal Judgment and Public Reputation in Attitudinal Confidence: A Comparison Between Westerners and East Asians Yoko Sugitani The 23rd Congress of the International Association for Cross-Cultural Psychology, Aug, 2016 The Role of Self-based and Public-based Evaluation on Forming Attitudes toward Luxury and Non-luxury Brands. Yoko Sugitani Global Marketing Conference, Jul, 2016 Factors predicting the intention of 'shares' on SNS: Exploring the effects of article readers' sympathy and self-relevance Hiroko Suzuki, Yoko Sugitani, Isamu Watanabe The 31st International Congress of Psychology, Jul, 2016 Text analysis of factors related to the extent of interest in articles Hiroko Suzuki, Yoko Sugitani, Isamu Watanabe The 38th ISMS Marketing Science Conference, Jun, 2016 ブランド態度形成における自己および他者の感情の役割 杉谷陽子 第51回消費者行動研究学会コンファレンス, Nov, 2015 Role of Self-judgment and Public Reputation in Brand Attitude Formation :Exploring Cultural and Cognitive Style Differences, Proceedings of 2015 International Conference of Asian Marketing Associations International Conference of Asian Marketing Associations, Oct, 2015 ブランド態度の形成において周囲の評判はどれくらい重要か?:自己ベース評価と他者ベース評価の役割 杉谷陽子 第49回消費者行動研究コンファレンス, Nov, 2014 A Brand Attitude Comparison between East Asians and Westerners: Exploring the Role of Emotion and Cognition on Attitude Formation. Yoko Sugitani Global Marketing Conference, Jul, 2014 集団的選好の形成過程と満足感:集団討議による購買意思決定の研究 第54回日本社会心理学会大会, Nov 3, 2013 集団討議が商品の認知的/感情的評価に与える影響 第47回消費者行動研究コンファレンス, Oct 26, 2013 SNS上のリスク情報の認知に関する研究:オンライン・ディスカッションの効果について 第29回産業・組織心理学会大会, Sep, 2013 Direct experience and emotional attachment to brands: Protecting brands from the negative word of mouth opinion of Japanese consumers. Yoko Sugitani 2013 Academy of Marketing Science 16th Biennial World Marketing Congress, Jul, 2013, World Marketing Congress ブランド構築における消費者の感情の役割について 第109回産業・組織心理学会 部門別研究会, May, 2013 Invited 新規ブランド構築における消費者間コミュニケーションの効果 第3回日本商業学会全国研究報告会, Dec, 2012 Invited 好意的態度はどのように導かれるか?:新規ブランド構築における認知と感情の役割 第53回日本社会心理学会大会, Nov, 2012 SNS上のリスク情報の認知:facebook, twitter, yahoo!知恵袋の比較 第28回産業組織心理学会大会, Sep, 2012 ブランド態度における感情的評価の役割:悪い口コミによる態度変容プロセスに着目して 杉谷 陽子 第44回消費者行動研究コンファレンス, Jun 3, 2012, 日本消費者行動研究学会 悪い口コミに負けないブランドとは?:ブランド態度における「愛着感」の重要性 杉谷 陽子 第43回消費者行動研究コンファレンス, Nov 6, 2011, 日本消費者行動研究学会 悪い口コミの説得効果の検討:ブランド態度における感情と認知 杉谷 陽子 第52回日本社会心理学会, Sep 19, 2011, 社会心理学会 不祥事対応における広報戦略の検討:既存のケースに関する消費者認知の分析 杉谷 陽子, 寺本佳苗 組織学会研究発表大会, Jun 4, 2011, 組織学会 ライン拡張のフィードバック効果についての研究:ブランドの差別性とロングセラー認知に着目して(2) 杉谷 陽子, 坂下玄哲, 杉本徹雄, 高見健治 第41回消費者行動研究コンファレンス, Nov, 2010, 消費者行動研究学会 広告における社会貢献アピールの効果:ブランドイメージと購買意図の分析 杉谷 陽子, 尾崎由佳 第51回日本社会心理学会大会, Sep, 2010, 日本社会心理学会 広告における社会貢献アピールの効果:自己意識が購買意図にもたらす影響 杉谷 陽子, 尾崎由佳 第51回日本社会心理学会大会, Sep, 2010, 日本社会心理学会 The effects of negative opinion by Word of Mouth on the evaluation of the brand; Exploring the structure of consumers’ attitude. SUGITANI YOKO 118th Annual convention of American Psychological Association, Aug, 2010 12» Professional Memberships 8 日本心理学会 Associations for Consumer Research the Academy of Marketing Science Society for Consumer Psychology 日本社会心理学会 More Research Projects 10 感覚マーケティングによる健康的な食行動促進の体系的研究 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2024 - Mar, 2028 朴 宰佑, 外川 拓, 杉谷 陽子, 石井 裕明, 元木 康介 The effect of environmental awareness on consumer behavior 上智大学, Aug, 2023 - Mar, 2026 Effects of language grammatical structure on consumers' cognitive style and advertising evaluation Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2022 - Mar, 2026 Yoko Sugitani, Taku Togawa, Minoru Karasawa Research on psychological benefits of brand attachment Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2017 - Mar, 2022 Yoko Sugitani Zoom-in/zoom-out cognition and attitude toward advertising Research grant, Yoshida Hideo Memorial Foundation, Apr, 2019 - Mar, 2021 Yoko Sugitani, Taku Togawa, Minoru Karasawa More Academic Activities 3 Guest editor for the Italian Journal of Marketing Planning, Management, etc., Review, evaluation Italian Journal of Marketing, Feb, 2024 - Present External assessor for promotion at Curtain University Review, evaluation Curtain University, Aug, 2023 External examiner for PhD thesis at Bond University Review, evaluation Bond University, Apr 22, 2022 - Jun 22, 2022 Social Activities 20 消費者行動の変化とブランド戦略 Lecturer 株式会社竹中工務店, Jul 24, 2024 ブランド戦略 Lecturer 株式会社エコノミクスデザイン, The Night School, Jun 6, 2024 - Jul 18, 2024 自分らしさを訴求するブランド戦略 Guest 日本経済団体連合会 消費者政策委員会企画部会, May 23, 2024 『デジタル時代のブランド戦略』出版記念セミナー Guest 日本マーケティング協会, Jan 30, 2024 Japan Branding Awards共創ワークショップ Panelist 株式会社インターブランドジャパン, Jan 26, 2024 More Media Coverage 8 デジタル時代の「新・ブランド論」【第2回】 デジタル時代のブランドを掘り下げていく「手がかり」とは 博報堂DYホールディングス, 博報堂ウェブマガジンThe Central Dot Magazine, Jul, 2024 Internet 自分らしさを訴求するブランド戦略ー消費者行動の変化について聴く 一般社団法人日本経済団体連合会, 週刊経団連タイムス, Jun 27, 2024 Internet デジタル時代の「新・ブランド論」【第1回】なぜ今「ブランド論」なのか? ─新進気鋭のアカデミアとともに構築する新プロジェクト発足 博報堂DYホールディングス, 博報堂ウェブマガジンThe Central Dot Magazine, Jun 21, 2024 Internet 価値共創時代の新しいブランド経営を推進するBX(ブランド・トランスフォーメーション)──「マーケティングカンファレンス2022」登壇レポート 博報堂, The Central Dot Managize, Jan, 2023 Internet 「自己」と「他者」の評価がどのように影響する? SNS時代のブランドコミュニケーション 株式会社宣伝会議, 宣伝会議, Dec, 2022 Newspaper, magazine More
Sugitani Yoko (杉谷 陽子) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Faculty of Economics, Department of Management, Sophia UniversityDegreeMaster (Social Sciences)(Mar, 2004, Hitotsubashi University)Ph.D. (Social Sciences)(Mar, 2008, Hitotsubashi University)J-GLOBAL ID200901093288587597researchmap Member ID6000011100External linkhttp://pweb.sophia.ac.jp/sugitani/english.htmlDr. Yoko Sugitani is a professor of consumer psychology at Sophia University. She got her Ph.D. (Social Science) from Hitotsubashi University in 2008 and joined the Faculty of Economics, Sophia University. Research Interests 4 Social Psychology Consumer psychology Consumer behavior brand management Research Areas 2 Humanities & social sciences / Social psychology / Humanities & social sciences / Commerce / Education 3 Apr, 2004 - Mar, 2008 Graduate School, Division of Sociology, Hitotsubashi University Apr, 2002 - Mar, 2004 Graduate School, Division of Sociology, Hitotsubashi University Apr, 1998 - Mar, 2002 Faculty of Commerce, Keio University Committee Memberships 14 Sep, 2024 - Present Judge for the Japan Branding Awards 2024, Interbrand Apr, 2023 - Present Senior editor, Japan Marketing Journal, Japan Marketing Association Apr, 2023 - Present 常任理事, 日本マーケティング学会 2021 - Present Board member, Japan Society for Marketing and Distribution 2020 - Present Board member, Japanese Association for Consumer Studies More Awards 7 Oct, 2021 Jun Yoshida Hideo Award, Yoshida Hideo Memorial Foundation Yoko Sugitani, Taku Togawa, Minoru Karasawa Oct, 2018 マーケティングジャーナル・ヤングスカラー賞, 日本マーケティング学会 杉谷 陽子 Nov, 2016 the Encouragement Award of Japan Association for Consumer Studies, Japan association for consumer studies Yoko Sugitani Oct, 2016 the Young Scholar Award of Japan Marketing Academy, Japan Marketing Academy Yoko Sugitani May, 2007 平成19年度産業組織心理学会研究支援 More Papers 18 How do consumers evaluate companies with sustainable marketing? The moderating role of moral foundations Yoko Sugitani, Minoru Karasawa 27(1-2) 3-18, Sep, 2024 Peer-reviewedLead authorCorresponding author Looks Far Beyond My Reach: The Zoom Effect in Product Videos Influences Luxury Perception and Purchase Intention Taku Togawa, Yoko Sugitani Journal of Consumer Psychology, Sep 9, 2021 Peer-reviewed From Affect to Action: How Pleasure Shapes Everyday Decisions in Japan and the U.S. Quoidbach, Jordi, Yoko Sugitani, James Gross, Maxime Taquet, Satoshi Akutsu Motivation and Emotion, 43 948-955, Jul, 2019 Peer-reviewed ブランド研究の現状と課題 久保田進彦, 阿久津聡, 余田拓郎, 杉谷陽子 マーケティングジャーナル, 39(1) 61-74, Jun 28, 2019 Invited The Effect of Self- and Public-Based Evaluations on Brand Purchasing: The Interplay of Independent and Interdependent Self-Construal Yoko Sugitani Journal of International Consumer Marketing, 30(4) 235-243, Aug 8, 2018 Peer-reviewedLead authorCorresponding author More Misc. 7 BXによって変わるもの、変わらないもの 杉谷陽子 博報堂The Central Dot Magazine, Sep, 2022 InvitedLead author 書評「eクチコミと消費者行動:情報取得・製品評価プロセスにおけるeクチコミの多様な影響」 杉谷 陽子 消費者行動研究, Mar, 2022 InvitedLead author Cognitive Order Theory; the effect of zoom-in/zoom-out perception and advertising Yoko Sugitani, Taku Togawa, Minoru Karasawa Yoshida Hideo Memorial Foundation Report, 69-84, Mar, 2021 Lead author 対面とオンラインの長所・短所を知り上手に組み合わせればいい 杉谷陽子 RMS Message:リモート時代の職場の信頼, 60, Nov, 2020 どちらが『伝わる』? ―― 対面vsオンライン・コミュニケーション 杉谷陽子 LEADERS, 9, Oct, 2020 Lead author More Books and Other Publications 17 Brand Strategy in the Digital Age (Role: Contributor) Nov, 2023 (ISBN: 9784641166226) 「持続可能性」の言説分析 : 知識社会学の視点を中心として 山田, 肖子, 仁平, 典宏, 大賀, 哲, 中藤, 哲也, 唐沢, 穣, 杉谷, 陽子, 柳田, 航一, 松浦, 良充, 久木田, 水生 (Role: Joint author, pp. 81-97) 東信堂, Jun, 2023 (ISBN: 9784798918303) マーケティングの力: 最重要概念・理論枠組み集 恩藏直人, 坂下玄哲 (Role: Contributor, ブランドアタッチメント; ソーシャル・ネットワーキング・サービス(pp.148-150; pp. 194-196)) 有斐閣, May 9, 2023 (ISBN: 4641166137) 消費者行動の心理学: 消費者と企業のよりよい関係性 (産業・組織心理学講座 第5巻) 永野 光朗, 杉本 徹雄, 花尾 由香里, 新井 範子, 上市 秀雄, 田中 知恵, 鎌田 晶子, 前田 洋光, 杉谷 陽子, 池内 裕美, 竹村 和久, 西原 彰宏, 金井 篤子 (Role: Contributor) 北大路書房, Oct 3, 2019 (ISBN: 4762830828) 産業と組織の心理学 (ライブラリ心理学を学ぶ) 池田 浩, 服部泰宏, 柳澤さおり, 吉原克枝, 森永雄太菊地, 藤村まこと, 田原直美, 池田 浩, 三沢 良, 杉谷陽子 (Role: Contributor, 201-225) サイエンス社, Nov 1, 2017 (ISBN: 4781914101) More Presentations 68 Soft-colored harmony: Interdependent self-construal enhances preference for low-saturation colors. Yoko Sugitani, Taku Togawa Sep 6, 2024 『持続可能性』の概念と道徳基盤:持続可能な開発目標(SDGs)に対する潜在的態度の検討 杉谷陽子, 唐沢穣 日本社会心理学会第65回大会, Sep 1, 2024 How Social Exclusion Hinders Sustainable Fashion Consumption: Moderating Role of Interdependent Self-construal Yoko Sugitani, Taku Togawa 2024 Global Fashion Management Conference, Jul 12, 2024 集団からの排除が向社会的購買行動に及ぼす影響:集団成員性と集団規範の調整効果 杉谷陽子, 外川拓 第74回日本商業学会全国大会, May 26, 2024 課題の特性と文化差がAI忌避傾向(AI aversion)に与える影響 杉谷陽子, 外川拓, 元木康介 第68回消費者行動研究コンファレンス, May 19, 2024 AIと消費者行動 綿貫 真也, 土方 嘉徳, 石井 裕明, 杉谷陽子 第68回消費者行動研究コンファレンス, May 18, 2024 Brand strategy in the digital age Jan 30, 2024 デジタル時代に「ブランド」と「ブランド戦略」はどう変わるか? 杉谷 陽子, 青木 幸弘, 菅野 佐織, 久保田 進彦, 高田 敦史, 田中 洋, 外川 拓 日本マーケティング学会ブランド&コミュニケーション研究会, Jan 28, 2024 The Effect of Social Inclusion on Prosocial Consumer Behavior Yoko Sugitani, Taku Togawa Japan Association for Marketing and Distribution, May 28, 2023 価値共創時代の新しいブランド経営を推進するBX(ブランド・トランスフォーメーション) 宮澤 正憲, 水越 康介, 杉谷 陽子 日本マーケティング学会カンファレンス, Oct 16, 2022 Social Behavior is Sustainable Behavior: How Social Inclusion Enhances Conscious Consumption Yoko Sugitani, Taku Togawa 2022 AMA Summer Academic Conference, Aug 12, 2022 SDGsへの取り組みが企業評価に与える影響:個人の道徳基盤との関連性 杉谷陽子, 唐沢穣 第72回日本商業学会全国研究大会, May 27, 2022 ブランド選択における自己vs.他者 ー 態度と行動意図の乖離について 杉谷陽子 日本マーケティング学会コンファレンス, Oct 17, 2021 企業ブランディングとしてのSDGs関連活動が消費者の認知・行動に及ぼす影響:社会心理学的な実証研究に向けて 唐沢穣, 杉谷陽子 第73回教育社会学会, Sep 12, 2021 Invited What do we pursue by brand purchasing: abstract mindset leads consumers value self-brand connection Yoko Sugitani, Taku Togawa Japan Society of Marketing and Distribution, May 30, 2021 認知順序理論(Cognitive Order Theory):ズームイン/ズームアウト型言語と認知的選好 杉谷陽子, 外川拓, 唐沢穣 日本社会心理学会第61回大会, Nov, 2020 I won't listen to you because you are like me: The "backfire effect" in human-robot interactions. Hector Gonzalez Jimenez, Taku Togawa, Yoko Sugitani AIRSI2020 International Conference, Sep 3, 2020 Cognitive Order Theory: "Zoom-in" vs. "Zoom-out" Cognitions Affect Preference for Visual Information. Yoko Sugitani, Taku Togawa, Minoru Karasawa Society for Consumer Psychology, Mar 6, 2020 The Effect of Social Exclusion on Attitudes Toward Ingroup and Outgroup Brands: The Role of Affiliation Motive and Self-Construal Yoko Sugitani, Fu Tian Association for Consumer Research, Oct 18, 2019 Centrality of Self-based Evaluation in Attitude: Effects of Construal-level and Self-consciousness Sugitani Yoko American Psychological Association meeting, Aug 10, 2019 Abstract Mindsets Lead Consumers to Value Self-based Evaluation in Purchase Decision Making Sugitani Yoko International Convention of Psychological Science, Mar 9, 2019 社会的孤立がブランドの購買意図に与える影響:日米伊の3カ国比較 杉谷 陽子 第57回日本消費者行動研究コンファレンス, Oct 28, 2018 The Interactive Moderating Role of Self-Esteem and Independent Self-Construal on Brand Evaluations: A Cross-National Study. Sugitani, Yoko, Riccardo Rialti Global Marketing Conference, Jul 26, 2018 Psychological Distance and Gender of Endorsers in Advertising: Moderating Effect of Self-relevance Yoko Sugitani, Taku Togawa European Congress of Psychology, Jul 13, 2017 Self-based and Public-based Evaluations in Global Brand Building: A Comparison between Independent and Interdependent Cultures Global Fashion Management Conference, Jul 7, 2017 The Impact of Brand Attachment and Social-oriented Evaluation on Brand Attitude Formation: A Cross-cultural Comparison of the United States and Japan SCP-JACS Collaborative Conference, May 19, 2017 The Role of Personal Judgment and Public Reputation in Attitudinal Confidence: A Comparison Between Westerners and East Asians Yoko Sugitani The 23rd Congress of the International Association for Cross-Cultural Psychology, Aug, 2016 The Role of Self-based and Public-based Evaluation on Forming Attitudes toward Luxury and Non-luxury Brands. Yoko Sugitani Global Marketing Conference, Jul, 2016 Factors predicting the intention of 'shares' on SNS: Exploring the effects of article readers' sympathy and self-relevance Hiroko Suzuki, Yoko Sugitani, Isamu Watanabe The 31st International Congress of Psychology, Jul, 2016 Text analysis of factors related to the extent of interest in articles Hiroko Suzuki, Yoko Sugitani, Isamu Watanabe The 38th ISMS Marketing Science Conference, Jun, 2016 ブランド態度形成における自己および他者の感情の役割 杉谷陽子 第51回消費者行動研究学会コンファレンス, Nov, 2015 Role of Self-judgment and Public Reputation in Brand Attitude Formation :Exploring Cultural and Cognitive Style Differences, Proceedings of 2015 International Conference of Asian Marketing Associations International Conference of Asian Marketing Associations, Oct, 2015 ブランド態度の形成において周囲の評判はどれくらい重要か?:自己ベース評価と他者ベース評価の役割 杉谷陽子 第49回消費者行動研究コンファレンス, Nov, 2014 A Brand Attitude Comparison between East Asians and Westerners: Exploring the Role of Emotion and Cognition on Attitude Formation. Yoko Sugitani Global Marketing Conference, Jul, 2014 集団的選好の形成過程と満足感:集団討議による購買意思決定の研究 第54回日本社会心理学会大会, Nov 3, 2013 集団討議が商品の認知的/感情的評価に与える影響 第47回消費者行動研究コンファレンス, Oct 26, 2013 SNS上のリスク情報の認知に関する研究:オンライン・ディスカッションの効果について 第29回産業・組織心理学会大会, Sep, 2013 Direct experience and emotional attachment to brands: Protecting brands from the negative word of mouth opinion of Japanese consumers. Yoko Sugitani 2013 Academy of Marketing Science 16th Biennial World Marketing Congress, Jul, 2013, World Marketing Congress ブランド構築における消費者の感情の役割について 第109回産業・組織心理学会 部門別研究会, May, 2013 Invited 新規ブランド構築における消費者間コミュニケーションの効果 第3回日本商業学会全国研究報告会, Dec, 2012 Invited 好意的態度はどのように導かれるか?:新規ブランド構築における認知と感情の役割 第53回日本社会心理学会大会, Nov, 2012 SNS上のリスク情報の認知:facebook, twitter, yahoo!知恵袋の比較 第28回産業組織心理学会大会, Sep, 2012 ブランド態度における感情的評価の役割:悪い口コミによる態度変容プロセスに着目して 杉谷 陽子 第44回消費者行動研究コンファレンス, Jun 3, 2012, 日本消費者行動研究学会 悪い口コミに負けないブランドとは?:ブランド態度における「愛着感」の重要性 杉谷 陽子 第43回消費者行動研究コンファレンス, Nov 6, 2011, 日本消費者行動研究学会 悪い口コミの説得効果の検討:ブランド態度における感情と認知 杉谷 陽子 第52回日本社会心理学会, Sep 19, 2011, 社会心理学会 不祥事対応における広報戦略の検討:既存のケースに関する消費者認知の分析 杉谷 陽子, 寺本佳苗 組織学会研究発表大会, Jun 4, 2011, 組織学会 ライン拡張のフィードバック効果についての研究:ブランドの差別性とロングセラー認知に着目して(2) 杉谷 陽子, 坂下玄哲, 杉本徹雄, 高見健治 第41回消費者行動研究コンファレンス, Nov, 2010, 消費者行動研究学会 広告における社会貢献アピールの効果:ブランドイメージと購買意図の分析 杉谷 陽子, 尾崎由佳 第51回日本社会心理学会大会, Sep, 2010, 日本社会心理学会 広告における社会貢献アピールの効果:自己意識が購買意図にもたらす影響 杉谷 陽子, 尾崎由佳 第51回日本社会心理学会大会, Sep, 2010, 日本社会心理学会 The effects of negative opinion by Word of Mouth on the evaluation of the brand; Exploring the structure of consumers’ attitude. SUGITANI YOKO 118th Annual convention of American Psychological Association, Aug, 2010 12» Professional Memberships 8 日本心理学会 Associations for Consumer Research the Academy of Marketing Science Society for Consumer Psychology 日本社会心理学会 More Research Projects 10 感覚マーケティングによる健康的な食行動促進の体系的研究 科学研究費助成事業, 日本学術振興会, Apr, 2024 - Mar, 2028 朴 宰佑, 外川 拓, 杉谷 陽子, 石井 裕明, 元木 康介 The effect of environmental awareness on consumer behavior 上智大学, Aug, 2023 - Mar, 2026 Effects of language grammatical structure on consumers' cognitive style and advertising evaluation Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2022 - Mar, 2026 Yoko Sugitani, Taku Togawa, Minoru Karasawa Research on psychological benefits of brand attachment Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2017 - Mar, 2022 Yoko Sugitani Zoom-in/zoom-out cognition and attitude toward advertising Research grant, Yoshida Hideo Memorial Foundation, Apr, 2019 - Mar, 2021 Yoko Sugitani, Taku Togawa, Minoru Karasawa More Academic Activities 3 Guest editor for the Italian Journal of Marketing Planning, Management, etc., Review, evaluation Italian Journal of Marketing, Feb, 2024 - Present External assessor for promotion at Curtain University Review, evaluation Curtain University, Aug, 2023 External examiner for PhD thesis at Bond University Review, evaluation Bond University, Apr 22, 2022 - Jun 22, 2022 Social Activities 20 消費者行動の変化とブランド戦略 Lecturer 株式会社竹中工務店, Jul 24, 2024 ブランド戦略 Lecturer 株式会社エコノミクスデザイン, The Night School, Jun 6, 2024 - Jul 18, 2024 自分らしさを訴求するブランド戦略 Guest 日本経済団体連合会 消費者政策委員会企画部会, May 23, 2024 『デジタル時代のブランド戦略』出版記念セミナー Guest 日本マーケティング協会, Jan 30, 2024 Japan Branding Awards共創ワークショップ Panelist 株式会社インターブランドジャパン, Jan 26, 2024 More Media Coverage 8 デジタル時代の「新・ブランド論」【第2回】 デジタル時代のブランドを掘り下げていく「手がかり」とは 博報堂DYホールディングス, 博報堂ウェブマガジンThe Central Dot Magazine, Jul, 2024 Internet 自分らしさを訴求するブランド戦略ー消費者行動の変化について聴く 一般社団法人日本経済団体連合会, 週刊経団連タイムス, Jun 27, 2024 Internet デジタル時代の「新・ブランド論」【第1回】なぜ今「ブランド論」なのか? ─新進気鋭のアカデミアとともに構築する新プロジェクト発足 博報堂DYホールディングス, 博報堂ウェブマガジンThe Central Dot Magazine, Jun 21, 2024 Internet 価値共創時代の新しいブランド経営を推進するBX(ブランド・トランスフォーメーション)──「マーケティングカンファレンス2022」登壇レポート 博報堂, The Central Dot Managize, Jan, 2023 Internet 「自己」と「他者」の評価がどのように影響する? 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