Researcher Search Results Sugitani Yoko Sugitani Yoko (杉谷 陽子) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Faculty of Economics, Department of Management, Sophia UniversityDegreeMaster (Social Sciences)(Mar, 2004, Hitotsubashi University)Ph.D. (Social Sciences)(Mar, 2008, Hitotsubashi University)J-GLOBAL ID200901093288587597researchmap Member ID6000011100External linkhttp://pweb.sophia.ac.jp/sugitani/english.htmlDr. Yoko Sugitani is a professor of consumer psychology at Sophia University. She got her Ph.D. (Social Science) from Hitotsubashi University in 2008 and joined the Faculty of Economics, Sophia University. Research Interests 3 Social Psychology Consumer psychology Consumer behavior Research Areas 2 Humanities & social sciences / Social psychology / Humanities & social sciences / Commerce / Education 3 Apr, 2004 - Mar, 2008 Graduate School, Division of Sociology, Hitotsubashi University Apr, 2002 - Mar, 2004 Graduate School, Division of Sociology, Hitotsubashi University Apr, 1998 - Mar, 2002 Faculty of Commerce, Keio University Committee Memberships 13 Apr, 2023 - Present Senior editor, Japan Marketing Journal, Japan Marketing Association Apr, 2023 - Present 常任理事, 日本マーケティング学会 2021 - Present Board member, Japan Society for Marketing and Distribution 2020 - Present Board member, Japanese Association for Consumer Studies 2014 - Present ITを活用した重要事項説明等に係る検討委員会, 国土交通省 More Awards 7 Oct, 2021 Jun Yoshida Hideo Award, Yoshida Hideo Memorial Foundation Yoko Sugitani, Taku Togawa, Minoru Karasawa Oct, 2018 マーケティングジャーナル・ヤングスカラー賞, 日本マーケティング学会 杉谷 陽子 Nov, 2016 the Encouragement Award of Japan Association for Consumer Studies, Japan association for consumer studies Yoko Sugitani Oct, 2016 the Young Scholar Award of Japan Marketing Academy, Japan Marketing Academy Yoko Sugitani May, 2007 平成19年度産業組織心理学会研究支援 More Papers 18 How do consumers evaluate companies with sustainable marketing? The moderating role of moral foundations Yoko Sugitani, Minoru Karasawa 2024 Peer-reviewedLead authorCorresponding author Looks Far Beyond My Reach: The Zoom Effect in Product Videos Influences Luxury Perception and Purchase Intention Taku Togawa, Yoko Sugitani Journal of Consumer Psychology, Sep 9, 2021 Peer-reviewed From Affect to Action: How Pleasure Shapes Everyday Decisions in Japan and the U.S. Quoidbach, Jordi, Yoko Sugitani, James Gross, Maxime Taquet, Satoshi Akutsu Motivation and Emotion, 43 948-955, Jul, 2019 Peer-reviewed ブランド研究の現状と課題 久保田進彦, 阿久津聡, 余田拓郎, 杉谷陽子 マーケティングジャーナル, 39(1) 61-74, Jun 28, 2019 Invited The Effect of Self- and Public-Based Evaluations on Brand Purchasing: The Interplay of Independent and Interdependent Self-Construal Yoko Sugitani Journal of International Consumer Marketing, 30(4) 235-243, Aug 8, 2018 Peer-reviewedLead authorCorresponding author More Misc. 7 BXによって変わるもの、変わらないもの 杉谷陽子 博報堂The Central Dot Magazine, Sep, 2022 InvitedLead author 書評「eクチコミと消費者行動:情報取得・製品評価プロセスにおけるeクチコミの多様な影響」 杉谷 陽子 消費者行動研究, Mar, 2022 InvitedLead author Cognitive Order Theory; the effect of zoom-in/zoom-out perception and advertising Yoko Sugitani, Taku Togawa, Minoru Karasawa Yoshida Hideo Memorial Foundation Report, 69-84, Mar, 2021 Lead author 対面とオンラインの長所・短所を知り上手に組み合わせればいい 杉谷陽子 RMS Message:リモート時代の職場の信頼, 60, Nov, 2020 どちらが『伝わる』? ―― 対面vsオンライン・コミュニケーション 杉谷陽子 LEADERS, 9, Oct, 2020 Lead author More Books and Other Publications 17 Brand Strategy in the Digital Age (Role: Contributor) Nov, 2023 (ISBN: 9784641166226) 「持続可能性」の言説分析 : 知識社会学の視点を中心として 山田, 肖子, 仁平, 典宏, 大賀, 哲, 中藤, 哲也, 唐沢, 穣, 杉谷, 陽子, 柳田, 航一, 松浦, 良充, 久木田, 水生 (Role: Joint author, pp. 81-97) 東信堂, Jun, 2023 (ISBN: 9784798918303) マーケティングの力: 最重要概念・理論枠組み集 恩藏直人, 坂下玄哲 (Role: Contributor, ブランドアタッチメント; ソーシャル・ネットワーキング・サービス(pp.148-150; pp. 194-196)) 有斐閣, May 9, 2023 (ISBN: 4641166137) 消費者行動の心理学: 消費者と企業のよりよい関係性 (産業・組織心理学講座 第5巻) 永野 光朗, 杉本 徹雄, 花尾 由香里, 新井 範子, 上市 秀雄, 田中 知恵, 鎌田 晶子, 前田 洋光, 杉谷 陽子, 池内 裕美, 竹村 和久, 西原 彰宏, 金井 篤子 (Role: Contributor) 北大路書房, Oct 3, 2019 (ISBN: 4762830828) 産業と組織の心理学 (ライブラリ心理学を学ぶ) 池田 浩, 服部泰宏, 柳澤さおり, 吉原克枝, 森永雄太菊地, 藤村まこと, 田原直美, 池田 浩, 三沢 良, 杉谷陽子 (Role: Contributor, 201-225) サイエンス社, Nov 1, 2017 (ISBN: 4781914101) More Presentations 66 インターネット上の口コミの有効性:非言語的手がかりの役割に着目して 杉谷 陽子 第39回日本消費者行動研究学会, Nov, 2009, 消費者行動研究学会 シンポジウムのパネリスト ブランド態度における感情と認知:ネガティブな情報への耐性の研究 杉谷 陽子 第50回日本社会心理学会大会, Oct, 2009, 日本社会心理学会 企業に対する「信頼」とは何か:不祥事報道において有効なコミュニケーション戦略の検討 杉谷 陽子 第37回消費者行動研究コンファレンス, Oct, 2008, 消費者行動研究学会 インターネットにおける口コミの有効性:製品の評価における非言語的手がかりの効果 杉谷 陽子 第49回社会心理学会大会, Jul, 2008, 日本社会心理学会 消費者の信頼を維持するコミュニケーションとは?:企業の不祥事報道における感情的説得の有効性 杉谷 陽子 第35回日本消費者行動研究コンファレンス報告要旨集, Dec, 2007 消費者の信頼を維持するコミュニケーションとは?:企業の不祥事報道における共感的説得の効果 杉谷 陽子 産業組織心理学会 第23回大会発表論文集, Nov, 2007 CMCでも言いたいことはきちんと伝わるか?(2):メッセージの伝達における視覚的手がかりの効果 杉谷 陽子 日本社会心理学会第48回大会発表論文集, Sep, 2007 消費者の信頼を維持するコミュニケーションとは?:企業の不祥事報道における感情的説得の有効性 杉谷 陽子 第34回消費者行動研究コンファレンス 報告要旨集, Jun, 2007 消費者の信頼を維持するコミュニケーション:企業の不祥事報道における情報開示量の効果 杉谷 陽子 第33回消費者行動研究コンファレンス 報告要旨集, Nov, 2006 CMCでも言いたいことはきちんと伝わるのか?:メッセージの伝達における視覚的手がかりと即時的反応の効果 杉谷 陽子 日本社会心理学会第47回大会発表論文集, Sep, 2006 CMCにおける対人関係と意思伝達―オンラインゲーム「リネージュ」のユーザー調査― 杉谷 陽子, 池田謙一, 小林哲郎 第23回情報通信学会大会予稿集, Jul, 2006 インターネット広告における写真の効果:広告情報処理への関与による検討 杉谷 陽子 第30回消費者行動コンファレンス報告要旨集, Jun, 2005 メールはなぜ「話しやすい」のか?(Ⅱ):自己呈示効力感媒介モデルの検討 杉谷 陽子 日本社会心理学会第45回大会発表論文集, Jul, 2004 メールはなぜ「話しやすい」のか?:CMCにおける自己呈示効力感の上昇 杉谷 陽子 日本社会心理学会第44回大会発表論文集, Sep, 2003 未知者同士のメーリングリストにおける印象形成:写真の提示と関係継続期待の効果 杉谷 陽子 日本社会心理学会第43回大会発表論文集, Nov, 2002 The effect of "interpersonal pressure" on the choice between CMC and FTF. SUGITANI YOKO Poster presented at the 25th International Congress of Applied Psychology, Singapore., Jul, 2002 «12 Professional Memberships 8 日本心理学会 Associations for Consumer Research the Academy of Marketing Science Society for Consumer Psychology 日本社会心理学会 More Research Projects 8 Effects of language grammatical structure on consumers' cognitive style and advertising evaluation Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2022 - Mar, 2026 Yoko Sugitani, Taku Togawa, Minoru Karasawa Research on psychological benefits of brand attachment Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2017 - Mar, 2022 Yoko Sugitani Zoom-in/zoom-out cognition and attitude toward advertising Research grant, Yoshida Hideo Memorial Foundation, Apr, 2019 - Mar, 2021 Yoko Sugitani, Taku Togawa, Minoru Karasawa The role of self-based and public-based evaluations on forming brand attitudes Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Young Scientists (B), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2014 - Mar, 2017 SUGITANI Yoko Research on communication strategy through companies' website 2014 More Academic Activities 2 External assessor for promotion at Curtain University Review, evaluation Curtain University, Aug, 2023 External examiner for PhD thesis at Bond University Review, evaluation Bond University, Apr 22, 2022 - Jun 22, 2022 Social Activities 17 ブランド戦略 Lecturer 株式会社エコノミクスデザイン, The Night School, Jun 6, 2024 - Jul 18, 2024 自分らしさを訴求するブランド戦略 Guest 日本経済団体連合会 消費者政策委員会企画部会, May 23, 2024 『デジタル時代のブランド戦略』出版記念セミナー Guest 日本マーケティング協会, Jan 30, 2024 Japan Branding Awards共創ワークショップ Panelist 株式会社インターブランドジャパン, Jan 26, 2024 内閣府「デジタル化に伴う消費者問題ワーキング・グループ」 Consultant 内閣府, Jan 18, 2023 More Media Coverage 7 自分らしさを訴求するブランド戦略ー消費者行動の変化について聴く 一般社団法人日本経済団体連合会, 週刊経団連タイムス, Jun 27, 2024 Internet デジタル時代の「新・ブランド論」【第1回】なぜ今「ブランド論」なのか? ─新進気鋭のアカデミアとともに構築する新プロジェクト発足 博報堂DYホールディングス, 生活者データ・ドリブン・マーケティング通信, Jun 21, 2024 Internet 価値共創時代の新しいブランド経営を推進するBX(ブランド・トランスフォーメーション)──「マーケティングカンファレンス2022」登壇レポート 博報堂, The Central Dot Managize, Jan, 2023 Internet 「自己」と「他者」の評価がどのように影響する? SNS時代のブランドコミュニケーション 株式会社宣伝会議, 宣伝会議, Dec, 2022 Newspaper, magazine 「対面とオンラインの長所・短所を知り上手に組み合わせればいい」 リクルートマネジメントソリューションズ, RMS Message『リモート時代の職場の信頼』, Oct 15, 2020 Internet More
Sugitani Yoko (杉谷 陽子) Please select the form format to download from below 「Education and research environment」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ①Outline for Vitae」format 「No. 4, the Ministry of Education document style ②Education and research environment」format Profile Information AffiliationAssociate Professor, Faculty of Economics, Department of Management, Sophia UniversityDegreeMaster (Social Sciences)(Mar, 2004, Hitotsubashi University)Ph.D. (Social Sciences)(Mar, 2008, Hitotsubashi University)J-GLOBAL ID200901093288587597researchmap Member ID6000011100External linkhttp://pweb.sophia.ac.jp/sugitani/english.htmlDr. Yoko Sugitani is a professor of consumer psychology at Sophia University. She got her Ph.D. (Social Science) from Hitotsubashi University in 2008 and joined the Faculty of Economics, Sophia University. Research Interests 3 Social Psychology Consumer psychology Consumer behavior Research Areas 2 Humanities & social sciences / Social psychology / Humanities & social sciences / Commerce / Education 3 Apr, 2004 - Mar, 2008 Graduate School, Division of Sociology, Hitotsubashi University Apr, 2002 - Mar, 2004 Graduate School, Division of Sociology, Hitotsubashi University Apr, 1998 - Mar, 2002 Faculty of Commerce, Keio University Committee Memberships 13 Apr, 2023 - Present Senior editor, Japan Marketing Journal, Japan Marketing Association Apr, 2023 - Present 常任理事, 日本マーケティング学会 2021 - Present Board member, Japan Society for Marketing and Distribution 2020 - Present Board member, Japanese Association for Consumer Studies 2014 - Present ITを活用した重要事項説明等に係る検討委員会, 国土交通省 More Awards 7 Oct, 2021 Jun Yoshida Hideo Award, Yoshida Hideo Memorial Foundation Yoko Sugitani, Taku Togawa, Minoru Karasawa Oct, 2018 マーケティングジャーナル・ヤングスカラー賞, 日本マーケティング学会 杉谷 陽子 Nov, 2016 the Encouragement Award of Japan Association for Consumer Studies, Japan association for consumer studies Yoko Sugitani Oct, 2016 the Young Scholar Award of Japan Marketing Academy, Japan Marketing Academy Yoko Sugitani May, 2007 平成19年度産業組織心理学会研究支援 More Papers 18 How do consumers evaluate companies with sustainable marketing? The moderating role of moral foundations Yoko Sugitani, Minoru Karasawa 2024 Peer-reviewedLead authorCorresponding author Looks Far Beyond My Reach: The Zoom Effect in Product Videos Influences Luxury Perception and Purchase Intention Taku Togawa, Yoko Sugitani Journal of Consumer Psychology, Sep 9, 2021 Peer-reviewed From Affect to Action: How Pleasure Shapes Everyday Decisions in Japan and the U.S. Quoidbach, Jordi, Yoko Sugitani, James Gross, Maxime Taquet, Satoshi Akutsu Motivation and Emotion, 43 948-955, Jul, 2019 Peer-reviewed ブランド研究の現状と課題 久保田進彦, 阿久津聡, 余田拓郎, 杉谷陽子 マーケティングジャーナル, 39(1) 61-74, Jun 28, 2019 Invited The Effect of Self- and Public-Based Evaluations on Brand Purchasing: The Interplay of Independent and Interdependent Self-Construal Yoko Sugitani Journal of International Consumer Marketing, 30(4) 235-243, Aug 8, 2018 Peer-reviewedLead authorCorresponding author More Misc. 7 BXによって変わるもの、変わらないもの 杉谷陽子 博報堂The Central Dot Magazine, Sep, 2022 InvitedLead author 書評「eクチコミと消費者行動:情報取得・製品評価プロセスにおけるeクチコミの多様な影響」 杉谷 陽子 消費者行動研究, Mar, 2022 InvitedLead author Cognitive Order Theory; the effect of zoom-in/zoom-out perception and advertising Yoko Sugitani, Taku Togawa, Minoru Karasawa Yoshida Hideo Memorial Foundation Report, 69-84, Mar, 2021 Lead author 対面とオンラインの長所・短所を知り上手に組み合わせればいい 杉谷陽子 RMS Message:リモート時代の職場の信頼, 60, Nov, 2020 どちらが『伝わる』? ―― 対面vsオンライン・コミュニケーション 杉谷陽子 LEADERS, 9, Oct, 2020 Lead author More Books and Other Publications 17 Brand Strategy in the Digital Age (Role: Contributor) Nov, 2023 (ISBN: 9784641166226) 「持続可能性」の言説分析 : 知識社会学の視点を中心として 山田, 肖子, 仁平, 典宏, 大賀, 哲, 中藤, 哲也, 唐沢, 穣, 杉谷, 陽子, 柳田, 航一, 松浦, 良充, 久木田, 水生 (Role: Joint author, pp. 81-97) 東信堂, Jun, 2023 (ISBN: 9784798918303) マーケティングの力: 最重要概念・理論枠組み集 恩藏直人, 坂下玄哲 (Role: Contributor, ブランドアタッチメント; ソーシャル・ネットワーキング・サービス(pp.148-150; pp. 194-196)) 有斐閣, May 9, 2023 (ISBN: 4641166137) 消費者行動の心理学: 消費者と企業のよりよい関係性 (産業・組織心理学講座 第5巻) 永野 光朗, 杉本 徹雄, 花尾 由香里, 新井 範子, 上市 秀雄, 田中 知恵, 鎌田 晶子, 前田 洋光, 杉谷 陽子, 池内 裕美, 竹村 和久, 西原 彰宏, 金井 篤子 (Role: Contributor) 北大路書房, Oct 3, 2019 (ISBN: 4762830828) 産業と組織の心理学 (ライブラリ心理学を学ぶ) 池田 浩, 服部泰宏, 柳澤さおり, 吉原克枝, 森永雄太菊地, 藤村まこと, 田原直美, 池田 浩, 三沢 良, 杉谷陽子 (Role: Contributor, 201-225) サイエンス社, Nov 1, 2017 (ISBN: 4781914101) More Presentations 66 インターネット上の口コミの有効性:非言語的手がかりの役割に着目して 杉谷 陽子 第39回日本消費者行動研究学会, Nov, 2009, 消費者行動研究学会 シンポジウムのパネリスト ブランド態度における感情と認知:ネガティブな情報への耐性の研究 杉谷 陽子 第50回日本社会心理学会大会, Oct, 2009, 日本社会心理学会 企業に対する「信頼」とは何か:不祥事報道において有効なコミュニケーション戦略の検討 杉谷 陽子 第37回消費者行動研究コンファレンス, Oct, 2008, 消費者行動研究学会 インターネットにおける口コミの有効性:製品の評価における非言語的手がかりの効果 杉谷 陽子 第49回社会心理学会大会, Jul, 2008, 日本社会心理学会 消費者の信頼を維持するコミュニケーションとは?:企業の不祥事報道における感情的説得の有効性 杉谷 陽子 第35回日本消費者行動研究コンファレンス報告要旨集, Dec, 2007 消費者の信頼を維持するコミュニケーションとは?:企業の不祥事報道における共感的説得の効果 杉谷 陽子 産業組織心理学会 第23回大会発表論文集, Nov, 2007 CMCでも言いたいことはきちんと伝わるか?(2):メッセージの伝達における視覚的手がかりの効果 杉谷 陽子 日本社会心理学会第48回大会発表論文集, Sep, 2007 消費者の信頼を維持するコミュニケーションとは?:企業の不祥事報道における感情的説得の有効性 杉谷 陽子 第34回消費者行動研究コンファレンス 報告要旨集, Jun, 2007 消費者の信頼を維持するコミュニケーション:企業の不祥事報道における情報開示量の効果 杉谷 陽子 第33回消費者行動研究コンファレンス 報告要旨集, Nov, 2006 CMCでも言いたいことはきちんと伝わるのか?:メッセージの伝達における視覚的手がかりと即時的反応の効果 杉谷 陽子 日本社会心理学会第47回大会発表論文集, Sep, 2006 CMCにおける対人関係と意思伝達―オンラインゲーム「リネージュ」のユーザー調査― 杉谷 陽子, 池田謙一, 小林哲郎 第23回情報通信学会大会予稿集, Jul, 2006 インターネット広告における写真の効果:広告情報処理への関与による検討 杉谷 陽子 第30回消費者行動コンファレンス報告要旨集, Jun, 2005 メールはなぜ「話しやすい」のか?(Ⅱ):自己呈示効力感媒介モデルの検討 杉谷 陽子 日本社会心理学会第45回大会発表論文集, Jul, 2004 メールはなぜ「話しやすい」のか?:CMCにおける自己呈示効力感の上昇 杉谷 陽子 日本社会心理学会第44回大会発表論文集, Sep, 2003 未知者同士のメーリングリストにおける印象形成:写真の提示と関係継続期待の効果 杉谷 陽子 日本社会心理学会第43回大会発表論文集, Nov, 2002 The effect of "interpersonal pressure" on the choice between CMC and FTF. SUGITANI YOKO Poster presented at the 25th International Congress of Applied Psychology, Singapore., Jul, 2002 «12 Professional Memberships 8 日本心理学会 Associations for Consumer Research the Academy of Marketing Science Society for Consumer Psychology 日本社会心理学会 More Research Projects 8 Effects of language grammatical structure on consumers' cognitive style and advertising evaluation Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2022 - Mar, 2026 Yoko Sugitani, Taku Togawa, Minoru Karasawa Research on psychological benefits of brand attachment Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2017 - Mar, 2022 Yoko Sugitani Zoom-in/zoom-out cognition and attitude toward advertising Research grant, Yoshida Hideo Memorial Foundation, Apr, 2019 - Mar, 2021 Yoko Sugitani, Taku Togawa, Minoru Karasawa The role of self-based and public-based evaluations on forming brand attitudes Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Young Scientists (B), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2014 - Mar, 2017 SUGITANI Yoko Research on communication strategy through companies' website 2014 More Academic Activities 2 External assessor for promotion at Curtain University Review, evaluation Curtain University, Aug, 2023 External examiner for PhD thesis at Bond University Review, evaluation Bond University, Apr 22, 2022 - Jun 22, 2022 Social Activities 17 ブランド戦略 Lecturer 株式会社エコノミクスデザイン, The Night School, Jun 6, 2024 - Jul 18, 2024 自分らしさを訴求するブランド戦略 Guest 日本経済団体連合会 消費者政策委員会企画部会, May 23, 2024 『デジタル時代のブランド戦略』出版記念セミナー Guest 日本マーケティング協会, Jan 30, 2024 Japan Branding Awards共創ワークショップ Panelist 株式会社インターブランドジャパン, Jan 26, 2024 内閣府「デジタル化に伴う消費者問題ワーキング・グループ」 Consultant 内閣府, Jan 18, 2023 More Media Coverage 7 自分らしさを訴求するブランド戦略ー消費者行動の変化について聴く 一般社団法人日本経済団体連合会, 週刊経団連タイムス, Jun 27, 2024 Internet デジタル時代の「新・ブランド論」【第1回】なぜ今「ブランド論」なのか? ─新進気鋭のアカデミアとともに構築する新プロジェクト発足 博報堂DYホールディングス, 生活者データ・ドリブン・マーケティング通信, Jun 21, 2024 Internet 価値共創時代の新しいブランド経営を推進するBX(ブランド・トランスフォーメーション)──「マーケティングカンファレンス2022」登壇レポート 博報堂, The Central Dot Managize, Jan, 2023 Internet 「自己」と「他者」の評価がどのように影響する? SNS時代のブランドコミュニケーション 株式会社宣伝会議, 宣伝会議, Dec, 2022 Newspaper, magazine 「対面とオンラインの長所・短所を知り上手に組み合わせればいい」 リクルートマネジメントソリューションズ, RMS Message『リモート時代の職場の信頼』, Oct 15, 2020 Internet More